Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus
Skrevet

Ja, jeg vet det er mange finne-på-ting-med-kjæresten-emner, men de var vanskelige å søke seg frem til her, så jeg ga opp litt :ler: Har nettopp blitt sammen med en herlig fyr, og dette er et avstandsforhold hvor vi ser hverandre minimum annenhver helg, plussminus (helst pluss, selvsagt :yvonne: )

Men selv om han også synes det er kjempekoselig å sitte inne med varm kakao og ha det koselig sammen med meg, er han litt mer gira på den "finne på ting"-biten. Og ja, jeg er jo enig. Det kan bli litt ensformig å sitte innendørs hele helgen, og bare ha butikken som eneste formål når man skal ut og gå :fnise:

Derfor lurte jeg på om dere har noen tips til hva man kan finne på? Jeg bor i Oslo, og når vi er sammen her, burde det jo egentlig være nok av ting å gjøre, men jeg vet bare ikke hva. Og vi er begge litt barnslige av oss og liker å finne på gøyale, spennende ting :) Får jo mange tips ala.. "kafèbesøk, kinobesøk (kinobesøk blir det ofte, gratisbilletter, yay :ler:), bowling" osv. Men dette gjør vi jo. Og ja - det er kjempekoselig, men jeg føler det er litt lite.. kreativt? Såh.. noen som har noen tips til en stakkars ukjent-i-egen-by-jente? Jeg er litt lei av å alltid svare "vetikke" når han spør om hva vi skal finne på :fnise: Oslo er jo en liten storby, det jo være noe å ta seg til her. Vil gjerne overraske han neste helg! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke reise på en kul ferie i sammen?Trene i sammen?

Spise en bedre middag?

Spille nintendo eller noe med venner og dere.

Dra på Latter?

Dra på andre forestillinger, enn på latter?

Skrevet

Hva med å dra på museum? Det trenger ikke være støvdekkede skjelettmuseer, ta astrup fearnley f.eks! Gratis og fantastisk. Meld dere på morsomme kurs, gå på litteraturhuset (http://litteraturhuset.no/program/hele.html), lag noe sammen?

Gjest Gjest
Skrevet

- hva med en time på klatresenter med instruktør

- spille squash

- gå en tur til en av hyttene i marka

- gå på skøyter

- mange konserter rundt omkring som ikke koster skjorta

- museum

- gå på oppdagelsesferd i en ny bydel

Gjest Gjest
Skrevet

jeg og kjæresten liker å dra ned på boksjappa Outland(oslo s, inngangen ved tigeren og opp første (rulle)trapp og rett inn til venstre) å kikke på science fiction/fantasy bøker, tegneserier og filmer/dvd osv, av og til siden vi deler den interessen.

Ellers er det digg med noe eksotisk mat som vi ikke har prøvd før enten hjemme eller på restaurant. Vi er glade i å prøve nye matretter eller nye mat ting som kommer på markedet. Hvis man er på Outland kan man f.eks ta lunsjen eller middagen der nede siden det er noen utenlandske restauranter i underetasjen der. Ellers er

Egons restaurant alltid en slager, vi liker den på Byporten best(er en på Karl Johan også).

Er ellers mye å finne på der nede når det gjelder shopping, men det vet du sikkert fra før, Byporten, oslo city, karl johan osv.

Skøyting på spikersuppa ved Karl Johan kanskje hadde vært noe?

Colosseum kino på Majorstuen er fin hvis ikke du har vært der allerede? Frognerparken er alreit på våren/sommeren-grillings, Vigelandsparken er fin å gå tur i man kan lunsje der også om våren/sommeren.

I Bogstadveien er det mye kule butikker, iallefall for jenter ;) Av og til begynner jeg og jentene på Majorstua og går nedover Bogstadveien til sentrum og shopper og koser oss på cafe og etterpå tar vi bussen hjem.

Kanskje det hadde vært gøy for kjæresten din og deg å se den nye hoppbakken i Holmenkollen? Man kan jo ta trikken opp og gå tur i området f.eks, og kanskje spise på Holmenkollen restaurant?(sikkert ikke billig men).

Man kan jo ta en tur ned på taket på den nye Operaen? Veldig fint der om sommeren i alle fall.(er det åpent nå?)

Man kan jo også ta buss 30 til Bygdøy å se på Vikingskipene og samlingene på Vikingskipmuseet (ganske artig det altså!) koster 35 kr i inngang hvis du er student. Det ligger også flere museer på Bygdøy, bla Kon Tiki Museet med bla flåten som ble brukt på ekspedisjonen, Norsk Folkemuseum og Fram-museet, så det er nok å fylle dagen med der. Teknisk Museum i Nydalen er også veldig gøy å få med seg :)

Vel det var noen av de kjente stedene iallefall, litt gøy å ha sett dem selv også og ikke bare på TV.

Er ikke så kjent med Oslos uteliv og utesteder, men det er det sikkert flere andre her inne som er som du kan få noen tips fra :)

Gjest Gjest
Skrevet

vel.. kom på at vigelandsparken og frognerparken er samme park.. duh! :D hehe.. litt for trøtt her.

Skrevet

- sightseeing i Oslo. Sett dere på banen/bussen/trikken og tur rundt til steder dere ikke har vært før

- museum ja

- kino

- gå på kafe

- finn bøker sammen på bokhandelen ( det er faktisk veldig koselig og interessant hvis man begge liker å lese...)

- jogge sammen/gå tur

- gå å se teater eller musical

- gå på konserter. trenger ikke være kjente artister; bare koselig å se noe nytt!

- spille kort/spill

Skrevet

Ta han med på sightseeing. Jeg og min kjære dro her om dagen først å så på operahuset og så etterpå opp til Holmenkollen. Vi hadde med kakao, appelsin og brødskive og spiste lunsjen ute blant alle turistene. Det var koselig :)

Kjenner til problemet ellers! Ofte vanskelig å finne på ting, selv om det er utrolig masse å gjøre! Kan hjelpe å lage seg en liste over ting, så når man kjeder seg en dag har man allerede en liste med forslag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...