Gjest Ts Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tåler ikke skyllemiddel, får eksem. Har prøvd skyllemiddel uten parfyme, men tydeligvis får jeg eksem av dette også. Problemet er at jeg synes klærne mine lukter vondt. Noen råd? Vil ikke gå rundt å lukte gammelt heller..
Gjest *Twinklestar* Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tåler ikke skyllemiddel, får eksem. Har prøvd skyllemiddel uten parfyme, men tydeligvis får jeg eksem av dette også. Problemet er at jeg synes klærne mine lukter vondt. Noen råd? Vil ikke gå rundt å lukte gammelt heller.. har du prøvd økologisk skyllemiddel ? de er ofte mildere enn de parfymefrie
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Evt en liten dæsj eddik som skyllemiddel. Det kan hjelpe på å nøytalisere lukt. Eller du kan lage skyllemiddel selv av esteriske oljer o.l.
Jade Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Nyvaskede klær skal ikke lukte vondt selv om du dropper skyllemiddel. Lukter *absolutt* alle klær vondt? Hvordan tørker du de? Lar du de ligge lenge i vaskemaskinen etter vask? Vasker du de sammen med ull? Lukter de dårlig rett etter vask? - tørk? - Eller etter at du har hatt de i skapet? Røyker du? Går du med klærne til de er veldig skitne? Kanskje det er noe galt med vaskemaskinen? Eddik er bra mot ekkel lukt, ja
Gjest SmallTalk Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Hvilket vaskemiddel bruker du? Jeg har erfaring med at Omo color får klærne til å lukte skikkelig vondt.
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Husk at vaskemaskinen må opp på 90 grader av og til for å holde seg lukt og bakterie fri.Den vasker bare ikke rent ellers. Om du koker håndduker og sengetøy går det automatisk, men om du ikke koker tøy regelmessig må du ta en tom maskin på 90 grader av og til. En annen ting er at bommull som brukes direkte mot hud bør opp på 60 grader for å bli helt rent. Vasker du på 40 grader bruk normal program, eller vaskeprogrammet som tar lengst tid, det vasker merkbart renere. Velg høy vannstand eller ekstra skyllinger om det er mulig. Ikke overfyll maskinen. Nyvaskede klær skal lukte helt rent. Pass på at klær som tørker ikke utsettes for os av matlaging og lignende. Pulver vasker renere enn flytende i følge forbruker tester. De fleste skyllemiddel er laget av stort sett de samme ingrediensene; unntaket er Ecover skyllemiddel og Sonett. De er vel verd å prøve om du reagerer på alle de vanlige i butikken. Helsekostene pleier å ha dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå