Gå til innhold

Worchestershiresaus....? Hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å lage en tunfiskgryte som har denne ingrediensen "etter smak".

Lurer på hva det er, og hva jeg eventuelt kan bruke isteden.

F### at jeg ikke så dette før jeg begynte å mekke......

:murvegg:

Skrevet

Det er en ferdig saus, som etter min mening smaker HY.

Og som i de fleste oppskrifter kan utelates.

Den smaker litt sursøttkrydderaktig.

Skrevet

Den er eeeeeeekkel!

I england brukes den ofte på chips.

Skrevet

Den er eeeeeeekkel!

I england brukes den ofte på chips.

Skrevet

Det er en sur-søt-bitter saus, og den brukes bl.a i drinken Bloody Mary.

Jeg liker ikke sausen, men har en flaske i kjøleskapet likevel.

Skrevet

Jeg bruker "Wine & pepper Worcestershire sauce" (med smak av sherry og hot pepper) som smakstilsetter i f.eks wok. Veldig god til grønnsaker syns jeg.

Skrevet

Hovedbestanden i worcestershire sauce er soyasaus og ansjos. Jeg synes det er litt ekkelt med ansjos i bloody mary'en min, så jeg bruker litt soyasaus i stedet. Det kan sikkert du gjøre også. Det blir billigere også, foresten.

Skrevet

Ansjos? :o Tuller du?

Kanskje den sausen er god på ansjos-pizza? (Som jeg egentlig ikke liker..)

Skrevet

Neida, Billie, jeg tuller ikke! Æresord! :D

Skrevet

Det blir jo ikke en ordentlig Bloody Mary uten Worchestershiresaus! Samma om det er ansjos i det, bare det smaker godt, sier nå jeg! :tunge1:

Skrevet

maiaa, da har du ikke smakt min bloddy mary! Er det noe jeg har talent for, så er det å lage namme-nam bloody mary's! :wink:

Skrevet

Er det MASSE grovkvernet pepper, tabasco og selleristang i den, da?? Hmmmmmmm??? *litt skeptisk*

Skrevet
Er det MASSE grovkvernet pepper' date=' tabasco og selleristang i den, da?? Hmmmmmmm??? *litt skeptisk*[/quote']

Selfølgelig er det det! Hva tar du meg for?? *hmmmrpf* :wink: For ikke å glemme sitron, da... Så liker jeg gjerne å lage en liten sellerisalt-rand på glasset også.... Nam! :kul:

Skrevet

Ok, da... Ikke FULLT så skeptisk lenger, men tviler fortsatt på soyasaus som worchestershire erstatning... Jeg tror det ikke før jeg får se... eh, smake det!! :blunke: Hva slags soyasaus bruker du, forresten?

Skrevet

Jeg bruker Kikkoman. Men bare en liten dæsj. For mye kikkoman el. w.s.sauce ødelegger drinken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...