Gå til innhold

Flintsteik...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan noen gi meg en annerledes oppskrift, hva jeg kan gjøre med flintsteiken som ikke ble grilla i sommer, bortsett fra grilla, med ris, bernaisesaus og salat til. Forslag mottas med takk... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stek den i stekeovnen - som ovnsstekte koteletter....Hvor lenge den må stekes kommer ann på tykkelsen...

Ved siden av dette lager jeg gjerne grønnsaker i ildfast form...som steker de siste 15-20minuttene sammen med flintsteka...

Tar en ildfast form med litt olje i bunn...skjærer poteter, løk, paprika og hva jeg ellers har i skapet og skjærer i litt store bite og blander det i forma...

Så har jeg litt olje over og kryddrer etter hvilken smak/marinade flintsteka(eller annet kjøtt) har...eller jeg bruker sitronpepper(brukes til utrolig mye i Rufus-heimen...)....

Hvis man legger flintsteka på toppen over grønnsakene vil det også bli litt kjøtt/grønnsakskraft i bunnen av forma som kan brukes som saus...

Veldig enkelt....og godt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha grillet den men med nytt og spennende tilbehør, noe du ikke har lagd før.

Jeg pleier å bla i kokebøker og hente inspirasjon derfra.

I sommer grillet jeg en flinstek som jeg hadde marinert i masse hvitløk og litt olje.

Og serverte med grillet squash og aubergine.

I tillegg til pasta med pesto saus.

En skikkelig hvitløksbombe, men du verden så godt.

Eller bytt ut bernaisesausen med en god rødvinsaus eller en annne saus du liker.

Hva med risotto til?

Skikkelig risotto med masse parmesan i... ble helt sulten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...