Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trenger råd. Har langt tidligere farget mørkt hår som jeg var hos frisør og tok noen lyse striper i i sommer. Nå har jeg fått en ettervekst på ca 5 cm og min naturlige farge er kommunebrunt. Det jeg lurer på er om noen vet hva som skjer med håret mitt om jeg tar en glansvask i det hjemme. Tankte en litt brunaktig glansvask. Ikke farge det altså. Har forferdelig lite penger så noen tur hos frisøren har jeg bare ikke penger til nå. Er det noen som har tatt glansvask/minicolor på hår som er stripet før????? Anyone?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja jeg bruker å gjøre det! Har mørk brunt langt hår. Av og til bleker jeg noen striper for så etter en stund å farge hele håret mahogny. På denne måten blir stripene røde og håret rødbrunt.

Det du må passe på er at stripene slipper fargen lettere enn det ubehandlede håret, så vær forsiktig med hvilken farge du tar. Ikke artig med blå eller orange striper etter en stund.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen tusen takk for svar. Da skal jeg prøve Mahogny fargen. Er litt skeptisk til å farge det med en gang. Finnes denne fargen i type glansvask eller noe?? Hvilket merke bruker du?

Gjest Anonymous
Skrevet

jada det finnes i glansvaske også. Men har du veldig langt eller tykt hår må du kanskje ha to pakker. Har brukt forskjellige merker, for jeg har gjort dette mange ganger. Bare å gå i et parfymeri og se hva de har.

Skrevet

Bare vær obs på at glansvask ofte slipper håret ujevnt, sånn at du etter tre uker til en måned måta ny glansvask.

De gangene jeg har tatt glansvask har jeg etter kort tid fått en litt skabbete følelse.

Foretrekker farging.

Gjest Anonymous
Skrevet

Med farging mener du da permanent farge eller mini color? Har tatt mini coloer flere ganger tidligere, før jeg stripet håret og jeg syns jeg fikk en markant ettervekst :(

Skrevet

Jeg mener permanent farging.

Ja du må farge håret jevnlig ellers blir det ettervekst.

Glansvask vaskes jo ut, men har du permanent farge i fra før, vil jo etterveksten komme til syne uansett når galnsvasken vaskes ut.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er sant. Takk for all hjelp til dere to! Jeg kjøper fargen Mahogny og lar det stå til i kveld:) Håper mine blekede striper ikke blir rosa da:) :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå sitter jeg her med Mahogny farget hår. Det gikk greit. Stripene fikk en litt annen farge og det ble ganske fint. Tusen takk for raske svar i går

Hilsen Rødhette :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...