Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære samboer har et veldig godt forhold, eneste som jeg sliter litt med er at han savner kontakt med 2 av eksene sine. Disse 2 har vært gode venner med han før.. Hjulpet han med problemer, også når han har slitet litt i forholdet vårt.

Vi gikk fra hverandre for 2 år siden, og fant tilbake til hverandre for 5-6 måneder siden. I mellomtiden har han hatt 2 samboere. Det ene var med en god venninne, de bodde vel ikke sammen mer enn 1-2 månede eller noe.. Og hun andre var vel mer som en venn, men de kysset, bodde sammen, hadde sex og nærhet, men han vil ikke kalle det et forhold, var mer at hun var som en god venninne og han liker ikke å være alene.

Jeg har ikke noe kontakt med eksene mine, da de er fortid, og jeg ser ingen grunn til å ha kontakt med de.

Han savner det å bare ringe de, høre hvordan det går med de, osv...

Jeg sliter litt med det da hun siste hadde mer følelser for han enn han hadde for hun, men hun ønsket han alt godt videre med meg og ville at han skulle være lykkelig..

Hun som han bodde sammen med i en månede er vel et kapittel for seg selv.. Min kjære tattoverte navnet mitt på hånda si, og hun gråt når han fortalte det. Da forsto hun at løpet car kjørt for de for alltid.. Hun er nå samboer med en mann, men han er andrevalget hennes, min samboer er hennes førstevalg... Men hun ønsker oss alt godt, og det er storsinnet av hun sånn sett. Men han sier også at hvis omgivelsene hadde vært annerledes og ingenting hadde stått i veien og at han hadde vært singel, så hadde de vel gitt det en sjans igjen.

Men han sier selv at det er kun meg han vil ha, han er sikker på sitt valg. Men han savner det å prate med de, prate med de når han har det tøft. Og jeg vet at de har støttet han mye når han har slitet med vårt brudd for 2 år siden osv..

Jeg har spurt om han heller ikke kunne prate med meg om sine problemer, men han sier at han trenger å prate med andre noenganger... Jeg har også spurt om han kunne prate med noen av kompisene sine om sånt.. men han sier at det er lettere å prate med venninner om sånt.. men hans venninner er jo han eks kjærester og eks samboere...

Er det jeg som er smålig her??

Han sier til meg at jeg må mer enn gjerne prate med min ene eks om ting, men jeg har da ingen behov for det. Jeg prater om mine problemer med mine kjære, eller min mor eller en nær venninne..

Hva er det som er "venlig" her??

Jeg vil jo at han skal ha det bra... Jeg vet at han savner kontakten med de... Og at han er glad i de, men på et vennskapelig nivå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor brøt dere for to år siden? Det høres ut som om at du dumpet han. Og da viste det seg hvem som virkerlig var glad i han. Det kan se ut som han trenger støtten fra damer som han kan stole på 100%, og ikke lar han i stikken når forholdene blir spesielle.

Er det slik, så er han tøffeldesperat forelsket i deg. Så du trrenger ikke bekymre deg om evt. outsiderforelskelser.

Skrevet
Hvorfor brøt dere for to år siden? Det høres ut som om at du dumpet han. Og da viste det seg hvem som virkerlig var glad i han. Det kan se ut som han trenger støtten fra damer som han kan stole på 100%, og ikke lar han i stikken når forholdene blir spesielle.

Er det slik, så er han tøffeldesperat forelsket i deg. Så du trrenger ikke bekymre deg om evt. outsiderforelskelser.

Det var mange innspillende faktorer som tok avgjørelsen for vårt brudd for 2 år siden. jeg er litt redd for at det vil bli gjenkjent hvis jeg skriver det her. Men han savnet meg de årene det var slutt, han tok kontakt mye, og ønsket meg tilbake.. Jeg måtte avvise da jeg var i annet forhold, og da var eksene hans gode støtter...

Han stoler på meg, og jeg lar han ikke i stikken når ting blir tøft, da er det jeg som tar tak i ting og gjør det som skal til for at vi får ordnet opp.

Greit at han trenger å prate med andre om vårt forhold hvis det er noe som plager han... Men hvorfor eksene hans? Dette er også ekser som også kan ha litt mer følelser enn kun vennskapelige, men de vil oss alt godt selvfølgelig.. Men jeg syns det er ubehagelig... Og han sier at han føler seg så lite "fri" når han ikke får "lov" til ditt og datt... Har aldri nektet han det, og han har hatt kontakt med hun ene i skjul... Han nektet hele veien, men så fant jeg bevisene, og han innrømmet det og var lei seg for det...

Han fikk en melding av hun første hvor det sto "savner deg :("

Og han svarte en lang melding hvor glad han var i hun og at han savnet hun + litt andre ting, og passet godt på å slette alle spor.. Trdode han da...

Men dette er glemt og tilgitt... Kansje ikke glemt, men ikke et tema lenger..

Jeg syns dette bare er vanskelig... Og han vet det godt da vi har snakket mye om det... Men han syns det er vanskelig da han savner kontakten med de... Men jeg er likevel redd for at han har kontakt med de i skjul...

Skrevet

synes all kontakt med ekser er ett varsko. Det er en grunn til det ble slutt, og jeg har ikke lyst å beholde noe kontakt. Det blir unaturlig.

Han har vært inni dem lissom, nei, be han ta seg sammen. Done is done.

Skrevet

Det er fullt mulig å være glad i flere koner samtidig. Hvis du ikke aksepterer andre damer, så må han jo enten kutte ut de eller deg, eller møtes i hemmelighet.

Jeg tror at hvis du nekter han å ha kontakt med dem, så blir hans dragning bare sterkere.

Du hoppet til en annen mann , og avviste han. Han utviklet god kjærlighet til andre damer i mellomtiden. At han holder kontakt viser jo at det var og er ekte kjærlighet. Jeg tror ikke han liker å gi avkall på de.

Skrevet

Min kjære sier at de forholdene var ikke store greiene da det var kortvarig, og de var mer som venner. men ja.. De var jo i et forhold, og de bodde jo sammen.

Men hvorfor?? Hvorfor må man ha kontakt med eksene sine.. Min forrige eks var en som jeg trodde jeg skulle ha livet ut, han var en stor kjærelighet i livet mitt og en ekte god venn som støttet og hjalp meg mye. Men det ble slutt.. Og når jeg ble sammen min kjære 7-8 måneder etter, så ville jeg da ikke ha hatt kontakt med han selv om han var en utrolig god venn, også etter bruddet...

Er det så vanlig å ha så mye kontakt med sine ekser? Og prate med de om kansje problemer vi har i vårt forhold...? Uansett liksom... Uansett hva han måtte ønske å prate med de om, hvorfor ekser?

Skrevet
Min kjære sier at de forholdene var ikke store greiene da det var kortvarig, og de var mer som venner. men ja.. De var jo i et

Er det så vanlig å ha så mye kontakt med sine ekser? Og prate med de om kansje problemer vi har i vårt forhold...? Uansett liksom... Uansett hva han måtte ønske å prate med de om, hvorfor ekser?

Jeg tror han bagatelliserer x`ene sine, for at du ikke skal bli sjalu på dem.

Det er vanlig å holde seg unna x`er.

Han prater med han fordi han liker det.

Men legg merke til at det bare er prat, ikke klining og slikt. Det er du som er dama hans.

Gjest fishy
Skrevet
Uansett liksom... Uansett hva han måtte ønske å prate med de om, hvorfor ekser?

Fordi ekser har vært nært innpå dem, de kjenner dem inn og ut og kan snakke om alt.

Jeg har noen ekser som har blitt gode venner. Man har tross alt delt ganske mye og har naturligvis en del til felles og er på bølgelengde. Om forholdet endte fint, romansen hadde en "naturlig død", så ser jeg ikke en grunn for å sparke denne personen ut av livet.

I tillegg så er det ikke alle som kan snakke med foreldre eller kamerater om alt, spesielt ikke alle menn. Hvis han har vanskelig å åpne seg så vil han vel ta vare på de han klarer å gjøre det for.

Når alt dette er sagt, og når jeg har ekser som venner og synes det er OK at kjæresten min har det, så forstår jeg deg faktisk litt og. Det blir på en måte litt annerledes når de har hatt sterkere følelser for han, og når de har varmet senga hans imens dere var brutt opp. Tror du de har andre ting i tankene fremdeles? Har han prøvd å inkludere deg og gjøre at du blir bedre kjent med dem?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er av den typen som mener at det går ann å være venn med eks, så sannt begge er ferdige med hverandre OG den nye kjæresten inkluderes i vennskapet. Om den ene parten har følelser og det kjennes veldig unaturlig for ham å ta med den nye kjæresten sin så ville jeg ment at da er det ikke bare et vennskap. Venner introduserer man for kjærestene sine, slik er det bare.

Jeg er nær venn med en av eksene mine. Mot slutten av forholdet var vi bare venner og det ble slutt fordi vi egentlig bare var venner og ikke kjærester lenger. Mannen min har i dag et nært vennskap til denne samme mannen og det har gått helt problemfritt. Jeg skulle også gjerne ha hatt kontakt med en annen eks av men, men det ønsker ikke han. Som sakt, det innebærer at man er ferdig med hverandre BEGGE to. Har den ene fortsatt følelser er det ikke bare snakk om vennskap fra den partens side og da er forholdet heller ikke bare et vennskap. Dersom en venn av meg er forelsket i meg ville jeg syntes det var vanskelig å fortsette vennskapet, fordi min venn tydeligvis mente jeg var mer enn bare en venn for ham.

Jeg snakker heller ikke med min eks om problemer i mitt nåværende forhold. Strengt tatt snakker jeg skjelden med noen om problemer i mitt forhold, fordi jeg tenker at det er privat informajson om min kjære og at det ikke er ok at jeg deler ut den private informasjonen til mine venner. Jeg vet at han ikke hadde satt pris på at jeg snakka om han, så da gjør jeg selvsagt ikke det. Jeg snakker heller ikke med mine venner om andre ting enn det jeg snakker med kjæresten om. jeg holder ikke kjæresten min utenfor mine problemer og deler dem med alle andre enn med ham.

Som du ser er det en del ting som skurrer i den kontakten han har med disse jentene. Han har lov å savne dem, det var jenter han brydde seg om og som han var glad for å ha i livet sitt. Det kan være positivt at han savner mennesker som har betydd noe for ham. Likevel er det ikke ok at han ønsker å ha kontakt med ei jente som tydeligvis er forelsket i ham.

Jeg syntes dere burde snakke om dette med å feks utlevere problemer i forholdet til andre og at det ikke er ok at han har behov for å snakke med andre jenter om ting som han ikke kan snakke med deg om. man holder ikke kjæresten utenfor på den måten. Videre ville jeg hørt om det var naturlig at du også skulle bli kjennt med disse jentene og være sammen med dem. Om han ikke mener det, nei da har han bevist at det er noe annet enn vennskap fordi venner intoduserer man for kjæresten.

Jeg har selv mange guttekompiser. Når de får nye kjærester er jeg påpasselig med å alltid invitere dem med, og jeg treffer skjelden guttene alene 8den første tiden når de har ny kjæreste) Dette gjør jeg nettopp for å vise disse jentene at vi bare er venner og at jeg ikke har noe å skjule som jeg trenger å treffe kompisene mine alene for. Det er for meg helt naturlig å inkludere kjærestene ders i vennskapet fordi jeg selvsagt er interessert i livet deres og dem de er sammen med. Når kontakten mellom en gutt og ei jente ikke er på denne måten, at det er naturlig å ta med kjæresten når man treffes, nei da er det noe annet enn vennskap. Enkelt og greit!

Gjest Glør
Skrevet

Jeg synes det kan være ok å ha kontakt med ekser, men det du beskriver her synes jeg høres litt for klamt ut. Høres ikke ut som om han er ferdig med disse jentene, og de er jo tydeligvis forelsket i han også.

Når det gjelder å diskutere problemer i forholdet med utenforstående er det noe man skal være veldig selektiv med. Og å gjøre det med noen som er forelsket i en av partene er både dumt og meningsløst. De vil stort sett gi råd med utgangspunkt i sin egen interesse, og da vet man aldri hva slags motiver som ligger bak rådene de gir heller.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har ganske god kontakt med tre av mine eksar, og er nær venn med ein fjerde. No er det så lenge sidan at vi nesten ikkje huskar at vi har vore kjærestar ein gong, vi er berre veldig nære kvarandre.

Mi erfaring er at det må gå litt tid frå det er slutt til det er naturleg å ha eit vennskap igjen. Særleg med ho som har din mann som sin "nr. 1" forstår eg at du syns det er vanskeleg å stole heilt på. Men dette vil gli over, og det du meiner i dag vil du kanskje ikkje meine om eit år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...