Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger hjelp fra dere flinke damer!

Når jeg bruker eyeliner på våtkanten så forsvinner den etter bare et par minutter. Har prøvd "alle" merker, også de som skal være "vannfast" (husker ikke om det var gosh eller isadora men det var et sånt litt billigere merke som skulle være så bra). Og etter 15 min ligger alt inni øyekroken.. nice

Hva gjør jeg feil??? Eller er det vanlig at det forsvinner med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trenger hjelp fra dere flinke damer!

Når jeg bruker eyeliner på våtkanten så forsvinner den etter bare et par minutter. Har prøvd "alle" merker, også de som skal være "vannfast" (husker ikke om det var gosh eller isadora men det var et sånt litt billigere merke som skulle være så bra). Og etter 15 min ligger alt inni øyekroken.. nice

Hva gjør jeg feil??? Eller er det vanlig at det forsvinner med en gang?

Leste et sted her at man kunne ta litt øyeskygge oppå. Hvis du f.eks bruker sort liner kan du ta litt sort øyeskygge på en q-tip og påføre det oppå. Ikke rukket å prøve dette selv enda..

Gjest Gjest
Skrevet

Varm spissen med en lighter, holder med å ta den gjennom flammen et par ganger! Da sitter den som støpt;)

Skrevet

På våtkanten bruker du Khôl, ikke eyeliner. Denne sitter mye bedre på det våte. Eyeliner er til å bruke rundt øyet, og vil sitte bedre her enn det en khôl vil gjøre. Mange som gjør feil her, og er misfornøyd med produkter som egentlig ikke er laget til det formålet!

Gjest lolita___
Skrevet

er dette sant ødelegger du ikke eyelineren da??Kajal går også fort vekk de fleste bruker eyeliner der for det sitter bedre

Skrevet
er dette sant ødelegger du ikke eyelineren da??Kajal går også fort vekk de fleste bruker eyeliner der for det sitter bedre

Tror ikke jeg skjønner sp. ditt helt, ødelegge eyelineren?

Gjest lolita___
Skrevet

ja får du må varme den???

Gjest Gjest
Skrevet

Om man bruker blyantform så funker det fjell å sveipe den gjennom flammen noen ganger ja.

Hadde det ødelagt blyanten hadde jeg tydligvis ikke gjort dette.

Skrevet
ja får du må varme den???

Hva skal du varme eyelineren for da? Som jeg sa skal eyelineren brukes rundt øyet og ikke på våtkanten for best mulig resultat. Trengs ingen oppvarming for å påføre den.. Jeg er virkelig ikke med på hva du sier nå

Skrevet
På våtkanten bruker du Khôl, ikke eyeliner. Denne sitter mye bedre på det våte. Eyeliner er til å bruke rundt øyet, og vil sitte bedre her enn det en khôl vil gjøre. Mange som gjør feil her, og er misfornøyd med produkter som egentlig ikke er laget til det formålet!

Hva er forskjellen på eyeliner og khôl? Står det på blyantene hva som er hva?

Skrevet
Hva er forskjellen på eyeliner og khôl? Står det på blyantene hva som er hva?

Dette skal være tydelig merket. det som er kohl skal være merket med kohl hvertfall. Er ikke alltid eyelinere heter eyeliner, men kohl skal være merket :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hva skal du varme eyelineren for da? Som jeg sa skal eyelineren brukes rundt øyet og ikke på våtkanten for best mulig resultat. Trengs ingen oppvarming for å påføre den.. Jeg er virkelig ikke med på hva du sier nå

Eyeliner er et begrep som brukes om både flytende og blyantform.

Oppvarming av blyant får den til å smelte littså den stivner på våtkanten. Det får den til å sitte bedre.

Gjest lolita___
Skrevet

hehehe missforsåelse jeg spurte vel gjest der oppe om man kan varme opp eyeliner det vil ødelegge den..Så det du sier er at man kan varme kajalen(blyant)for at den skal sitte ??

Skrevet
Dette skal være tydelig merket. det som er kohl skal være merket med kohl hvertfall. Er ikke alltid eyelinere heter eyeliner, men kohl skal være merket :)

Takk for tipset! Sjekket blyantene mine nå og den ene fra Lancome stod det Kôhl på :-) Gleder meg til å teste i morgen :-)

Skrevet

Aah, nå skjønner jeg. Hehe.. Khôl kommer forøvrig i blyantform, hvis man ikke skjønte det. Mange vil også si at den er "snillere" mot våtkanten enn en eyeliner. Hvorvidt dette stemmer eller ikke skal jeg ikke si, har ikke merket noe til det men nå er ikke jeg så sensitiv heller..

Gjest lolita___
Skrevet

dette funker som bare det tok på meg eyeliner på den måten i dag satt støpt hele dagen til jeg fjerna sminken.At jeg ikke visste det før,takk til gjestenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...