Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 jeg skal ned i vekt, og trener 4 ganger i uka på treningssenter. Lurer litt på om jeg i tillegg skal begynne å trene 20 min på morgenen også, på ellipsemaskin. Tror dere dette vil gi en enda bedre effekt, på vekten eller i det minste kondisen? Om jeg f.eks trenter intervaller:)
Cessa25 Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 All trening er bedre enn ingenting, det er det første jeg vil si MEN, her virker det ikke som du snakker om litt eller ingenting. Hvis du trener 4 økter i uken på treningssenter ville jeg kanskje heller økt intensiteten eller varigheten på disse øktene istedet for de 20 min om morgenen. Jeg elsker å trene om morgenen, trener rundt 40-50 min før jeg drar på jobb, men dette gjør jeg nettopp fordi jeg vil slippe å trene om kvelden. Jeg hadde tidligere to økter til dagen, men da var jeg aktiv mellomdistanseløper, og restitusjon var et ord vi hørte og brukte like mye som ordet "trening". Nå er jo ikke 20 min så mye, men det spørs jo hvor intense de 20 min er. Og ikke minst er jo spørsmålet hvor sliten du eventuelt blir av de 20 min om morgenen. Vil det gå ut over de øktene du på tar på treningssenteret? Morgentrening fungerer for veldig mange, nettopp fordi de våkner og det gir dem mer energi dagen gjennom. Så for å svare på spørsmålet ditt må man nesten vite litt mer om hvor mye du trener/hvor intense disse øktene på treningssenteret er, og ikke minst hva som er motivasjonen? Om den er vektnedgang, er det i hvert fall ikke lurt å trene seg fullstendig på null, man blir både mentalt og fysisk sliten av å trene for mye, og det er viktig å huske på at hvile/restitusjon er vel så viktig for å forbedre kondis og ikke minst for å gå ned i vekt. Lykke til i hvert fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå