Gjest Gjest_maya_* Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Tenkte lage ei sjokoladerullekake med smørkrem - kan den lages dagen før og settes i kjøleskap mon tru? Liker alt som kan lages i forveien jeg :-)) Blir den tørr da ? Tips til hva jeg kan servere ved siden av? Oppskrift på en bærkompott eller noe......?
Dark Star Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Tenkte lage ei sjokoladerullekake med smørkrem - kan den lages dagen før og settes i kjøleskap mon tru? Liker alt som kan lages i forveien jeg :-)) Blir den tørr da ? Tips til hva jeg kan servere ved siden av? Oppskrift på en bærkompott eller noe......? Den kan lages dagen før, og settes i kjøleskap tidekket. En helt enkel bærsaus av de bærene du har eller liker best er godt til. Gni bærene gjennom en sikt, tilsett noen dråper av sitron eller lime. Blir den for syrlig eller for tykk kan den tilsettes sukkerlake til passe sødme eller konsistens.
Gjest Gjest_Maya_* Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Tuuusen takk :-) det blir sikkert deilig. Aldri laget rullekake før...men får det nok til.
Amys Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes egentlig resultatet blir bedre om man lager kaken dagen før:) Da får smaken liksom "satt seg" og kaken blir mer fast. Men funker jo bare med smørkrem da, ikke syltetøy ogsånn.
Dark Star Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Et lite tips til; For å få kaken til å "feste" seg, og holde formen fint er det lurt å pakke den stramt inn i plastfolie før man legger den i kjøleskapet
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Rullekake som skal lages med smørkrem bør bli laget med potetmel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå