Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 4. mars 2010 #1 Skrevet 4. mars 2010 Til dere guruer på trening: Jeg vil gjerne ned i vekt, sånn ca 8 kg. Og jeg har 3 måneder på meg. Har før trent mye, men det er et år siden. Jeg er såå lei av løping, aerobic og ikke minst vekter i helsestudio. Hva med et treningsopplegg der jeg trener spinning 2 ganger i uken og vannaerobic 1 gang i uken? Jeg vet at mange tror av vannaerobic er for 50-åringer, men det er hva man gjør det til; tar man i og gjør øvelsene riktig, blir man skikkelig sliten! Og man får trent rygg, mage, armer og skuldre. Er dette et ok treningsopplegg når man tar sikte på ca 8 kg på tre måneder (i tillegg til et sunt kosthold)?
Wiggins Skrevet 4. mars 2010 #2 Skrevet 4. mars 2010 Til dere guruer på trening: Jeg vil gjerne ned i vekt, sånn ca 8 kg. Og jeg har 3 måneder på meg. Har før trent mye, men det er et år siden. Jeg er såå lei av løping, aerobic og ikke minst vekter i helsestudio. Hva med et treningsopplegg der jeg trener spinning 2 ganger i uken og vannaerobic 1 gang i uken? Jeg vet at mange tror av vannaerobic er for 50-åringer, men det er hva man gjør det til; tar man i og gjør øvelsene riktig, blir man skikkelig sliten! Og man får trent rygg, mage, armer og skuldre. Er dette et ok treningsopplegg når man tar sikte på ca 8 kg på tre måneder (i tillegg til et sunt kosthold)? 8 kg på tre måneder høres litt i overkant ut, da skal du trene veldig mye. Om du vil gå ned med dette opplegget avhenger av om du forbrenner mer enn du spiser. Jeg vil anbefale deg å prøve å få til en økt til per uke, enten det er spinning, vannaerobic, svømming eller hva som helst som får opp pulsen. I tillegg er det viktig å være i litt aktivitet hver dag.
Chanel.No5 Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Enig med innlegg over, men ville heller lagt inn en dag med tung strketrening fremfor mer kondisjon, økt muskelmasse gir økt forbrenning. For hver kilo muskelmasse du legger på deg, øker du forbrenningen din med opptil 90 kalorier ekstra per dag. Derfor er styrketrening kombinert med kondisjonstrening helt perfekt for deg som ønsker å gå ned i vekt eller holde vekten stabil. Det er derfor det også er så viktig å bevare muskelmassen når du slanker deg, slik at du ikke ender opp med en lavere forbrenning enn du hadde før slankekuren.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Det er ikke sånn at man bare får muskler av styrketrening. Man trener muskler når man trener både spinning og svømming for eksempeel. Folk som spinner mye, ahr masse muskler i beina, og svømmere har mye muskler i overkroppen (eller egentlig overalt). Så man kan få muskler uten å trene tradisjonell styrketrening med vekter.
Wiggins Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Det er ikke sånn at man bare får muskler av styrketrening. Man trener muskler når man trener både spinning og svømming for eksempeel. Folk som spinner mye, ahr masse muskler i beina, og svømmere har mye muskler i overkroppen (eller egentlig overalt). Så man kan få muskler uten å trene tradisjonell styrketrening med vekter. Når man trener svømming og sykling trener man utholdenhet, ikke styrke. Når belastningen ikke er større enn at man kan holde på i mange minutter, ja for ikke å si timer (i hvertfall når det gjelder sykling) vil man ikke øke den maksimale styrken. Man vil utvikle kapilærene i muskulaturen og få bedre blodsirkulasjon, og man vil styrke hjertet, men man vil ikke få økt muskelmasse. Hvis svømmere har muskuløs overkropp så er det fordi de trener styrketrening ved siden av svømmingen.
Gjest hare Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 8 kg på tre mnd var veldig mye. jeg tror heller ikke du kan gå ned i vekt så raskt med vanlig sunt kosthold og den treningen der. men jeg skal anbefale det likevel da du har mye mer godt av å gjøre en livsstilsendring enn å drive med superslanking. så: driv gjerne med treningen du har tenkt ut, og spis normalt sunt. lance har forøvrig helt rett, jeg har selv svømt og kan bekrefte at man kan tone muskelene noe i armer og ben, men det er slett ingen styrketrening i det. for å få styrke må du ha tilstrekkelig belastning, og hverken en ordninør spinnigtime eller svømming gir det. derfor trener de alle styrke i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå