Chakoya Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg sitter noen ganger med ganske ¨sjokkerte¨ øyer og lurer på noen ganger hvorfor folk tar seg sånn vann overhode til det plutselig sier stopp. Noen tror dem kan leve som kjendiser, og bruke tusenvis i uka. Andre kjøper små ting hele tiden, og ender opp alikevel med tusenvis av kroner her og der. Og dem går i minus for hver mnd. Husker fra da jeg var liten av så ble jeg ofte fortalt: Penger vokser ikke på trær. Skulle tro noen trodde dem av og til ¨vokste på trær¨. Det fine er ihvertfall at dem får ting litt på skinner igjen... Men dem utsetter både familien og diverse for ganske mye ved å ikke holde kontroll på det økonomiske! Kan ikke annet enn å si jeg gleder meg! Og å få disse rådene om økonomi
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Jeg og gleder meg, de to som kommer p åtv i dag virker jo heeelt fjerne. God underholdning, at folk virkelig kan være så tette er jo helt utrolig. Men synes også de kommer med en del gode tips som også vi med fornuftig pengebruk kan ta med videre!
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Ja, jeg er fast inventar i sofanen når Luksusfellen er på tv! Noen av menneskene der burde sjems ja, men det finnes jo dem som har vært maks uheldige og da, og da er det bare trist. Men fint at de nå får hjelp! Pengetre i hagen hadde ikke vært dumt nei!
PigPen Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Synes også det er artig program. Noen av dem skjønner jeg da. Jeg har selv opplevd å ha null penger og regninger som bare hoper seg opp (uten å ha sløset bort penger på unødvendige ting) og da har det vært veldig fristende å bare få seg et kredittkort for å få betalt det jeg må. Men da er jo snøballen igang og vanskelig å stoppe, så jeg har aldri gått på den smellen heldigvis.
venus_ Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Har gleda meg lenge til det begynner på igjen Har på følelsen av at disse guttene ikke har lært mye om økonomi og sparing hjemmefra.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Haha det tok lang tid før jeg fikk med meg at de gutta ikke var homo. Skjønte ikke først hva de skulle med to soverom, var ikke før helt på slutten de begynte å snakke om damer... :gjeiper:
Britt Banditt Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Jeg trodde også først at det var snakk om et homofilt par, hehe.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 hehe jeg å trodde de var homofile :gjeiper: tydeligvis ikke. Håper i hvert fall alt gikk bra med de. At de ikke fortsatte å sløse bort alle pengene på limosiner og masse reiser. Jeg har aldri skjønt hvorfor man kjøper en genser f.eks til 2000kr når man kan få en like fin genser til 300kr. Synes ikke merkeklær er så viktig. Men det var vist de to veldig opptatte av. Kanskje det bare er jeg som er sær
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 hehe jeg å trodde de var homofile :gjeiper: tydeligvis ikke. Håper i hvert fall alt gikk bra med de. At de ikke fortsatte å sløse bort alle pengene på limosiner og masse reiser. Jeg har aldri skjønt hvorfor man kjøper en genser f.eks til 2000kr når man kan få en like fin genser til 300kr. Synes ikke merkeklær er så viktig. Men det var vist de to veldig opptatte av. Kanskje det bare er jeg som er sær Ah, du sa det jeg tenkte. Forstår heller ikke det med merkeklær, men det var tydelig status de ville vise frem. Limosin? Er det virkelig noen som ikke synes det er harry?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 De to guttene som vr med nå var ikke kjekke, og de var veldig harry: det er ultra harry å hoie fra taket av en limo i Oslos gater. At de bruker så mye på festing er bare harry. At de ikke klarte å lage mat er veldig turn-off.
Gjest Gjest_Bea_* Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 De to guttene som vr med nå var ikke kjekke, og de var veldig harry: det er ultra harry å hoie fra taket av en limo i Oslos gater. At de bruker så mye på festing er bare harry. At de ikke klarte å lage mat er veldig turn-off. Jeg blir egentlig bare flau på de sine vegne som driver å roper ut av taket på en limo. Altså blir det mer harry og idiotisk? Kanskje de trodde de var ekstremt kule men jeg synes det bare er teit. Du blir ikke en bedre person hvis du kjøper dyre merkeklær til flere tusen kroner. Eller kulere for den saks skyld.
Gjest Gjest_Bea_* Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Ah, du sa det jeg tenkte. Forstår heller ikke det med merkeklær, men det var tydelig status de ville vise frem. Limosin? Er det virkelig noen som ikke synes det er harry? Jo jeg synes det er veldig harry
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Jeg trodde også de guttene var samboere Men igår synes jeg liksom det gikk litt for lett. Fikk igrunnen mistankene mine bekreftet da jeg leste denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/2010/03/03/kjendis...ellen/10688297/ De guttene har bare ikke forstått noen ting! De eneste de lurer er jo seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Man skulle vel nesten tro at når man har vært med på lukusfellen at det skulle være en wake up call for de fleste. Er egentlig helt latterlig at de har gått tilbake til den ville festingen. Burde de ikke heller betale tilbake lån som de skylder enn å sløse alle pengene bort på festing? Virker ikke som de helt skjønte alvoret.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #15 Skrevet 4. mars 2010 Man skulle vel nesten tro at når man har vært med på lukusfellen at det skulle være en wake up call for de fleste. Er egentlig helt latterlig at de har gått tilbake til den ville festingen. Burde de ikke heller betale tilbake lån som de skylder enn å sløse alle pengene bort på festing? Virker ikke som de helt skjønte alvoret. Hvis Luksusfellen fortsetter i flere år ser jeg ikke bort fra at vi kommer til å treffe disse guttene igjen, og da i mye større økonomiske problemer enn de har i dag. Tenker de i det hele tatt på hva slags signal de sender? "Bortskjemt drittunge-alarmen" ringer i alle fall kjempehøyt hos meg. Som arbeidsgiver ville jeg ikke ansatt en som er så dum at han til og med går ut i media og viser at han ikke har forstått noen ting. Og i tillegg synes det er greit å gjøre alt etter eget forgodtbefinnende. Med det økonomiske overforbruket ville jeg dessuten ikke satt vedkommende til å forvalte penger av redsel for underslag og tyverier.
Siiw Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 (endret) Dem fortjente ikke hjelp! Og leste i seoghør at dem ikke var noe særlig overbevist av tipsa dem fikk med seg:S . hmm Endret 10. mars 2010 av Siiw
Kosteskaft Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 Herregud! Ser på den episoden nå på nett-tv. Så utrolig harry folk. Lker nyrike og tror de er konger. Og så er de bare fjols og bønder i byen. Usj. Noen andre hadde fortjent hjelp, ikke disse fjollene.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #18 Skrevet 4. mars 2010 Dem fortjente ikke hjelp! fikk ikke sett jeg da. men leste om dem på se og hør...! jeg skjønner ikke hvordan folk med FAST inntekt kan tulle det til på den måten... selv er jeg ringvikar! og kan gå 1-2 mnd før jeg får jobbet og da blir det sosialen 3612 kr i mnd... og itilegg bo hjemme!!! og man kan si at økonomien min er elendig!.. Hvorfor skaffer du deg ikke bare en ordentlig jobb?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #19 Skrevet 4. mars 2010 Gleder meg til neste episode med ho som sier "jeg har da aldri hatt en familie som har gått på t banen for pokker" Og som sier " Det ordner seg for snille jenter" Herregud hun burde hvert fall få en "wake up call" som sier at det ordner seg alltid for snille jenter.
Lady Lovelylocks Skrevet 4. mars 2010 #20 Skrevet 4. mars 2010 Gleder meg til neste episode med ho som sier "jeg har da aldri hatt en familie som har gått på t banen for pokker" Og som sier " Det ordner seg for snille jenter" Herregud hun burde hvert fall få en "wake up call" som sier at det ordner seg alltid for snille jenter. Var ikke hun med på Ungkaren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå