Gå til innhold

Hvilke erfaringer har du med ulike eiendomsmeglere?

Anbefalte innlegg

Gjest Telefon
Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min for å finansiere kjøp av en annen leilighet. Lurer på om noen av dere har erfaring bra/dårlig med ulike selskap? Bor i Bergen, og anser Sparebanken Vest Eiendom, Aktiv Eiendomsfomsmegling, Garanti Eiendom eller Dnb nor eiendom som meste aktuelle, men alle erfaringer av interesse! Dersom jeg får tilslag på leiligheten jeg har sett meg ut (regner med det skal gå greit), er det Aktiv som står for salget, er det da en fordel å bruke dem når jeg skal selge min leilighet? Noen som vet hva det pleier å koste forresten? Har prøvd å sjekke litt rundt, men det står ikke mye om det på nett.

Videoannonse
Annonse
Gjest bilforsikreren
Skrevet
Jeg skal selge leiligheten min for å finansiere kjøp av en annen leilighet. Lurer på om noen av dere har erfaring bra/dårlig med ulike selskap? Bor i Bergen, og anser Sparebanken Vest Eiendom, Aktiv Eiendomsfomsmegling, Garanti Eiendom eller Dnb nor eiendom som meste aktuelle, men alle erfaringer av interesse! Dersom jeg får tilslag på leiligheten jeg har sett meg ut (regner med det skal gå greit), er det Aktiv som står for salget, er det da en fordel å bruke dem når jeg skal selge min leilighet? Noen som vet hva det pleier å koste forresten? Har prøvd å sjekke litt rundt, men det står ikke mye om det på nett.

Jeg har kjøpt med DnB Nor, og kjøpt og solgt med Sparebanken Vest, og vil absolutt anbefale Sparebanken Vest. De har gitt meg det mest profesjonelle inntrykket av de to jeg nevner. Men min erfaring kan jo likegodt handle om en slepphendt megler hos Dnb Nor, så det er ikke sikkert det er representativt. Jeg var oppe i en nokså ekstrem situasjon da jeg kjøpte gjennom dem (overtagelsen av huset- det var herpet da vi overtok det... fyllefant som bodde der og hadde ødelagt mye mellom visning og overtagelse, ikke vasket ut, ikke utflyttet- alt av møbler og innbo stod igjen. Selger bodde utenlands ved overtagelse, vi fikk ikke tak i ham på tlf, melger toet sine hender og gjorde lite og ingenting med det.)

Skrevet

Jeg har elendig erfaring med Privatmegleren så de ville jeg rådet deg til å styre unna: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article974503.ece

Ellers har jeg god erfaring med å kjøpe fra Sparebanken Vest, Aktiv eiendom er heller ikke så verst, har både solgt og kjøpt gjennom dem tidligere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...