Gå til innhold

hvem inviterer man?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

det vanskeligste med planleggingen har vist seg å være hvem man skal invitere. har jo våre nærmeste som er en selvfølge. så er det dem som vi er litt usikre på..

inviterer man dem man har kontakt med idag og er med nå, eller er det greit/normalt å invitere barndomsvenner som man ikke lenger har så mye kontakt med?

jeg har for eksempel en vennine jeg kun er med ved noen få anledninger gjennom andre bekjente, men som tidligere var "min siamesiske tvilling". hang på hverandre fra 4- ca 16 år. noen tips og råd? ville deres synes det var rart å bli invitert hvis dere kun har sporadisk kontakt, og da bare gjennom andre bekjente? kan nevne at jeg idag er 27 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av venner ber vi de vi har mest kontakt med nå. Noen av disse har jeg/han selvfølgelig kjent lenge.

Jeg har ikke hatt så mye kontakt med mine søskenbarn i de siste årene, mest fordi jeg har bodd i utlandet, og de på en annen kant av landet enn der jeg er når jeg kommer "hjem". Likevel ber vi de som jeg hadde best kontakt med da vi var yngre, dvs stort sett de som er nærmest i alder.

Håper dette hjelper!

Skrevet

Det er bare koselig å bli invitert i bryllup til gaaaaamle venninner selv om man ikke har sett de på år og dag :) Også om det er via andre venninner. :)

Skrevet

Jeg har hørt om folk som syntes det var rart at det var invitert i bryllup til venninner de ikke har hatt kontakt med på flere år. Men da var det snakk om at de ikke hadde hatt kontakt i det hele tatt.

Jeg tror det kommer an på hva slags forhold man har. Hvis dere fortsatt treffes innimellom, vil jeg tro de synes det er hyggelig.

Gjest Gjest_..._*
Skrevet
det vanskeligste med planleggingen har vist seg å være hvem man skal invitere. har jo våre nærmeste som er en selvfølge. så er det dem som vi er litt usikre på..

inviterer man dem man har kontakt med idag og er med nå, eller er det greit/normalt å invitere barndomsvenner som man ikke lenger har så mye kontakt med?

jeg har for eksempel en vennine jeg kun er med ved noen få anledninger gjennom andre bekjente, men som tidligere var "min siamesiske tvilling". hang på hverandre fra 4- ca 16 år. noen tips og råd? ville deres synes det var rart å bli invitert hvis dere kun har sporadisk kontakt, og da bare gjennom andre bekjente? kan nevne at jeg idag er 27 år.

Ikke bry deg om et eneste svar du får her inne, eller hva folk mener av dine nærmeste:

Dere inviterer de som dere ønsker å ha tilstede når dere gifter deg!

Gjest forståelig?
Skrevet

Inviter de som du ønsker å ha der, enter for gamle dagers skyld, eller at du har ønske om å ha de med deg videre! Ikke inviter noen fordi du synes synd på dem om de ikke får komme.

Og du, alle jeg har snakket med om å invitere folk som jeg tror blir overrasket av å få invitasjon sier bare at det er koselig å bli invitert i bryllup. Så du må bestemme hva som er mest vesentlig; å ha venninnen din der, eller å la være å invitere fordi det er flaut...

Skrevet
Ikke bry deg om et eneste svar du får her inne, eller hva folk mener av dine nærmeste:

Dere inviterer de som dere ønsker å ha tilstede når dere gifter deg!

Signerer denne!

Skulle bare ønske det var så enkelt...

Familien til min kjære er 12 tanter/onkler større enn min, og jeg hadde håpet at vi skulle ha like mange gjester. Grunnet de nære familiebåndene svigemor påstår det er - så må vi invitere alle hans tanter og onkler, ennå min kjære ikke har noe særlig kontakt med alle en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...