Nigella Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Holder på å lage en tunfiskgryte som har denne ingrediensen "etter smak". Lurer på hva det er, og hva jeg eventuelt kan bruke isteden. F### at jeg ikke så dette før jeg begynte å mekke...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Det er en ferdig saus, som etter min mening smaker HY. Og som i de fleste oppskrifter kan utelates. Den smaker litt sursøttkrydderaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Den er eeeeeeekkel! I england brukes den ofte på chips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. september 2003 #4 Del Skrevet 9. september 2003 Den er eeeeeeekkel! I england brukes den ofte på chips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellisiv Skrevet 9. september 2003 #5 Del Skrevet 9. september 2003 Det er en sur-søt-bitter saus, og den brukes bl.a i drinken Bloody Mary. Jeg liker ikke sausen, men har en flaske i kjøleskapet likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 9. september 2003 #6 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg bruker "Wine & pepper Worcestershire sauce" (med smak av sherry og hot pepper) som smakstilsetter i f.eks wok. Veldig god til grønnsaker syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #7 Del Skrevet 12. september 2003 Hovedbestanden i worcestershire sauce er soyasaus og ansjos. Jeg synes det er litt ekkelt med ansjos i bloody mary'en min, så jeg bruker litt soyasaus i stedet. Det kan sikkert du gjøre også. Det blir billigere også, foresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellisiv Skrevet 12. september 2003 #8 Del Skrevet 12. september 2003 Ansjos? :o Tuller du? Kanskje den sausen er god på ansjos-pizza? (Som jeg egentlig ikke liker..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #9 Del Skrevet 12. september 2003 Neida, Billie, jeg tuller ikke! Æresord! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 12. september 2003 #10 Del Skrevet 12. september 2003 Det blir jo ikke en ordentlig Bloody Mary uten Worchestershiresaus! Samma om det er ansjos i det, bare det smaker godt, sier nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #11 Del Skrevet 12. september 2003 maiaa, da har du ikke smakt min bloddy mary! Er det noe jeg har talent for, så er det å lage namme-nam bloody mary's! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 12. september 2003 #12 Del Skrevet 12. september 2003 Er det MASSE grovkvernet pepper, tabasco og selleristang i den, da?? Hmmmmmmm??? *litt skeptisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #13 Del Skrevet 12. september 2003 Er det MASSE grovkvernet pepper' date=' tabasco og selleristang i den, da?? Hmmmmmmm??? *litt skeptisk*[/quote'] Selfølgelig er det det! Hva tar du meg for?? *hmmmrpf* For ikke å glemme sitron, da... Så liker jeg gjerne å lage en liten sellerisalt-rand på glasset også.... Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 12. september 2003 #14 Del Skrevet 12. september 2003 Ok, da... Ikke FULLT så skeptisk lenger, men tviler fortsatt på soyasaus som worchestershire erstatning... Jeg tror det ikke før jeg får se... eh, smake det!! :blunke: Hva slags soyasaus bruker du, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. september 2003 #15 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg bruker Kikkoman. Men bare en liten dæsj. For mye kikkoman el. w.s.sauce ødelegger drinken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå