Nigella Skrevet 9. september 2003 #1 Skrevet 9. september 2003 Holder på å lage en tunfiskgryte som har denne ingrediensen "etter smak". Lurer på hva det er, og hva jeg eventuelt kan bruke isteden. F### at jeg ikke så dette før jeg begynte å mekke......
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2003 #2 Skrevet 9. september 2003 Det er en ferdig saus, som etter min mening smaker HY. Og som i de fleste oppskrifter kan utelates. Den smaker litt sursøttkrydderaktig.
Silfen Skrevet 9. september 2003 #3 Skrevet 9. september 2003 Den er eeeeeeekkel! I england brukes den ofte på chips.
Silfen Skrevet 9. september 2003 #4 Skrevet 9. september 2003 Den er eeeeeeekkel! I england brukes den ofte på chips.
Gjest Ellisiv Skrevet 9. september 2003 #5 Skrevet 9. september 2003 Det er en sur-søt-bitter saus, og den brukes bl.a i drinken Bloody Mary. Jeg liker ikke sausen, men har en flaske i kjøleskapet likevel.
Gjest Paff Skrevet 9. september 2003 #6 Skrevet 9. september 2003 Jeg bruker "Wine & pepper Worcestershire sauce" (med smak av sherry og hot pepper) som smakstilsetter i f.eks wok. Veldig god til grønnsaker syns jeg.
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #7 Skrevet 12. september 2003 Hovedbestanden i worcestershire sauce er soyasaus og ansjos. Jeg synes det er litt ekkelt med ansjos i bloody mary'en min, så jeg bruker litt soyasaus i stedet. Det kan sikkert du gjøre også. Det blir billigere også, foresten.
Gjest Ellisiv Skrevet 12. september 2003 #8 Skrevet 12. september 2003 Ansjos? :o Tuller du? Kanskje den sausen er god på ansjos-pizza? (Som jeg egentlig ikke liker..)
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #9 Skrevet 12. september 2003 Neida, Billie, jeg tuller ikke! Æresord! :D
maiaa Skrevet 12. september 2003 #10 Skrevet 12. september 2003 Det blir jo ikke en ordentlig Bloody Mary uten Worchestershiresaus! Samma om det er ansjos i det, bare det smaker godt, sier nå jeg!
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #11 Skrevet 12. september 2003 maiaa, da har du ikke smakt min bloddy mary! Er det noe jeg har talent for, så er det å lage namme-nam bloody mary's!
maiaa Skrevet 12. september 2003 #12 Skrevet 12. september 2003 Er det MASSE grovkvernet pepper, tabasco og selleristang i den, da?? Hmmmmmmm??? *litt skeptisk*
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #13 Skrevet 12. september 2003 Er det MASSE grovkvernet pepper' date=' tabasco og selleristang i den, da?? Hmmmmmmm??? *litt skeptisk*[/quote'] Selfølgelig er det det! Hva tar du meg for?? *hmmmrpf* For ikke å glemme sitron, da... Så liker jeg gjerne å lage en liten sellerisalt-rand på glasset også.... Nam!
maiaa Skrevet 12. september 2003 #14 Skrevet 12. september 2003 Ok, da... Ikke FULLT så skeptisk lenger, men tviler fortsatt på soyasaus som worchestershire erstatning... Jeg tror det ikke før jeg får se... eh, smake det!! :blunke: Hva slags soyasaus bruker du, forresten?
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #15 Skrevet 12. september 2003 Jeg bruker Kikkoman. Men bare en liten dæsj. For mye kikkoman el. w.s.sauce ødelegger drinken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå