Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 noen som vet hva stedet de spillte inn "the beach" filmen heter? er det mulig for turister å reise ditil?
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 noen som vet hva stedet de spillte inn "the beach" filmen heter? er det mulig for turister å reise ditil? Stranda heter Maya Bay. Reis til Phi Phi Island, og lei en longtail-båt for en tur ut dit. Viktig å dra tidlig på dagen før det kommer masse folk dit. Er ikke spesielt fint å bade der, mye koraller.
allover Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 noen som vet hva stedet de spillte inn "the beach" filmen heter? er det mulig for turister å reise ditil? The Beach ble spilt inn på Koh Pahgnan. Det ligger tre øyer, KoTao, Koh Samet og Koh Pahgnan i nærheten av hverandre.. Det er nyyyyyyyyydelig der
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 The Beach ble spilt inn på Koh Pahgnan. Det ligger tre øyer, KoTao, Koh Samet og Koh Pahgnan i nærheten av hverandre.. Det er nyyyyyyyyydelig der Helt feil. The Beach ble spilt inn på vestkysten, ikke østkysten. Filmen er spilt inn på Maya Beach som ligger på en av Phi Phi øyene. Du kan ta båt fra Krabi for og nå stranden.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Filmen The Beach er spilt inn flere steder i Thailand. Handlingen fra boken er lagt til naturreservatet som ligger ute i siam-bukten, i nærheten av Ko Tao og Ko Paghnan. Sistnevnte øy blir jo også besøkt i boken/filmen, det er her DiCaprio ruller seg i halmen med Hippiedronningen. Når det gjelder stranda de holder til på (i filmen), er det Maya Beach på Phi-Phi som er brukt. Dette er jeg helt sikker på, for jeg er så heldig å ha besøkt begge steder Har også vært andre steder hvor klipp fra filmen er filmet, blant annet i en elefantpark i Krabiprovinsen som ble brukt til å illustrere opiumplantasjene. Alle disse stedene er forøvrig vel verdt å besøke, anbevales på det sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Filmen The Beach er spilt inn flere steder i Thailand. Handlingen fra boken er lagt til naturreservatet som ligger ute i siam-bukten, i nærheten av Ko Tao og Ko Paghnan. Sistnevnte øy blir jo også besøkt i boken/filmen, det er her DiCaprio ruller seg i halmen med Hippiedronningen. Når det gjelder stranda de holder til på (i filmen), er det Maya Beach på Phi-Phi som er brukt. Dette er jeg helt sikker på, for jeg er så heldig å ha besøkt begge steder Har også vært andre steder hvor scener fra filmen er filmet, blant annet i en elefantpark i Krabiprovinsen som ble brukt til å illustrere opiumplantasjene. Alle disse stedene er forøvrig vel verdt å besøke, anbefales på det sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #7 Skrevet 7. mars 2010 Det er helt riktig som noen her sier at filmen er spilt i flere steder i provinsen. Stranden du snakker om heter Maya Beach (på Phi-phi øyene) og er oversvømt av turister. Men, ja det er pent der. Fra Krabi tar det ca tre timer med longtailbåt og ca 45 minutter med speedbåt. Det KRYR av speedbåter som er forankret på stranden. De har forbehold en del av stranden til de som vil bade, men jeg synes at sjarmen blir borte når det er så turistifisert. Da de skulle lage filmen betalte "hollywood" mye penger til thailand for å få lov til å grave opp lagunen slik at de skulle få fraktet inn alt utstyret sitt. Ergo.. død havbunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå