September Skrevet 11. september 2003 #21 Del Skrevet 11. september 2003 TEX!!! Slapp helt av, det ordner seg! Du har et hav av tid! Vi fikk endelig bekreftet prest nå vi, altså på tirsdag!!! Her kommer min preste historie: Da vi på nyåret ringte til kirken for å avtale, fikk vi vite at vi måtte ha med prest fra den kirken vi sognet til.. Greit nok- vi ringte dit og ordnet med prest. Alt iorden. En tid senere fant min kjære mor ut at, nei, vi måtte ha Sognepresten i den kirken vi skulle gifte oss i til å vie oss. Et vennepar av min mor og far kjenner ham godt, og skulle prate med ham fordi de er hytte-naboer med ham på Hvaler.. De snakket med ham, og han sa at det ville han gjerne- vi skulle bare ringe ham og bekrefte det etter ferien. Fint nok, vi ringte kirken og fortalte at vi hadde fått en annen prest. Jeg ringte da, etter ferien for å bekrefte at alt var som det skulle, men da var Sognepresten på konfirmasjonsleir, så vi måtte da ringe om en uke.. En uke gikk, og jeg ringte igjen: Da sier S.presten at siden han ikke hadde hørt noe fra oss hadde han sagt ja til en annen vielse den dagen kl.1500! (Vi har vielse kl. 1500) Ja, vi måtte da ringe tilbake til kirken vi sogner til å si at vi nok måtte ha prest fra dem allikevel... MEN, så finner min kjære ut at han bare må ha presten Gelius i Vålerenga kirke til å vie oss! "Han er jo bare helt super!!" Siden min kjære et ihugga Enga- fan, kunne jeg ikke si nei til det... (selvom det nå ville være ganske pinlig å ringe kirken igjen) Han ringer og Gelius svarer at det vil han gjerne! Alle er da fornøyde og glade..... Helt til Gelius for ca.tre uker siden ringer oss og beklager så meget for at han hadde blitt kalt ut på utenlands oppdrag den helgen og det kan han ikke si nei til. Det er i jobben, og helt umulig å ikke reise på.... JIPPI.. Nå begynner det virkelig å bli litt kjipt. Må jo ringe tilbake til kirken og fortelle det.. Men de svarer at dette er ikke noe problem. Puh! Nå på tirsdag hadde ennå ikke presten ringt oss for samtale og slikt, så jeg ringer og spør pent om det ikke blir snart!? Kirke-damen svarer da at presten "vår" prøvde fortvilet å få tak i en annen prest til å vie oss, fordi da vi hadde fått Gelius til vielsen hadde "vår" prest takket ja til en annen vielse kl.1600 samme dag- så det ble jo litt stress for han....! Det skulle avklares samme dag, så vi skulle ikke stresse med det, men hvis vi kjente noen prester så kunne vi jo ringe de og spørre??! Vi ringer da sporenstreks til faren til en venninne av meg, men han hadde frihelg og var bortreist den helgen.. Så ringer vi til flyplass presten på Gardermoen, for han vet vi hvem er..(vi jobber begge i flybransjen). Men han hadde ferie hele september.. Det går altså ikke! Slutten på historien ender altså opp med at vi får presten som skal ha en anne vielse kl.1600 samme dag... Vi skal møte presten på tirsdag 16, 4 dager før selve dagen. Han vil gjerne ha en kort og grei vielse for å rekke det hele, noe som er helt iorden for oss! Så, nå er alt bare fryd og gammen- får bare ikke trykket opp kirkeprogrammet før neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #22 Del Skrevet 11. september 2003 Så bra at du var i god tid :D Det er mye bedre å være i god tid enn dårlig der alt bare blir stress. DU tex, det er en ting jeg lurer på, og det er den avataren din. Er det deg fra et tidligere ekteskap, eller er det noen andre? Sorry at jeg spørr, men jeg synes bare at det virker så rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. september 2003 #23 Del Skrevet 11. september 2003 Bare for å ha det avklart, vi har ikke fått tak i noen prest ennå, men håper at det ordner seg.... DU tex, det er en ting jeg lurer på, og det er den avataren din. Er det deg fra et tidligere ekteskap, eller er det noen andre? Sorry at jeg spørr, men jeg synes bare at det virker så rart... He he bare spør... Ta deg en liten titt her... Klem Tex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #24 Del Skrevet 11. september 2003 For en morsom historie. Skikkelig artig. Jeg har nemlig lurt på den avataren ganske lenge, men jeg har ikke tørt å spørre deg i frykt for å virke altfor frekk. Lykke til med alt i forbindelse med bryllupet i alle fall. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. september 2003 #25 Del Skrevet 11. september 2003 :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå