Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Hei Jeg har nettopp operert foten, og jeg har pleid å ta buss til jobb, men nå må jeg dessverre ta i bruk bilen. Foten vil ikke bli normal før om et år antar jeg, og jeg lurer på hva man får i kjøregodtgjørelse fra NAV per mil? Jeg har yrkesrettetattføring, men nå er det vel avklaringspenger. Finner ikke noe informasjon på NAV.no, antar det er grunnet omveltningen. Fant nemlig info om disse satsene før, men har ikke tenkt noe over det før nå, og finner det ikke nå. Takk for da help
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Får du noe for det, da? Du må uansett bruke et transportmiddel for å komme til jobb, og har kostnader til dette enten du kjører buss eller bil og enten du er operert eller frisk i foten. Overstiger kostnadene dine en grense får du skattefradrag for utgiftene dine.
Gjest Eurodice Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Hei Jeg har nettopp operert foten, og jeg har pleid å ta buss til jobb, men nå må jeg dessverre ta i bruk bilen. Foten vil ikke bli normal før om et år antar jeg, og jeg lurer på hva man får i kjøregodtgjørelse fra NAV per mil? Jeg har yrkesrettetattføring, men nå er det vel avklaringspenger. Finner ikke noe informasjon på NAV.no, antar det er grunnet omveltningen. Fant nemlig info om disse satsene før, men har ikke tenkt noe over det før nå, og finner det ikke nå. Takk for da help Jeg ble også operert i foten for en del år siden, gikk med gips fra tærne til kneet i seks uker såvidt jeg husker. Jeg kjørte taxi til og fra arbeidsplassen, også en tid etter at gipsen var fjernet og foten var sterk nok til at jeg klarte å gå skikkelig. Jeg vet ikke om det var arbeidsgiver (statlig bedrift) eller trygdekontoret (dette var før sammenslåing og NAV) som betalte for taxi.
Gjest Karisjma i.i Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Les §6 For medlemmer som har fått godkjent bruk av egen bil, dekkes reiseutgifter med to kroner per km. Det gis et tillegg på 0,35 kroner per km for en passasjer som selv har rett til reisestønad og til nødvendig ledsager som er passasjer i bilen. Medlemmet har også rett til å få dekket andre nødvendige utgifter som påløper i forbindelse med bruk av bil til og fra et arbeidsrettet tiltak og/eller utredning i forkant av et arbeidsrettet tiltak, herunder utgifter til bomvei, parkering og piggdekkavgift.
Helen Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 2,- pr. km får man hverfall når det gjelder pasientreiser, så jeg går utfra at det er samme beløp man får gjennom NAV. Det er bare å ta en tlf til NAV så får du svar med en gang der, siden du går på attføring så er du i systemet så jeg regner med at det går i orden ganske kjapt.
Snop Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Går man på attføring, dekker nav reise til og fra arbeidsstedet. Dersom du har god grunn for å ikke kunne benytte deg av offentlig transport, får du dekket kjøreutgifter. Ring dem og hør i morgen hvordan det fungerer, du
Gjest Cho Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Går man på attføring, dekker nav reise til og fra arbeidsstedet. Dersom du har god grunn for å ikke kunne benytte deg av offentlig transport, får du dekket kjøreutgifter. Ring dem og hør i morgen hvordan det fungerer, du Må bare kuppe litt nå. Vet du med sikkerhet at nav skal dekke reise til og fra arbeidsstedet når man går på attføring? For samboeren min går på det, men nav nekter å dekke busskort for han..
Snop Skrevet 4. mars 2010 #8 Skrevet 4. mars 2010 Må bare kuppe litt nå. Vet du med sikkerhet at nav skal dekke reise til og fra arbeidsstedet når man går på attføring? For samboeren min går på det, men nav nekter å dekke busskort for han.. Jeg får det i hvert fall... Saksbehandleren snakket som om det var en selvfølge at jeg fikk det når vi begynte å prate om at jeg skulle ut i arbeid igjen. Hun sa "og når du får deg jobb, får du dekket reisen fram og tilbake" og ga meg skjemaet jeg skulle fylle ut. Jeg siterer fra vedtaksbrevet: "Det er et vilkår at du gjennomfører et godkjent attføringstiltak, og at du har en reisevei på minst 2 km. Utgifter til billigste rutegående transportmiddel dekkes. Disse bestemmeslene kan ved en konkret vurdering fravikse hvis du på grunn av din funksjonshemming har en annen reisesituasjon/høyere utgifter enn andre." Har han fått noen spesifikk grunn til å ikke få det dekket?
Gjest Cho Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Har han fått noen spesifikk grunn til å ikke få det dekket? Han har visst fått det dekket et par-fire ganger, men svaret han har fått de andre gangene er at han "burde ha råd til busskort med den inntekten han har". Som jo er attføringspenger. Nå skal det sies at han ikke er den største kranglefanten i skuffen, men de skulle jo ikke nektet han i det hele tatt utifra sitatet ditt (og han har forresten over 2 km reisevei). Nå blir det kranglings med nav, gitt! Tusen takk for oppklaring, Tutta!
Snop Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Haha, sorry de sære skrivefeilene. Så ikke på skjermen når jeg skrev av. Men ja, krangle litt, dere
Gjest Eurodice Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Han har visst fått det dekket et par-fire ganger, men svaret han har fått de andre gangene er at han "burde ha råd til busskort med den inntekten han har". Som jo er attføringspenger. Nå skal det sies at han ikke er den største kranglefanten i skuffen, men de skulle jo ikke nektet han i det hele tatt utifra sitatet ditt (og han har forresten over 2 km reisevei). Nå blir det kranglings med nav, gitt! Tusen takk for oppklaring, Tutta! Unnskyld, kan ikke dy meg. Den skarpeste kniven i skuffen, heter det .
Gjest Cho Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Unnskyld, kan ikke dy meg. Den skarpeste kniven i skuffen, heter det . Haha, regnet med at de fleste skjønte at jeg blandet begreper med vilje. Kranglefanter ligger jo ikke i skuffer! Jeg mente bare at han ikke er en veldig kranglete person. Og han er skarp.
Snop Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 (endret) Oi, jeg leste faktisk nå at man ikke har krav på dekket reise dersom man har ordinærlønn gjennom tiltaket/arbeidet. Men hva menes med ordinærlønn, vet dere det? Cho, har samboeren din lønn gjennom tiltaket? Jeg får jo lønn fra arbeidsplassen min... Blir nervøs nå for at jeg kanskje egentlig har fått det vedtatt ved en feiltakelse, og at de plutselig vil ha reisepengene tilbake når de finner det ut. Æsj! Endret 4. mars 2010 av Tutta Løvensvans
Gjest Cho Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Oi, jeg leste faktisk nå at man ikke har krav på dekket reise dersom man har ordinærlønn gjennom tiltaket/arbeidet. Men hva menes med ordinærlønn, vet dere det? Cho, har samboeren din lønn gjennom tiltaket? Jeg får jo lønn fra arbeidsplassen min... Blir nervøs nå for at jeg kanskje egentlig har fått det vedtatt ved en feiltakelse, og at de plutselig vil ha reisepengene tilbake når de finner det ut. Æsj! Han får lønn av nav, altså de har fastsatt en dagsats, og arbeidsplassen hans betaler ingenting til han.
Snop Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 Han får lønn av nav, altså de har fastsatt en dagsats, og arbeidsplassen hans betaler ingenting til han. Da kan det nesten se ut til at han har mer krav på det enn meg!
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #16 Skrevet 5. mars 2010 Les §6 Tusen takk! Akkurat det jeg var ute etter.
Gjest Cho Skrevet 5. mars 2010 #17 Skrevet 5. mars 2010 Da kan det nesten se ut til at han har mer krav på det enn meg! Huffda, får håpe at saksbehandleren din har gjort jobben sin, det kan jo forsåvidt ikke gå utover deg hvis de har innvilget deg det. En regner jo med at de kan sine egne regler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå