Gjest Trajan Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Er faktisk de 2 religioner som virker mest fornuftige etter min mening
Logikk Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Da må du lese litt mer tror jeg... Ja, det er jeg helt enig i. Hinduistene har jo enda flere syke guder enn alle andre til sammens. Buddhistene springer rundt å titter på små gutter for å finne reinkarnasjonen av Budda. En hver som kaller et lite barn for sin leder kan jeg ikke si at er noe bedre enn kristne, jøder eller muslimer.
Gjest Trajan Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 (endret) Da må du lese litt mer tror jeg... Jeg har lest mellom 400 og 500 bøker om hinduisme og buddisme. Bøker som er innom så og si alle rettninger innenfor disse religioner Så kanskje du ikke skal utale deg når du ikke har noen annelse hva jeg har lest for å være ærlig så tror jeg at jeg har lest mer en nok. Til og kunne sette meg en mening om jeg synes det er fornuftig eller ikke uansett så er det en vis gren innenfor hinduismen jeg synes virker fornuftig. Jeg sier ikke jeg tror på Endret 3. mars 2010 av Trajan
firewater Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Jeg vet ikke mye om religionene det er snakk om, men jeg vet nok til at de ikke er fornuftige. Hvis man først skal velge ut en gruppe menneske som kan oppføre seg fornuftig til tross for troen så ville det vært Quakers, som har stått som fasiten på menneskelig oppførsel i USA så lenge landet har eksistert.
K.A. Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Ja, det er jeg helt enig i. Hinduistene har jo enda flere syke guder enn alle andre til sammens. Buddhistene springer rundt å titter på små gutter for å finne reinkarnasjonen av Budda. En hver som kaller et lite barn for sin leder kan jeg ikke si at er noe bedre enn kristne, jøder eller muslimer. Her tenker du på den tibetanske Buddhismen, da dette utelukkende er deres greie. De har dessuten bevart en god del av sin opprinnelige før-buddhistiske gudetro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå