Gjest bekymret Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 I morgen tidlig skal jeg veie meg for første gang på lenge, og jeg er veldig redd for hva vekten vil vise. Jeg ser uansett at jeg trenger å gå ned i vekt, og tenkte å begynne i morgen. Men likevel blir det skummelt å se hvor høyt tallet faktisk er Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, vil kanskje bare ha et sted å få ut reaksjonen min på, og noen å fortelle det til når jeg har veid meg. Noen andre som har hatt sjokkopplevelser på vekta?
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Da synes jeg rett og slett du skal droppe å veie deg, men absolutt begynne vektnedgangsprosjektet! Følg heller med på noen klær som er litt for trange og se om de passer etter hvert. Jeg er fullt klar over at å se vekten bli mindre er veldig motiverende, men det kan også bli motsatt effekt hvis ikke kroppen din reagerer med å kvitte seg med kilo umiddelbart. Siden du skal 'begynne i morgen' tipper jeg du ikke har helt kontroll på trening og kosthold, og du kan muligens være litt skjør i forhold til motgang. (hvis ikke dette gjelder deg så gjelder det definitivt noen andre!)
Chanel.No5 Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Nå har ikke jeg opplevd det samme, men tenkte jeg bare skulle si at du skulle tenke på det som det å rive av ett plaster, det svir med en gang, men det går fort over. Du har allerede planlagt en vektnedgang, så nå får du ett utg.pkt. som du skal jobbe ut ifra. Ikke gå å gru deg, tenk på det som ett tall du ikke skal se på vekten din igjen uansett!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Tusen takk for svar dere! er nok ikke så dumt det du sier om å ikke veie seg, men samtidig har jeg lyst til å vite det, for det blir jo morsomt å se etterhvert som vekten minker. Får bare rive av plasteret ja Men yndlingsbuksa min har blitt for liten, får den ikke opp forbi lårene..Så kan jo måle resulatene med både vekt og bukse Tenker kanskje nå at jeg skal veie meg i morgen og notere ned vekten, og ikke veie meg igjen før jeg får på meg buksa. Har også et belte som jeg ikke lenger får på på det ytterste hakket engang, så det kan jo også være noe å måle med, tusen takk for inspirasjon!
Aryia Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Uansett hvilket tall som møter deg på vekta, så tenk "fra nå av kan det bare bli bedre!". Om du allerede har bestemt deg for å gjøre noe med vekten, så se det positive i resultatet du får i morgen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 skal prøve å tenke positivt, ja! blir jo utrolig deilig når jeg når den vekten jeg vil ha igjen, og får på meg de gamle klærne. Skal skrive her i morgen når jeg har veid meg og prøvd buksa. tror jeg skal sette et ørelite merke på der beltet stopper også, så jeg lettere kan se forandringer der.
Gjest Supermimz Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Fra nå av blir det bare bedre Ts! Dette er starten på noe skikkelig bra. Ikke glem å visualisere det ønskede resultatet..Krom for søtsuget hjelper, ja OM du har søtsug da. Det har jeg..Men jeg er med deg!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 åh, tusen takk for støtte! Det hjelper utrolig mye med noen motiverende ord Og ja, jeg sliter også med søtsug, men har kromtabletter liggende som ikke er blitt brukt på altfor lenge..Får begynne med disse også i morgen, bra du minte meg på det
Suzy Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 Vei deg! Det tallet vil være motivasjon som bare det - jeg fikk meg badevekt igjen etter en evighet uten og heisan så mye mer jeg veide enn jeg trodde selv. Det fikk meg til å ta tak i det og det føles bra nå. Dette kommer til å gå helt fint
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 Så bra at du fikk tatt tak i det og kommet deg tilbake, tviler ikke på at det føles godt nei. Da var det gjort, og ja, det ga faktisk litt motivasjon i seg selv! vet nå at jeg skal ned i hvertfall 10 kg, og få på meg buksa igjen. Blir spinning i dag i hvertfall. Er vel ikke umulig å klare det til sommeren, eller? Det er vel rundt 4-5 mnd til. Gleder meg uansett til å kunne se et mindre tall på vekten, kommer nok til å ha en fast veiedag i uka, eller hver andre uke hvis det går veldig tregt Håper jeg i hvertfall får på meg buksa om ikke så altfor lenge. Hvor lang tid har det tatt før dere har merket forskjell på klærne?
Suzy Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 (endret) 10 frem til sommeren tror jeg er å ta i om du har tenkt å forbli nede i vekt - men det kan selvsagt gå. Jeg vil ikke ta motet fra deg, men anbefaler deg å sette langsiktige mål og ta det som en endring av livsstil mer enn en kur. Tenk både kosthold og trening - og ikke bli fortvilt om det går langsomt, det betyr bare at kroppen din rekker å henge med i svingene og venne seg til ny vekt (og øker sjansene for at du forblir ti kilo lettere). Og du merker det ganske fort på klærne altså - fortere der enn på vekta om du er flink til å trene Lykke til Endret 4. mars 2010 av Suzy
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 ok, men da skal jeg uansett gjøre så godt jeg kan, så får jeg prøve å ikke ikke henge meg for mye opp i vekten. Det viktigste er uansett hvordan kroppen ser ut, og om jeg får på meg buksa igjen. DET skal jeg i hvertfall klare, og satser på du har rett i at det ikke tar så lang tid. Så lenge jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut kan jo egentlig vekten vise hva den vil Tror jeg bestemmer meg for å veie meg maks hver 14 dag jeg da.
Gjest Sommerjenta* Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Hei og lykke lykke til med prosjektet ditt:) Er ikke noe hyggelig å ikke føle seg vel i egen kropp, men med trening og fokus på relativt godt kosthold er du allerede langt på vei høres det ut som. Tenkte bare jeg skulle dele et tips med deg som jeg fikk. Det var å trene noen veldig enkle øvelser på de store muskelgruppene, Mage, lår, rumpe og rygg (ca. 10-15 min totalt) før du går inn på spinningtimen. Det hjalp for meg. Poenget var visst at man da brukte opp overflødig energi (samt strammer opp muskelene der) slik at man på spinningen får fokusert på forbrenning. Er jo gøyere å trene når man får kjappe resultater:)
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 tusen takk, sommerjenta! er ikke noe gøy å ikke føle seg vel i kroppen sin nei.. Skal prøve ut tipset ditt, fikk du bedre resultater da enn når du kun trente spinning? isåfall skal jeg gi det et forsøk
Gjest Toon Skrevet 4. mars 2010 #15 Skrevet 4. mars 2010 Det er jo bra at du har bestemt deg for å gjøre noe med det! =) Eg ville gjort det du sa, og veid meg én gang og skrevet det ned. Etter det bør du droppe vekten, og kjenne resultatene selv. En dag du føler at du har hatt stor/god fremgang kan du veie deg igjen :D Pluss en viktig ting: Muskler veier mer enn fett, så se heller på fasongen på kroppen fremfor tallet på vekten
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 ja, jeg gleder meg til å bli litt lettere, kjenner selv at alt er mye tyngre nå enn da jeg veide litt mindre. Skal prøve å la vekta stå så lenge jeg klarer, blir jo morsommere å se når jeg har gått ned litt Og er veldig enig i det du sier om å heller se på fasongen -det er jo tross alt det som teller! Men regner nok uansett med at jeg vil ha gått ned rundt 10 kg før jeg er fornøyd.
Chanel.No5 Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 ja, jeg gleder meg til å bli litt lettere, kjenner selv at alt er mye tyngre nå enn da jeg veide litt mindre. Skal prøve å la vekta stå så lenge jeg klarer, blir jo morsommere å se når jeg har gått ned litt Og er veldig enig i det du sier om å heller se på fasongen -det er jo tross alt det som teller! Men regner nok uansett med at jeg vil ha gått ned rundt 10 kg før jeg er fornøyd. Anbefaler at du bruker målerbånd fremfor vekten siden du skal trene som en del av opplegget ditt, som over nevnt så veier muskler og det kan i verste fall gjøre sitt at du ikke tror du minker fettposenten og i verste fall gir opp, vei deg max som du selv skriver, hver 14 dag.
Gjest Sommerjenta* Skrevet 5. mars 2010 #18 Skrevet 5. mars 2010 tusen takk, sommerjenta! er ikke noe gøy å ikke føle seg vel i kroppen sin nei.. Skal prøve ut tipset ditt, fikk du bedre resultater da enn når du kun trente spinning? isåfall skal jeg gi det et forsøk Ja jeg mener det, jeg hadde trent vanlig i ca 8 mnd før jeg fikk dette tipset, og da jeg endret treningsvanene mine kom resultatet veldig veldig raskt. Kan jo være fordi jeg gikk fra å trene litt etter eget hodet til å trene med et opplegg som noen som har greie på det foreslo for meg da. Men har sett at Sats nå tipser om det samme, så det virker som at det er en greie:) Men for meg gikk det ikke på kilo, men på generell velvære følelse (selv om resultatet selvfølgelig viste seg på kiloene også Link til Sats: http://www.sats.com/no/start/1-Trening/Vektkontroll/
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 5. mars 2010 #19 Skrevet 5. mars 2010 jeg er en type person som blir ganske nedfor og stressa av selve vekttallet(er normalvektig nå, men gikk endel opp i vekt en periode). jeg ble bare demotivert av å veie meg, og ikke hjalp det på selvtillitten heller. jeg klarte heller ikke å gå ned i vekt over veldig lang tid, og kom til et punkt hvor jeg bare bestemte meg for å glemme tall og mål i form av kilo - men bestemte meg heller for at jeg skulle holde på en sunn livsstil uansett om det hadde innvirkning på vektnålen eller ikke. vekten min vil nok variere gjennom hele livet, og jeg fant vel bare ut etter endel år med slit at mye handler om å akseptere at man vil variere, og at man bare er nødt å holde på en sunn livsstil uansett om man bruker str 38 eller 44. (mine to varianter). jeg var jo heller ikke spesielt overvektig, men alt mas om mål og vekt gikk meg jo helt til hodet, og jeg fant det svært demotiverende og nedtrykkende å høre på slankeprat. skift livsstil og bare gled deg til at du uansett kommer til å føle deg tusen ganger bedre i kroppen selv om ideell vekt oppnås eller ikke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå