Gjest bilforsikreren Skrevet 3. mars 2010 #1 Del Skrevet 3. mars 2010 Hei! Jeg har en ett år gammel bil og det er tid for fornyelse av forsikringsavtalen. Har hatt en relativt ok førsteårsforsikring, men nå øker den med nærmere 100% på andreåret. Det er jeg lite interessert i å betale, og har brukt litt tid på å ringe rundt og sjekke priser og vilkår rundtomkring. Beste treff (by far!) er Nemi forsikring som gir meg en pris på nesten 9000 billigere enn mitt nåværende forsikringsselskap. Det er såpass mye penger at jeg kjenner at jeg blir skeptisk. Er det noen som har erfaringer med dette forsikringsselskapet som de vil dele med meg? Det blir jeg i så fall veldig glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 4. mars 2010 #2 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg har ikke noe kjennskap til Nemi forsikring, men vil på det sterkeste anbefale å se på vilkårene når du velger forsikring. Det hjelper ikke med billig forsikring hvis den ikke dekker skaden når uhellet først skjer. Du vil finne mange forskjellige forsikringer i markedet, og dekningene er veldig forskjellige. Finn ut hva slags dekninger du har behov for. Trenger du kasko eller delkasko? Er du avhengig av bilen i hverdagen og trenger leiebil om noe skjer? Har du mye ekstrautstyr i bilen som bør dekkes av forsikringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nanna_* Skrevet 4. mars 2010 #3 Del Skrevet 4. mars 2010 .....jeg jobber der.... :gjeiper: Men ikke med bilforsikring. Men sånn helt generelt: Når du skal sammenligne med den du har fra før så se på egenandel (både på redning og på kasko), hvor mange døgn du får leiebil, hvilket beløp som er dekket på tyveri av løsøre i bil osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cava Queen Skrevet 4. mars 2010 #4 Del Skrevet 4. mars 2010 Nemi Forsikring er et seriøst forsikringsselskap. De er nok lite kjent blant private forsikringskunder og det har sammenheng med at de inntil i fjor kun jobbet mot næringsliv og shipping. Mange kommuner og store bedrifter i Norge som bruker Nemi - også på bilforsikring. Det siste året har de solgt forsikring til privatkunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilforsikreren Skrevet 4. mars 2010 #5 Del Skrevet 4. mars 2010 Takk for svar, alle! Jeg har nå tegnet forsikring hos Nemi etter å ha brukt dagen på å forsøke å forhandle meg til lavere pris hos de større selskapene (forhandlingsmiddel: Nemi sitt tilbud). Ingen andre selskaper kunne komme i nærheten av pris, til tross for at vilkårene er bortimot likelydende. Vi snakker altså nærmere 9000 kroner mindre enn mitt nåværende forsikringsselskap, og det selskapet som kom nærmest Nemi lå likevel nesten 4000 kroner over Nemi. Jeg synes det er rystende! Og det beste av alt: Nemi svarer etter ett ring. Det kan vi like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
formuebygging Skrevet 20. februar 2011 #6 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Joda! Min erfaring av Nemi Forsikrings kundestøtte kan du lese her: Anbefaler IKKE Nemi Forsikring Vurder selv om det er verdt å spare noen tusenlapper i året på noe så viktig som forsikring. Endret 20. februar 2011 av formuebygging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #7 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tror du må ha vært ekstremt uheldig furmuebygging, jeg har nemi forsikring, men via avdelingen de har i Oslo som heter TryggNemi forsikring. Der er de helt fantastisk hyggelige. Jeg har en kontaktperson og forholde meg til, hun kan jeg ringe når det skulle være, like blid og serviceinnstilt hele tiden. Hun har julpet oss med skaden vi hadde på innbo, hun følgte aktivt opp etter oppgjøre om vi var fornøyde og om alt gikk som det skulle etc. Jeg har aldri fått bedre service og pris noe sted. Hun forklarte også nøye hva som inngikk i dekningene og kom med anbefalinger ut i fra hvor vi bor, byggemåte på hus etc. Føler meg vell i varetatt og kan ikke annet enn å rose TryggNemi hvertfall. Prisen ved fornyelse var også den samme som året før, det er jo også noe man skjelden opplever... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå