Gjest Gjest_ukjent_* Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Lurer på om det er noen som vet navnet på den låten Garbarek skrev og spilte i bryllupet til Mette Marit og Haakon. Husker jeg syns den var veldig fin og skulle gjerne hørt den igjen!
Gjest TS Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Lurer på om det er noen som vet navnet på den låten Garbarek skrev og spilte i bryllupet til Mette Marit og Haakon. Husker jeg syns den var veldig fin og skulle gjerne hørt den igjen! Please; er vel noen som må vite dette?!?? Jeg mener den melodien som de gikk inn i kirken med....
Gjest Gjest_Iselin_* Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 "Jan Garbarek forteller at melodien heter "Gamal bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdal". Han fant den på en gammel plate med Lom Spelemannslag. Plata hadde bilde fra Vinstra. Jan Garbarek skrev selv marsjen om for saksofon. Domorganist Kåre Nordstoga satte ned notene for orgel" Det andre musikkprogrammet i kirken var: Brudemarsj, komponist: Nils Henrik Aasheim Versikkel for kor og orgel, komponist: Trond Kvernmo Mari Boine Mitt hjerte alltid vanker Herre over alle slekter, tekst Roald Fangen, mel: Terje Kvam Utmarsjen: Gamal bruremarsj, arr. Kåre Nordstoga Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/kongeh...ar/1250514.html
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Skulle gjerne hørt den igjen, men det skal jammen ikke være enkelt....
Gjest Gjest_Iselin_* Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 "Vi fant bruremarsj etter Jørgen Lien på plata til noen som heter Nye Rignesin - vi fant plata på biblioteket (Sandvika), så vi fikk låne den der, og slapp og kjøpe den. Den blir også kalt GAMAL bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdal.12" Stod i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=1100 Kjenner jeg ble engasjert jeg nå Har ikke et eget bryllup å planlegge, men drømmer om å ha alle de riktige melodiene selv, så jeg kan tenke meg hvor tilfredstillende det må være å finne den man har letet etter
Gjest TS Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Ja ikke sant Den er jo bare perfekt til slik bruk. Har lett litt rundt for å finne sanegn på nettet, men har ikke hatt noe hell dessverre. Får kanskje kjøpe den platen som er nevnt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå