Gå til innhold

Kringsjå eller Sogn studentby?

Gjest Jens Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Jens Gjest

Hei, jeg vurderer å flytte inn på Kringsjå eller Sogn studentby?

Jeg er student ved UiO. Skal skrive masteroppgave, og vil dermed ikke være supersosial den tiden jeg bor der.

Disse to stedene peker seg ut da de er relativt rimelige.

Kan noen si noe om standarden, erfaringer mm?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har bodd på begge studentbyene. Bor fremdeles på Kringsjå og trives veldig godt. Riktignok er leiligheten min (og mest sannsynlig resten av bygget også) relativt nyoppussa og jeg vet ikke så mye om standarden på resten av byggen, men kan absolutt anbefale å bo her.

Da jeg bodde på Sogn syntes jeg det kunne bli litt slitsomt til tider. Det er nærmere Blindern hvis du ønsker å gå (nå bruker jeg rett under en halvtime på å komme meg ned, så regner med at det blir ca et kvarter fra Sogn), men Kringsjå er til gjengjeld nærmere T-banen. I tillegg slipper du all lyden som tidvis strømmer ut av Ullevål stadion og du har Nordmarka 100 meter utenfor døra di. :)

Det går absolutt an å være sosial selv om man bor her oppe, samtidig som det er mulig å trekke seg litt tilbake når man har behov for det. I helgene går det nattbusser, så det er heldigvis ikke sånn at man alltid ta siste bane hjem ;) Ellers avhenger nok mye av hvem du kommer til å dele ting som kjøkken og bad med om du velger et av de billigste alternativene. Jeg har venner som både har være en smule uheldige og det motsatte når det gjelder hvem man deler fellesarealer med, men i utgangspunktet går jeg ut i fra at de fleste er greie mennesker som er interesserte i å trives sammen.

Endret av Michi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogn er veldig hyggelig! Alle jeg kjenner som har bodd på Sogn har trivdes godt, det er i tillegg i gangavstand til Blindern, og sentrum med litt godvilje. Kringsjå bærer mer preg av å være russisk østblokk enn dynamisk studentby, men med oppussingen er vel dette i ferd med å endre seg noe. På Kringsjå/Fjellbirkeland har du umiddelbar nærhet til marka, hvis dette er noe du setter pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Det koster 100 kr for 2 uker og 200 kr for 4 uker om jeg ikke husker feil. Tror det var 600 for ett semester.

Jeg har hørt at sogn er nedslitt og stygt.. Kringsjå er nyoppusset og veldig fint! Jeg trivdes veldig godt den tiden jeg bodde der! Minus for dyr strøm, dog....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 100 kr for 2 uker og 200 kr for 4 uker om jeg ikke husker feil. Tror det var 600 for ett semester.

Jeg har hørt at sogn er nedslitt og stygt.. Kringsjå er nyoppusset og veldig fint! Jeg trivdes veldig godt den tiden jeg bodde der! Minus for dyr strøm, dog....

Nå er jo tråden over ett år gammel og TS har sikkert flyttet for lenge siden, men sånn i tilfelle noen andre leser og lurer: det er både nyoppussede og slitte boliger på begge studentbyene. Selv har jeg bodd på begge, og må si jeg foretrekker Sogn. Hyggeligere ute, og nærmere Blindern. Men begge er helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...