Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Min kvinnelige sjef ser alltid så fin og fresh ut i ansiktet. Hun er noe over 40, og jeg tenker at hun sikkert går på hudpleiesalong å får behandling der rimelig ofte.

Nå antar jeg at det er rimelig dyrt å gjevnlig gå til hudpleiesalong, så hva gjør dere av behandling hjemme?

Ser forresten også noen menn som ser veldig freshe ut, det ser ut som de har fått nappet øyenbryn og muligens fjernet hår mellom øynene med voksstriper.

Bruker dere slike voksstriper i ansiktet? Jeg fant noen på Vita engang, Wax strips til ansiktet. De har nå ligget ubrukt på badet i noen måneder, jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til, hva bruker dere dem til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Uten at jeg helt forstår nøyaktig hva du mener med fresh: Det beste man kan gjøre for utseendet sitt er å holde seg sunn. Spise sunt, være i god form, holde seg unna røyk, alkohol, sukker og andre skadelige stoffer, holde seg unna solen, få nok søvn, osv.

Dessuten kan sminke gjøre underverker. Concealer som dekker over mørke ringer under øynene og eventuelle urenheter og arr, foundation som gjør hudfargen jevn og matt, litt rouge eller solpudder for å gi ansiktet "liv" og glød, mascara og øyeskygge for å sette øynene i fokus, osv.

Av "behandling" hjemme gjør jeg følgende: Bruker rens, serum, lotion og fuktighetskrem med høy solfaktor (alt fra Jan Marini), bruker økologisk sjampo og hårgele (John Masters), og napper øyebrynene.

Voksstrips til ansiktet brukes mellom øynene, under øyebrynene, og på hårene på overleppen. ;)

Skrevet

Min "behandling": En lysreflekterende concealer og et lyst, matt solpudder. Ingen kan se at jeg er sminket, men forskjellen med/uten er utrolig. Om vinteren bruker jeg i blant litt rouge i tillegg for å få litt farge i kinnene. (Vet det kan høres voldsomt ut med både solpudder og rouge, men det er veldig lyse farger jeg bruker.)

Øyenbryn napper jeg med pinsett. Har prøvd voksstrips ellers i ansiktet, men synes det er altfor tøft for huden. I stedet napper jeg også "barten" med pinsett (jeg har strengt tatt ikke noe særlig hår der, men jeg føler at det synes så godt i sollys).

Gjest Gjest
Skrevet
Min "behandling": En lysreflekterende concealer og et lyst, matt solpudder. Ingen kan se at jeg er sminket, men forskjellen med/uten er utrolig. Om vinteren bruker jeg i blant litt rouge i tillegg for å få litt farge i kinnene. (Vet det kan høres voldsomt ut med både solpudder og rouge, men det er veldig lyse farger jeg bruker.)

Øyenbryn napper jeg med pinsett. Har prøvd voksstrips ellers i ansiktet, men synes det er altfor tøft for huden. I stedet napper jeg også "barten" med pinsett (jeg har strengt tatt ikke noe særlig hår der, men jeg føler at det synes så godt i sollys).

hva slags solpudder/rouge er det da?

Skrevet (endret)
Dette, i 01. Endret av Virvel
Gjest Gjest
Skrevet

takk! har sett på det i butikken,det ser fint ut. men er redd for urenheter,er på jakt etter et mineralpudder..

Skrevet

Jeg har ikke særlig trøblete hud i utgangspunktet, men noe av det aller viktigste for å unngå urenheter er å bruke rene redskaper. Pudderkosten min er i bruk hver eneste dag, og får seg en vask minst en gang i uken.

Gjest Gjest_Chloè_*
Skrevet
Dette, i 01.

Hvordan bruker du det? Er det bare på utvalgte steder i ansiktet, eller bruker du det som et vanlig pudder, i hele ansiktet?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan bruker du det? Er det bare på utvalgte steder i ansiktet, eller bruker du det som et vanlig pudder, i hele ansiktet?

Man hadde sett passe tåpelig ut om man skulle brukt det over hele ansiktet. hehe

Jeg sveiper litt solpudder på de plassene solen treffer mer naturlig. Tinning, kinnbein, opp mot hårfestet. Når jeg er ferdig med de stedene så tar jeg kosten uten å påføre mer over nese og hake.

Gjest Gjest_Chloè_*
Skrevet
Man hadde sett passe tåpelig ut om man skulle brukt det over hele ansiktet. hehe

Jeg sveiper litt solpudder på de plassene solen treffer mer naturlig. Tinning, kinnbein, opp mot hårfestet. Når jeg er ferdig med de stedene så tar jeg kosten uten å påføre mer over nese og hake.

Aha! Takk ;) Når man har null erfaring med solpudder er det ikke så lett å vite hvordan det legger seg på huden, da... :sjenert:

Gjest Gjest_Eli_*
Skrevet

Hva er solpudder? Har den noe lysreflekterende egenskap i forhold til vanlig pudder eller?

Skrevet

Det kommer da helt an på hudtonen og fargen på pudderet. Det jeg linket til er så lyst at jeg fint kan bruke det i hele ansiktet, det gir ikke farge i det hele tatt, bare lett glød, samt at huden ser jevnere ut.

Skrevet

Jeg vil si at en stooor del av utrykket er ikke bare sminke men også håret. Alltid nyvasket, stelt hår gir en fresh look.

Consealer og mineralpudder er viktig ingredienser også, sammen med en lipgloss, litt øyenskygge og mascara.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Jeg vil si at en stooor del av utrykket er ikke bare sminke men også håret. Alltid nyvasket, stelt hår gir en fresh look.

Helt enig, men desverre så har jeg, sitert fra frisøren "mye hår, kjukt og kraftig", så jeg har konstant bad hair day, og går med hestehale hver dag. Misunner dere som har det tynne nordiske håret, som ligger fint og går ann å frisere. Men gjør mitt beste, og ser iallefall stelt ut med hestehale om det er noe kjedelig i lengden.

Skrevet
Helt enig, men desverre så har jeg, sitert fra frisøren "mye hår, kjukt og kraftig", så jeg har konstant bad hair day, og går med hestehale hver dag. Misunner dere som har det tynne nordiske håret, som ligger fint og går ann å frisere. Men gjør mitt beste, og ser iallefall stelt ut med hestehale om det er noe kjedelig i lengden.

Be frisøren tynne ut håret ditt og klipp det i mange lenger. Kjøp en god rettetang så du får ned volumet litt. :)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Be frisøren tynne ut håret ditt og klipp det i mange lenger. Kjøp en god rettetang så du får ned volumet litt. :)

Takk for tips :-) Men jeg kan ikke ha oppklippet hår, da blir det enda mer ukontrollert volum, jeg må ha hele lengder for å få mest mulig tyngde for at det skal henge noenlunde pent nedover.

Mitt hår er penest dag 3 etter vask, da har det fått roet seg og henger ganske pent. Rettetang kan jeg ikke bruke, håret mitt blir helt uttørket og frizzy. Jeg vasker håret etter frisørens anbefaling 1 gang i uka, for minst mulig slitasje, og kurer ved hver vask.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med forvandlingen disse produktene gjør med min gustne livløse hud.

Sminke for dagtid:

-Smashbox High Definition FX Healthy fondation dekker medium og gir glød. Gjør at porene mine ser mindre ut.

-Everyday minerals original glo base over fondation gir en fin finish

-Too faced matte solpudder for skyggelegging

-Nars berømte orgasm blush på kinnbeina

-Lipgloss i frisk farge

-Mascara

Hudpleie:

En kombinasjon av produkter fra Jan marini,Decleor og MD formulations. Solfaktor er et must.

Skrevet

Noen har bare gode gener, eller er heldige. Mamma ser veldig sunn og fresh ut.

Hennes tips:

* Bruk selvbruning i ansikitet (ikke for ofte)

* Spenol som fuktighetskrem morgen og kveld

* Påfør mineralrouge (helst i hele ansiktet, og påfør så fort som mulig med stor kost)

* Øyenskygge (med en billig drittbørste fra HM)

* Et lag maskara, så det så vidt synes

* Et lag vaselin og leppestift til 20 kr fra Mizz makeup i Krakow..

Og på tross av dette, får hun kommentarer av alle at hun alltid ser så pen og sunn ut. Hva med oss som bruker masker, kremer, renseprodukter, skrubb og enda ser fæle ut.. Livet er urettferdig..!

• 1 måned senere...
Gjest lolita___
Skrevet

Noen har bare gode gener, eller er heldige. Mamma ser veldig sunn og fresh ut.

Hennes tips:

* Bruk selvbruning i ansikitet (ikke for ofte)

* Spenol som fuktighetskrem morgen og kveld

* Påfør mineralrouge (helst i hele ansiktet, og påfør så fort som mulig med stor kost)

* Øyenskygge (med en billig drittbørste fra HM)

* Et lag maskara, så det så vidt synes

* Et lag vaselin og leppestift til 20 kr fra Mizz makeup i Krakow..

Og på tross av dette, får hun kommentarer av alle at hun alltid ser så pen og sunn ut. Hva med oss som bruker masker, kremer, renseprodukter, skrubb og enda ser fæle ut.. Livet er urettferdig..!

Heheheh helt ening der:)Jeg tror hvis du har dårlige gener så kanman ikke gjøre så mye med saken.Eks kviser uansett hvor mye jeg renser og skrubber passer på hva jeg spiser kommer de.Selv i en alder av 25.Utrolig slitsomt.Gikk på diane og da roet de seg ned.Nå tok jeg en pause og gjett hva de er tilbake:(Får vel begynne med diane igjen..Sikkelig urrettferdig at noen er så heldig med ren hud,mens andre sliter såååå mye...

Har du ren og fin hud har du jo grunnlaget,jeg mener det er det viktigste når det gjelder utseende.

Gjest Heidila
Skrevet (endret)

Jeg bruker en fuktighetsmaske, ansiktskrubb og rensemaske i ny og ne. Jeg prøver en gang i uka selv om det ikke alltid skjer ;)

Så renser jeg huden hver morgen,deretter en toner og en dagkrem.

Som sminke bruker jeg en lett foundation som er bra for huden : Make Up Store Matt foundation med et translucent powder over slik at foundation ikke gnis utover. Så bruker jeg en blush i ferskenfarge for å få en fin glød. Går også lett over med et solpudder for å se litt sunkissed ut Og noen ganger bruker jeg litt gullhightlight på kinnbena for å få en nydelig glød. da ser huden min sunn og frisk ut iallefall :)

http://bloggfiler.no/heidilarsen.blogg.no/images/215753-10-1272050588009.jpg

se bort ifra den skikkelig grønne øyeskyggen, jeg laget en ekstrem look til bloggen min ;)

Innlegget er endret iht reglene

Bond, mod

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...