Gjest Elize Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har nylig byttet etternavn. Hvem skal informeres? Og hvordan informerer jeg de? Skal de ha en kopi av bekreftelsen på navnemelding? Må jeg møte personlig i banken, postkontoret og politistasjonen?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har nylig byttet etternavn. Hvem skal informeres? Og hvordan informerer jeg de? Skal de ha en kopi av bekreftelsen på navnemelding? Må jeg møte personlig i banken, postkontoret og politistasjonen? Jeg har selv byttet etternavn, men sa ikke fra til noen om det. Men da jeg fikk nytt bankkort var det nye navnet på, samt at nettbanken osv hadde registrert det nye navnet mitt. De får informasjon fra folkeregisteret. Men, du kan jo kontakte banken din for å få nytt bankkort, slik at det stemmer med det nye navnet ditt. Kanskje også nytt pass osv.
Wonders Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 (endret) få det fra folkeregisteret, eller legg ved ditt f.nr. Alle offentlige kontorer har tilgang på systemet. Noter dette til Bankene dine og alle kreditorer om du har noen Treningssenteret Posten.no Skatt Øst Kemnerkontoret eposten din, rediger navn, og alle slike cv'r osv om du har det aktivt Nav.no Alle blader osv du abonerer på på jobben din, lønningskontoret og på postkassen, dette nye navnskiltet får du gratis når du registrerer nytt navn hos posten.no Biltilsynet Du må jo få nye kort over alt nytt førerkort vettu, og nytt pass... Endret 5. mars 2010 av Wonders
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå