Gjest TS Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Vet ikke om dette er riktig katogori. Vi er et par som leier en leilighet og har leid i 3 mnd. Vi har på den forrige leiligheten alltid vært presis med å betale til avtalt dato; dette kontant rett i hånda til huleier. Nå var han i "post i butikk" og betalte med giro, kontant. Altså han gav kontanter til dem, og de fikk konotnummer og fikk bekrefetet at dette var riktig person som pengene ble sendt til. Det er snakk om 5500 kr til husleier + 1000 kr til meg som jeg enda ikke har fått. Via nettbank har dette gått helt fint før. Jeg er så frustrert, vi har fortalt henne hvordan det ligger an, og hun forstår men hun må ha penger snart. Skal nok få til et lån, det er ikke det, men posten har ikke peiling og oversikt på hva som skjer. Har dette hendt med dere før og hva gjorde dere?
Gjest TS Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jada, kvittering fikk han, men han leverte den inn igjen for undersøkelse av saken. Det er ca 1 mnd siden han betalte
Østlandet Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Det er sikkert meg. Men dette skjønte jeg ikke det spøtt av. Han, henne, dem, riktig person...osv. Gikk trill rundt for meg dette.
Gjest TS Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Det er sikkert meg. Men dette skjønte jeg ikke det spøtt av. Han, henne, dem, riktig person...osv. Gikk trill rundt for meg dette. Beklager, "han" er samboeren min som betalte, "hun" er husleier og "dem" er de som mottok pengene. Gikk litt fort i svingene.
Gjest SmallTalk Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Vet ikke om dette er riktig katogori. Vi er et par som leier en leilighet og har leid i 3 mnd. Vi har på den forrige leiligheten alltid vært presis med å betale til avtalt dato; dette kontant rett i hånda til huleier. Nå var han i "post i butikk" og betalte med giro, kontant. Altså han gav kontanter til dem, og de fikk konotnummer og fikk bekrefetet at dette var riktig person som pengene ble sendt til. Det er snakk om 5500 kr til husleier + 1000 kr til meg som jeg enda ikke har fått. Via nettbank har dette gått helt fint før. Jeg er så frustrert, vi har fortalt henne hvordan det ligger an, og hun forstår men hun må ha penger snart. Skal nok få til et lån, det er ikke det, men posten har ikke peiling og oversikt på hva som skjer. Har dette hendt med dere før og hva gjorde dere? Kort sagt: Her er det noe som skurrer! Var det samboeren din som fylte ut giroen? Var det KID-nr på den? Eller var den uten KID? Dersom den hadde KID på seg, så skal butikken (PiB'en) oppbevare giroen i relativt lang tid. Da bør de ha mulighet til å finne den igjen også. Dersom det ikke var KID på den, så er giroen sendt inn til BBS og de har tatt ansvaret videre derfra. Da er det BBS som skal finne giroen. I tillegg så kan ikke posten bekrefte at pengene kommer til rett person. Dette er nemlig noe de ikke kan se, og ikke har råderett over. Det eneste de kan se er mottaker, avsender og kontonr. Men de har ingen oversikt over om det er riktig kontonr til riktig person. Og hvorfor ga du fra deg kvitteringen?
Gjest Pibus Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Ikke akkurat så smart å gi fra seg orginalkvittering. Så lenge dere har betalt riktig beløp til riktig konto i PiB, så har dere betalt husleien. Husleien regnes med andre ord som betalt når den var betalt på PiBen. Uansett så skaff dere kopi av kvitteringen. Dette er ikke giro med kid, disse blir videresendt sentralt for behandling. Dette kan ta litt tid.
Gjest TS Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Kort sagt: Her er det noe som skurrer! Var det samboeren din som fylte ut giroen? Var det KID-nr på den? Eller var den uten KID? Dersom den hadde KID på seg, så skal butikken (PiB'en) oppbevare giroen i relativt lang tid. Da bør de ha mulighet til å finne den igjen også. Dersom det ikke var KID på den, så er giroen sendt inn til BBS og de har tatt ansvaret videre derfra. Da er det BBS som skal finne giroen. I tillegg så kan ikke posten bekrefte at pengene kommer til rett person. Dette er nemlig noe de ikke kan se, og ikke har råderett over. Det eneste de kan se er mottaker, avsender og kontonr. Men de har ingen oversikt over om det er riktig kontonr til riktig person. Og hvorfor ga du fra deg kvitteringen? Dette har min samboer tatt seg av, og jeg har bare blitt gjenfortalt, så at det var riktig mottaker. Det var _ikke_ KID på giroen. Han har ikke fått beskjed av posten. kontonr er tidligere sjekket opp med den vanlige banken så dette vet vi selv at det er riktig person:) Kvitteringen måtte han gi fra seg fordi posten skulle sjekke opp is aken og da krevde de en kvittering.
Gjest TS Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Men da får vi satse på at det snart skjer noe:)
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 Kan hende mottaker juger om at hun ikke har fått pengene også da? Dere skulle jo ha beholdt en kopi av kvitteringen... Men det er det jo lett å være etterpåklok på.... Når de som jobber på Posten sier at de må ha kvitteringen for å spore opp hva som har skjedd så stoler man jo på at de gjør det de skal. Gå tilbake til Posten og spør hva som skjer! Send inn en klage!
LukaFrost Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Dere betalte med giro? Var det med eller uten KID? Giroer uten KID tar lengre tid, for de må sendes inn. Det skal uansett ikke ta 1 mnd.
Gjest fisk Skrevet 5. mars 2010 #12 Skrevet 5. mars 2010 Har dere mistanke om at utleier kan lyve om at h*n ikke har mottatt pengene? (Om penger som ble satt inn til deg samtidig, heller ikke kom inn på konto, er det neppe sannsynlig at utleier lyver..?) Dere kunne jo krevd å se kontoutskriften til utleier for sikkerhets skyld. Så du selv kvitteringene på de 2 innskuddene? Hvis ikke, kan det være mulig at din samboer lyver? Mener ikke å spre mistanker, bare prøver å sjekke mulighetene!
Gjest Gjest31 Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Hei. Jeg satser 100 kr på at tyven er den personen som skulle betale (levere) giroen. Hvis posten ikke har kontaktet deg på 1 mnd etter at du/dere leverte kvittering må du da for f.... våkne opp. Reis rett til postkontoret, pek ut den personen som mottok kvittering og spørr hva som skjer. Enten har de ikke funnet giroen, eller de har en "diff" i kassa fra den aktuelle dagen siden du betale kontant og giroen ikke ble direkte effektuert. Dersom de sendte den til bbs så må den gå i fra en konto. Hvem sin konto?? Er det en kontant giro så må giroen slås i kassa mens du står der. Her finnes det en tyv og jeg satser på den personen som levret giroen på posten. Enten rett i lomma eller at den personen satt penger på konto for belastning, men siden giroen til bbs tar 3 dager var det ikke dekning når bbs prøvde å belaste giroen. En av delene garantert.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Gjerne oppdatering hvordan det går.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 Vet ikke om dette er riktig katogori. Vi er et par som leier en leilighet og har leid i 3 mnd. Vi har på den forrige leiligheten alltid vært presis med å betale til avtalt dato; dette kontant rett i hånda til huleier. Nå var han i "post i butikk" og betalte med giro, kontant. Altså han gav kontanter til dem, og de fikk konotnummer og fikk bekrefetet at dette var riktig person som pengene ble sendt til. Det er snakk om 5500 kr til husleier + 1000 kr til meg som jeg enda ikke har fått. Via nettbank har dette gått helt fint før. Jeg er så frustrert, vi har fortalt henne hvordan det ligger an, og hun forstår men hun må ha penger snart. Skal nok få til et lån, det er ikke det, men posten har ikke peiling og oversikt på hva som skjer. Har dette hendt med dere før og hva gjorde dere? Uansett man gir ikke fra sweg orginalkvitteringer i en uoppklart sak. Du må jo ta kopi. Uansett. pengene er nnbetalt til posten. Da skal de registreres,så de ligger nok i systemet en plass. Du skriver til hovedkontoret for posten med en klage. Sørg for få kopi av kvitteringen å legge ved. Post i butikk...ja mye uerfarne folk der. Om huseier ikke har fått pengene,så ligger de en annen plass. Du har ventet fo lenge med å ta fatt i saken.
Gjest Gjest31 Skrevet 5. mars 2010 #16 Skrevet 5. mars 2010 Hei. Jeg satser 100 kr på at tyven er den personen som skulle betale (levere) giroen. Hvis posten ikke har kontaktet deg på 1 mnd etter at du/dere leverte kvittering må du da for f.... våkne opp. Reis rett til postkontoret, pek ut den personen som mottok kvittering og spørr hva som skjer. Enten har de ikke funnet giroen, eller de har en "diff" i kassa fra den aktuelle dagen siden du betale kontant og giroen ikke ble direkte effektuert. Dersom de sendte den til bbs så må den gå i fra en konto. Hvem sin konto?? Er det en kontant giro så må giroen slås i kassa mens du står der. Her finnes det en tyv og jeg satser på den personen som levret giroen på posten. Enten rett i lomma eller at den personen satt penger på konto for belastning, men siden giroen til bbs tar 3 dager var det ikke dekning når bbs prøvde å belaste giroen. En av delene garantert. Venter på ts.... Synes historien er spennende og venter på resultatet. Har jeg rett ang hvem som er tyven???? ( Liker krim..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå