Gå til innhold

Verden rundt eller Multi-stop

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen

Jeg holder på å organisere en tur ned til Australia for å besøke alle vennene mine som jeg fikk i studietiden min der nede. Prøver å få til å få noen stopovers i Asia og gjerne en tur til New Zealand.

Sånn som jeg har sett det så langt ser reiseruten min sånn ut:

Oslo - Malaysia (Kuala Lumper sikkert) - 25/26. desember

Malaysia - Australia (Sydney - mye reising rundt ellers) - 29. desember

Australia - New Zealand (Aukland) - 14. januar (det kan være at jeg bare kjøper en billig billett i Australia for dette)

New Zealand - Australia - 20. januar

Australia - Vietnam (Ho Chi Minh) - 21. januar

Vietnam - Thailand (Sør-Vietnam) - 28. januar

Thailand - Oslo 6. januar

Er det noen som har noen gode erfaringer med selskap som selger enten jorden rundt billetter eller multi-stop billetter?

Ser at oneworld og staralliance ligger på rundt 25-30000 for en verden rundt billett, men jeg er ikke "nødt" til å reise via USA!

Håper noen har noen gode erfaringer med selskap som selger slike billetter (Er bosatt i Bergen med tanke på reiseselskaper).

På forhånd tusen takk for hjelpen

EDIT: Er ikke under 26 år eller student (mtp f.eks. Kilroy)

Endret av Tempus Fugit
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du vil nok komme rimeligere unna med å reise t/r Singapore og kjøpe enkeltturer såfremt du bare skal reise rundt i Asia og til Australia.

Gjest GjÆsT
Skrevet

Hei!

Først; du kan bestille på kilroy selv om du er over 26 og ikke student. Du må bare oppgi det. Jeg bestiller ofte turer utenlands der (og haker av inkl stud/ungd billetter).

Enig med person over, sjekk pris t/r Bangkok, KL eller Singapore og så går du til airasia.com, tigerairways.com og jetstar.com der finner du rimelige billetter til Australia og rundt omkring i Asia.

Husk at det er ganske lett å komme seg rundt med buss/tog thailand/kambodsja og thailand (ja d kan ta litt tid og alt er ikke superbehagelig - men hei en opplevelse det også) så ikke book alt til punkt og prikke. Bedre å kunne være litt fleksibel.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med de over, bestill hovedbillettene først, og så tar du ting heller litt som det kommer. Tar jo ikke akkurat lang tid å reise fra Ho Chi Minh til Bangkok uten fly, og air asia er jo kjempebillig om du bestemmer deg for å fly. Veistandarden i Kambodsja er blitt betraktelig bedre de siste årene, reiste Siem Reap ti Bangkok for to år siden, og det gikk som en drøm i forhold til tidligere! :)Ellers så synes jeg det var forferdelig mange steder på så liten tid, kan kanskje bli litt stressende...?

Skrevet
Enig med de over, bestill hovedbillettene først, og så tar du ting heller litt som det kommer. Tar jo ikke akkurat lang tid å reise fra Ho Chi Minh til Bangkok uten fly, og air asia er jo kjempebillig om du bestemmer deg for å fly. Veistandarden i Kambodsja er blitt betraktelig bedre de siste årene, reiste Siem Reap ti Bangkok for to år siden, og det gikk som en drøm i forhold til tidligere! :)Ellers så synes jeg det var forferdelig mange steder på så liten tid, kan kanskje bli litt stressende...?

Takk for alle gode tips, skal se litt mer på dette med bare å bestille hovedbillettene.

Når det kommer til antall steder, så har jeg studert 4 år i Australia, så akkurat det stedet er for å besøke venner. Skulle gjerne hatt flere uker, men tror nok 6-7 uker er maks jeg får fri fra jobben... Kan være at jeg dropper Vietnam på denne turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...