Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Tidenes drawback, jeg tok tilfeldigvis en telefon til menighetskontoret der vi skal gifte oss.. Hei du, sier damen, fint at du bekrefter reservasjonen din, eller hadde vi kanskje strøket deg.... Jeg holdt på å sette ananasbrusen i halsen, jeg bekreftet jo det der i slutten av april!!! Men da sier dama, at jeg ikke hadde snakket med henne men hennes vikar og hun kunne jeg ikke stole på!!! Flott, sier jeg, hvordan kunne jeg vite det??? Og ikke nok med det... Vi må plutselig skaffe prest selv!! Men dama sa jo at det koster 3500 for kirke, prest og organist...? sa jeg. Men det var det med å stole på den vikardama, da.... :o Men så bra at jeg ringte deg nå da, sa jeg, for ellers hadde jeg ikke fått vite noe om dette for om leeeenge..... Ja det kan du si, sa dama!! Det koster 2500 for kirke og organist, men prest må du skaffe sjæl.... *Tex er litt for nærme hyperventilering nå...* Noen gode råd???? Pliiiiis??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muppi Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Skitt!!!Bra du dobbelt sjekket!!!!!! Vi må også ordne prest selv, og vet ikke helt hva man gjør da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Du kontakter en eller flere prester der dere hører til og spør om de har tid til å forette vielsen. Sjølvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #4 Del Skrevet 9. september 2003 Eller du avlyser hele bryllupet. Det må da være det beste. Så har du en unnskyldning til å slippe elendigheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. september 2003 #5 Del Skrevet 9. september 2003 Litt av et opplegg på det menighetskontoret der da! :o Ikke få panikk, du har ennå godt tid til å ordne dette! Jeg trodde ærlig talt at det var et menighetskontor i hver kommune som også ordnet med presten? Eller er alle prestene opptatt den dagen det gjelder og at du derfor må ordne med prest selv? Her de eget kontor for prestene som du kan ringe til? Kjenner du noen som er prest eller studerer til å bli det (tidligere klassekamerater o.l.)? Har du slektninger (fjerne eller nære) som er engasjert i menighetsarbeid og som kan gi deg tips? Skulle gjerne hatt en klappe-på-hodet-smiley nå, jeg er heeelt sikker på at dette ordner seg! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #6 Del Skrevet 9. september 2003 Eller du avlyser hele bryllupet. Det må da være det beste. Så har du en unnskyldning til å slippe elendigheten Ja det var akkurat det jeg tenkte også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #7 Del Skrevet 9. september 2003 Ja det var akkurat det jeg tenkte også! Tro meg , jeg har gjort det før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #8 Del Skrevet 9. september 2003 Da ringer du til Nordstrand Menighet og spør etter en prest der. De har flere dyktige prester som er lune og morsomme. Det var bra du ringte, men dette er jo ingen krise , du har jo tid !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 9. september 2003 #9 Del Skrevet 9. september 2003 Kan ikke forstå annet enn at menighetskontoret kan hjelpe deg med å finne en prest...? Hvis ikke, får du ringe bispedømmekontoret. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #10 Del Skrevet 9. september 2003 Det kan se ut som om det har gått i surr for noen og en hver på dette menighetskontoret. Hvis dette er noe som er bestilt flere år i forveien, så er det jo ikke rart at det har gått i glemme boka for menighetskontoret. De har sikkert ikke noe avansert data utstyr der vettu. Bestillingen ble helt sikkert skrivi på en gul lapp av vikarkjerringa og etter et år da det var slutt for gule lapper, brukta den som bokmerke i Allers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amica Skrevet 9. september 2003 #11 Del Skrevet 9. september 2003 Hei! Jeg foreslår at du ringer til prosten/prostens kontor. Hver menighet har sitt kontor, og disse er igjen organisert i prostier (som igjen er organisert i bispedømmer...). De som har oversikt over alle menigheter (og dermed alle prester) i ditt prosti, er daglig leder på prostikontoret (eller prosten selv hvis du bor på et lite nok sted). Her får du sikkert hjelp, og du finner nok riktig nummer ol. på kirken.no. Lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 9. september 2003 #12 Del Skrevet 9. september 2003 Kan ikke hjelpe deg med prestemangelen, men ble veldig nervøs selv nå :o Hva hvis jeg også har snakket med vikaren :hår: Skal ringe i morgen den dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #13 Del Skrevet 9. september 2003 Sier det igjen, jeg er så glad for at jeg er ute i god tid!!! Og om tretten dager går forhåndsvarslene våre ut, tenk om dem hadde satt opp noen andre på vår tid!! :o Har tatt kontakt med en annen fantastisk prest i nabomenigheten der vi skal gifte oss, (vi gifter oss i et annet fylke enn vi bor) og venter på telefon fra han i dag eller i morgen. Han er kjempeflott, det var han som forrettet da lillesøsteren min ble bisatt..... Prøvde å holde hodet kaldt istad, tenk dere hvis det hadde vært Bridezilla-Julia som hadde opplevd dette..... Tusen takk for moralsk støtte alle sammen, mulig jeg hadde gått litt "Bridezilla" hvis jeg ikke hadde hatt dere i ryggen... Klem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #14 Del Skrevet 9. september 2003 Kan ikke hjelpe deg med prestemangelen, men ble veldig nervøs selv nå :o Hva hvis jeg også har snakket med vikaren :hår: Skal ringe i morgen den dag! Ja huff, da er nok du på den samme gule lappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 11. september 2003 #15 Del Skrevet 11. september 2003 Kan ikke hjelpe deg med prestemangelen, men ble veldig nervøs selv nå :o Hva hvis jeg også har snakket med vikaren :hår: Skal ringe i morgen den dag! *gulp* det tror jeg jammen jeg skal gjøre også. Har tatt det som en selvfølge at slikt av i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 11. september 2003 #16 Del Skrevet 11. september 2003 Kan ikke hjelpe deg med prestemangelen, men ble veldig nervøs selv nå :o Hva hvis jeg også har snakket med vikaren :hår: Skal ringe i morgen den dag! *gulp* det tror jeg jammen jeg skal gjøre også. Har tatt det som en selvfølge at slikt av i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. september 2003 #17 Del Skrevet 11. september 2003 Ta aldri ting for gitt, er blitt mitt bryllupsmotto!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 11. september 2003 #18 Del Skrevet 11. september 2003 Puh, heldigvis var alt i orden for vår del :D Fikk beskjed om at du ikke hadde skjønt at du måtte ringe tilbake og at du skulle skaffe prest selv Tex (akkurat som du/jeg kunne vite det... :-?), men at de kunne stå for prest for vår del siden vi var innen menighetens område. Bra at det ordnet seg for deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 11. september 2003 #19 Del Skrevet 11. september 2003 Alt i orden for vår del også.... prest og organist ble automaisk bestillt når jeg bestilte kirken og det koster oss ingenting, siden vi sogner til kirken :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 11. september 2003 #20 Del Skrevet 11. september 2003 Jammen bra du dobbelt sjekket..man vet aldri. Du har jo god tid ennå så det ordner seg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå