Gjest Mia88 Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Tenkte legge fram treningsprogrammer for ønsker noen tilbakemeldinger på hvordan det ser ut. Vi har 4 treningsøkter i uken. Vi er ikke interessert i å trene armer/bryst, men ellers konsentrerer vi oss om resten. Og treningsprogrammet er slik: Mandag: - Oppvarming 10 min elipsemaskin Lår/rumpe (bruker apparatene siden vi er ganske nybegynnere innen styrketrening, og ønsker ikke skader/feilbelastning) - Beinpress 3x12 - Ligger på mage, og bruker nedre del av bena på å presse bak (bakside lår+rumpe) - ligge på rygg med beina på en ball, strak kropp, og rull frem og tilbake. (kanskje vanskelig å skjønne) Mage: - sit-ups (litt ulike øvelser for å få nedre og øvre del, men får vondt i ryggen av det meste av magetrening) Rygg: - Maskin, støtter seg, og lener seg frem. (nedre) - øvre rygg: maskin hvor du sitter dreger vekten bak. Kondisjonstrening etterpå: Gå i motbakke 25 min ca. Tirsdag er pausedag Onsdag: - Lik mandag, men trener ikke rompe/lår Torsdadg: - Spinning eller step/puls (varierer) Fredag: - Helt lik mandag Prøver være aktive de andre dagene også, i alle fall gå en tur på søndagene. Håper dere kan gi noe tips dersom dere ser noe som er veldig feil. Lurer også på om dere tror dette er nok bra trening for å skulle komme i form til juli.
Leifr Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Håper dere kan gi noe tips dersom dere ser noe som er veldig feil. Lurer også på om dere tror dette er nok bra trening for å skulle komme i form til juli. Det positive jeg kan se er at kondisjonstreninga er lagt til etter styrkebiten. Og at dere tydeligvis er interesserte i å prioritere styrketrening høyt nok (tre økter i uka) og ikke bare kjører kondisjon hele tida. Selv om dere er nybegynnere: La maskinparken være i fred, lær å bruke frivekter riktig. Finn noen som har peiling og lær av dem. Kjør progressivt fullkroppsprogram tre ganger i uka og dere vil faktisk både se resultater og dra nytte av treninga i hverdagen. Ikke ignorer overkroppen heller. Og bruk andre øvelser enn situps for magen (situps er både lite effektivt og skadelig for ryggen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå