HanneB Skrevet 9. september 2003 #1 Skrevet 9. september 2003 Det er jammen meg slitsomt å planlegge bryllup!! Vi skal ikke gifte oss før 12. juni 2004, men noen ting hadde vært greit å få på plass allerede nå. Vi har ordnet kirken, selskapslokaler og transport fra kirken til selskapslokaler. I går trodde jeg alt var i boks også ringer dama fra det firmaet som skal transportere oss+ gjestene til selskapslokalet og sier at vi ikke kan få båten før kl. 15.30-16.00 pga av at de har en reservasjon denne dagen fra 12.00-14.00, men det er jo ikke sikkert at de skal ha den da....... (det vet de ikke før 12. januar neste år!!!) Vielsen er kl. 12.30; hva skal gjestene finne på frem til kl. 15.30??? Rusle rundt i finstasen i gågata??? Er litt frustrert akkurat nå!! :-? Når har dere andre planlagt å starte middagen? Er kl. 18.00 tidlig eller sent? Hvor lang tid må man beregne ved bordet (4 retters middag)? Har hørt om noen som har sittet 4 timer til bords, er ikke det lenge??
Siam Skrevet 9. september 2003 #2 Skrevet 9. september 2003 Vi har bestilt kirke til kl 15, og håper vi kan begynne med middag rundt 18. I mellomtiden skal vi ta bilder, mens gjestene kan være i hagen til mamma, rusle rundt i den lille byen, ta seg en drink eller gjøre hva de vil. Vi har ikke tenkt å legge opp program i denne tiden, men forslå noen aktiviteter. Middagen kan ta lang tid...! Vi skal ha tre retter, og det er vel noen som vil si noe, regner jeg med... Kanskje vi er ferdig til baren åpner kl 22.
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #3 Skrevet 9. september 2003 Vi har vielse klokka 13, mottagelse klokka 15 og servering av champis og brueparets første skål klokka 15.30. Middag 16, tenker jeg.... Lurt å være ute i god tid, du har ikke et annet sted du kan ringe og få båt fra da...?
Gjest Hatshepsut Skrevet 9. september 2003 #4 Skrevet 9. september 2003 Våre gjester ble tilbudt sightseeing på Sagene/Torshov, der både kirke og selskapslokale lå, og tok også en tur innom Oscar Braaten pub på vei til selskapslokalet. Ellers var det en del gjester som hadde "eget" opplegg, dro hjem eller lignende. Vi hadde vielse kl. 14 og middag kl. 17. Kl. 18 høres litt seint ut, i hvert fall hvis dere har mange taletrengte i familien! Da rekker dere knapt å danse brudevalsen før det er på tide å dra hjem... Beregn i hvert fall 4 timer på middagen, og ha litt margin (det er alltids noen som finner ut at de vil si noe, gjerne samme dag så toastmasteren får hodepine...)
Gjest MrsL Skrevet 9. september 2003 #5 Skrevet 9. september 2003 Vi har vielse kl 15.00 og regner med middag kl.18.00. Så pass mye tid tror jeg du trenger om du skal til fotografen etter vielsen. Vi regner med tre timer til middagen. Liten familie vi og ikke så enormt taletrengende.........tror jeg da :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #6 Skrevet 10. september 2003 Sightseeing på Sagene/Thorshov???????????????????????????????Nå tuller du???????????????
HanneB Skrevet 10. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2003 Båten er Mjøsas svane - Skibladner så...... Hadde tenkt at det skulle bli en overraskelse for gjestene Vi har ca. 60 på gjestelista og vet om 4 talere foreløpig; vi har ikke foreldre i live noen av oss, så det blir "kanskje" broder'n, forloverne, brudgommen som kommer til å holde tale. 4 timer høres veeldig lenge ut ved middagen??? Vielsen er kl. 12.30 og da er vi vel ferdige ved kirken senest 13.30? Da blir det kanskje litt lenge for gjestene å vente på videre opplegg i 2 -2.5 timer?? Er det vanlig at brudeparet ordner med transport (buss e.l.) til selskapslokalet? Har foreløpig reservert Skibladner så får jeg tenke litt på andre alternativer
ringblomst Skrevet 10. september 2003 #8 Skrevet 10. september 2003 Vielsen er kl 14 og middag kl 17. I ventetiden blir det fingermat, om det blir noe opplegg har vi ikke tenkt på ennå. Tenkte en gang i tiden på å leie buss så gjestene kunne få en liten sightseeingstur, men har som sagt ikke kommet noe lenger med ventetidsplanleggingen.
smile Skrevet 10. september 2003 #9 Skrevet 10. september 2003 Vi har vielse 14 og middag 17. Det blir ikke så mye ventetid på gjestene for de må kjøre i 40 min. Husk at folk blir fort sultne for det blir lang tid fra før vielse til middag. 4 timer middag er ikke uvanlig. Har vært i mange bryllup med middager som er så lange. Får dere ikke tak i bår andre steder? Lykke til!
kimmi Skrevet 10. september 2003 #10 Skrevet 10. september 2003 til deg med skibladner.... det er flere som leier ut båter vet du... kan bare ikke komme på hva de heter . ring turistkontoret på hamar så får du sikkert hjelp! vi har kirken kl 1430, og fotograf 1530. har ikke laget avtale om når middagen skal starte1700 eller 1730. det vil ikke bli noe opplegg før gjestene ankommer hotellet, men jeg tror de fleste vil titte litt rundt på egen hånd. hotellet ligger midt i byen, og mange skal overnatte der. derfor har de tid til en tur på brygga ol. det er kjempekoslig i byen om sommeren, vet dere. middag i fire timer er mer vanlig enn uvanlig tror jeg. selv om det kan høres lenge ut. en er jo nesten sulten igjen!!
kimmi Skrevet 10. september 2003 #11 Skrevet 10. september 2003 til deg med skibladner.... det er flere som leier ut båter vet du... kan bare ikke komme på hva de heter . ring turistkontoret på hamar så får du sikkert hjelp! vi har kirken kl 1430, og fotograf 1530. har ikke laget avtale om når middagen skal starte1700 eller 1730. det vil ikke bli noe opplegg før gjestene ankommer hotellet, men jeg tror de fleste vil titte litt rundt på egen hånd. hotellet ligger midt i byen, og mange skal overnatte der. derfor har de tid til en tur på brygga ol. det er kjempekoslig i byen om sommeren, vet dere. middag i fire timer er mer vanlig enn uvanlig tror jeg. selv om det kan høres lenge ut. en er jo nesten sulten igjen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå