Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Strawberrynet oppgir jo gjerne i norske priser, men kursene de de bruker er ikke alltid riktige. Ikke at det er så mye feil, men når man skal under 200 kroners grensen teller jo alt. Hvilken valuta er utgangspunktet fra strawberrynet? Amerikanske doller?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 De merker pakken med den aktuelle valutaen. Om du kjøper i norske kroner, er det dette som blir stående på pakken. Ved kjøp i andre valutaer, burde du ta utgangspunkt i tollvesenets valutakurser, men husk at de kan endre seg innen pakken skal fortolles!
Jade Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Det du må gjøre, er å sjekke opp mot tollvesenets omregningskurser. Sjekk prisen i NOK, USD, GBP og EUR. Og så velger du det som er lavest! Det er DET du betaler, nemlig! Det kan være store forskjeller, og det kan være den magiske forskjellen som gjør at du kommer under 200-grensa (selv om du får refundert avgiftene, så er det jo litt ekstra stress, og du vil vel spare penger? )
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Jo...jeg sjekker jo i forhold til tollvesenets kurset for den aktuelle uken. Men når prisen på sidene deres er oppgitt å være eksempel 113 NOK og jeg velger å få denne oppgitt i dollar, så får jeg at den koster 19 dollar, som, iflg tollvesenet blir NOK 112,86. Velger jeg å få opp prisen i Euro får jeg at den koster 16 euro som iflg tollvesenet er kr 128.. Jeg kan jo ikke bare velge den valutaen som passer meg best, det som faktisk spiller en rolle er jo hvilken valuta som ligger til grunn for handelen med strawberrynet - altså hvilken valuta de tar seg betalt i. Dette beløpet er jo det beløpet som vil fremgå på min kontouskrift i NOK. Så da må jeg jo vite hvilken valuta Strawberrynet handler med? Antar at det er dollar, men kan ikke se at det står noe sted.. Eller har jeg flakset laaangt ut på viddene nå? er litt trøtt..
Jade Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Jeg tror 90% sikkert, at hvis du velger en valuta, så betaler du nettopp den prisen (konvertert til NOK). Altså hvis du velger EUR som vil du tape litt penger i forhold til hvis du velger USD. Utenpå pakken vil det da stå enten 113 NOK, USD 19 eller 16 EUR, som tollvesenet igjen vil konvertere til NOK med sine egne kurser.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 TS her Den som leter finner.. Fra Strawberrynet..: Sluttbetaling i andre valutaer og for andre kortholdere, vil bli basert på valutakursen hos ditt kredittkortselskap på tidspunktet for betalingen. Alle betalinger for andre land foregår i øyeblikket i US Dollar, men vi håper at alle kortleverandører om kort tid vil godta betaling i alle valutaer, og ta betalt av oss i vår valuta. Vær derfor oppmerksom på at sluttbeløpet på ordrebekreftelsen kan avvike noe fra de faktiske kostnadene i din egen valuta. Dette på grunn av valutasvingninger.[/i] Strawberrynet legger altså US dollar til grunn for sin valutaomregning. http://no.strawberrynet.com/customer-servi...ce-and-payment/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå