Gjest itvil Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Kjæresten min og jeg har vært sammen i to år. vi bor sammen i byen jeg vokste opp i hvor jeg studerer og han jobber, ergo har ikke han noen egen vennegjeng der. nå har han funnet ut at han skal flytte til bergen til høsten for å studere, leve studentlig og øke sitt nettverk. dette synes jeg er flott, fordi jeg synes det er viktig å oppleve studentlivet og alt som følger med dette. det jeg reagerer på, og som jeg er i tvil om jeg synes er ok er for det første at han velger bergen, som er 6 timer unna der jeg bor. han kunne like gjerne studert i oslo eller der jeg går, som er nærmere. når jeg kommenterer dette sier han at studentlivet er best i bergen. ok, det kan jeg forstå. for det andre så har han sagt at han ikke vil at jeg skal være med. han vil reise alene, fordi han mener at jeg vil gjøre det vanskeligere for han å leve det livet han ønsker. dette kan jeg jo også på en måte forstå, men det gjør utrolig vondt å høre det. jeg forstår liksom ikke hvordan jeg kan være så viktig for han, når han samtidig sier at jeg holder han tilbake... jeg tror at det som plager meg mest er følelsen av å ikke være viktig nok, og å bli forlatt. han sier at han fortsatt vil være sammen med meg, og at han kan se for seg et liv med meg. jeg sliter litt med å tro på dette, og vet ikke helt om jeg ønsker å sitte å vente på at han skal bli ferdig med å rase fra seg før han er klar til å slå seg ned med meg. hva bør jeg gjøre? gå eller bli?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Eg trur han er ute etter en enkel måtte å gjere det slutt me deg på. Komme seg ut av huset og slippe krangler, smyge seg ut av forholdet. Så du kan enten velge å være sammen til han flytter eller avslutte no.
LitaPia Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 høres ut som min eks, hadde bodd sammen noen måneder og da det nærmet seg semesterstart begynnte han å snakke om at han heller ville bo sammen med to kompiser for å "få mer utav" studentlivet. Jeg tok det som et hint om at det nærmet seg slutten av forholdet og fant meg ny leilighet og flyttet ut ei helg han var på guttetur. Ringte han og sa at han fikk ha et flott liv som student og at jeg var ute av bildet. I mitt hode tror jeg kjæresten din ønsker å gjøre det slutt på en litt mindre konfliktfylt måte.
Gjest Iril Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Hadde han virkelig vært interessert i deg hadde han ikke flyttet vekk, eller han hadde villet ha deg med. Åpenbart et forsøk på å avslutte forholdet uten drama.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå