Gå til innhold

Totalrenovering av bad mot vår vilje

Anbefalte innlegg

Gjest Dødsbekymra
Skrevet

Jeg bor sammen med 2 andre greie gutter, vi er alle i midten av tyveårene. Det er som kollektiv flest, litt slitsomt iblant, men vi tar hensyn og det går greit.

Idag fikk vi derimot en ekstremt lite hyggelig nyhet tredd nedover hodene våre:

I ett hefte som lå på dørmatta foran alle leilighetene i blokka er det nøye forklart at fra ca. slutten av mars til midten av juni kommer det til å foregå totalrenovering av alle bad i alle leiligheter i blokka. Det vil bli utskiftninger av lås, det vil bli lagt presseninger og slikt og så vil de rive alt for å bygge det opp på nytt. I denne perioden får INGEN beboere lov til å oppholde seg i leiligheten pga. støy og støv! Det vil si at i ca 6 uker har vi ikke noe sted å være. Dette er sinnsykt problematisk for oss alle 3, fordi det faller midt oppi eksamensperioden vår og det er ikke bare bare å trylle fram et anna sted å bo sånn helt uten videre! Vi har ikke fått noe advarsel om dette overhodet, men formann i styret sier dette har vært planlagt siden 2007! Hvorfor har ikke huseieren vår sagt ifra? Hun studerer i Slovakia og bor derfor ikke i Norge. Men likevel...har hun ikke vist noen ting? Vi har ikke fått tak i henne ennå men vi prøver å ringe hele tiden. Vi vet ikke hva vi skal gjøre. Jeg har ikke råd til å betale leie to steder heller og å flytte hjem til foreldrene våre er temmelig uaktuelt for alle sammen.

Det hele virker egentlig ganske håpløst. Hva skal vi gjøre!?! Dette er så uflaks og urettferdig som det går an! Jeg har nettopp brukt 3 mnd på å finne ett sted å bo...jeg flytta inn her i Desember og har lett siden September. Nå må jeg begynne igjen og jeg har kjempemasse å gjøre på skolen! Det har vi alle 3!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også bodd et sted der man renoverte bad. og det var selvsagt å flytte ut - man vil ikke bo der det jobbes, jeg lover. Jeg visste om det fordi jeg eide leiligheten og sånne ting går gjennom eierne, styret, generalforsamlinger og slikt. Jeg kan ikke fortelle deg hvorfor eieren ikke har fortalt om dette, og det er selvsagt kjipt for dere, men det er neppe noe du kan gjøre med det - annet enn å finne et annet sted å være.

Skrevet

Jeg har ikke annet å si enn at DERE skal da ikke betale leie for tiden dere ikke kan bo der, SPESIELT ikke når dere ikke visste om dette da dere skrev leiekontrakt. Det må huseier ta ansvar for...

Jeg hadde dog forhørt meg på studiestedet ditt, om studentforeningen e.l klarer å grave frem en nødløsning for dere.

Også skal du få en trøsteklem! :klem:

Skrevet

Ja, når leiligheten er ubeboelig, skal ikke dere betale husleie for den perioden. Lykke til med letingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...