Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har seg slik at jeg har prøvd å rippe cd'ene mine over til min relativt nye pc, men opplever et problem jeg aldri har støtt på før: ved importering, dvs når jeg laster inn cd'ene mine på pc'en, så får jeg en forferdelig skurrende lyd når jeg skal høre på sangene i etterkant. Dette skjer ikke på alle cd'ene, men på noen.

Det som er merkelig er at disse cd'ene har jeg importert og lastet ned på mange pc'er, og aldri opplevd dette problemet. Jeg synes det hele er ganske merkelig. Ikke er det noen form for sperre på disse cd'ene heller, og setter jeg dem i en vanlig cd-spiller, så fungerer de helt fint.

Problemet oppstår selv om jeg prøver å spille sangene i forskjellige musikkspillere f.eks VLC, iTunes osv, med og uten cd'en i pc'en osv. Har prøvd å slå av og på maskinen.

Noen som kan hjelpe meg og finne ut hva dette er?

Tekniske opplysninger om min pc kan dere finne her.

Og det gjelder en maskin med Windows 7, bare for å ha det klart.

Takk for hjelpen på forhånd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder det alle cd-er eller står det noe om kopibeskyttelse på de det gjelder?

Skrevet (endret)
Gjelder det alle cd-er eller står det noe om kopibeskyttelse på de det gjelder?

Som jeg skrev i innlegget mitt, så gjelder dette ikke cd'er med kopibeskyttelse (de ble laget lenge før det kom i det hele tatt). Og nei, det gjelder kun 4 cd'er, alle uten kopibeskyttelse. Det er ikke spesielt med riper i dem heller, og de fungerer som sagt i andre pc'er og cd-spillere.

Endret av Yvonne
Skrevet
Som jeg skrev i innlegget mitt, så gjelder dette ikke cd'er med kopibeskyttelse (de ble laget lenge før det kom i det hele tatt). Og nei, det gjelder kun 4 cd'er, alle uten kopibeskyttelse. Det er ikke spesielt med riper i dem heller, og de fungerer som sagt i andre pc'er og cd-spillere.

Leste ikke alt godt nok, hvilket format ripper du dem til og hvilket program bruker du for å rippe?

Skrevet
Leste ikke alt godt nok, hvilket format ripper du dem til og hvilket program bruker du for å rippe?

Jeg har prøvd å rippe dem til iTunes, Windows Media Player og en hel andre programmer, samme problemet uansett hva slags program jeg bruker. Det rippes vel til mp3, uansett får jeg spilt alle andre sanger (der dette problemet ikke oppstår) i alle musikkspillere jeg har prøvd.

Skrevet

Om du har mulighet så kan du prøve å velge saktere hastighet på rippingen.

Skrevet
Jeg har prøvd å rippe dem til iTunes, Windows Media Player og en hel andre programmer, samme problemet uansett hva slags program jeg bruker. Det rippes vel til mp3, uansett får jeg spilt alle andre sanger (der dette problemet ikke oppstår) i alle musikkspillere jeg har prøvd.

Har du mulighet til å prøve å rippe en av problemcdene på en annen pc? Om det virker, har du så mulighet til å bytte ut din cd/dvd-rom, og sette inn en annen for å se om det hjelper? Jeg tror jeg ville ha gått denne veien, for om det funker så bør det gå på reklamasjon på cd/dvd-romen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...