Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg skal ut å fly med Norwegian snart. Leste i den forbindelse på nettsidene deres angående håndbagasje. Det står at det er tillatt med én kolli per person. Jeg har alltid opplevd når jeg har vært ute og flydd at det har vært greit å ha med seg f.eks en kameraveske e.l i tillegg til en evt vanlig veske/håndbagasje. noen som har erfaring/kjennskap til Norwegian når det gjelder dette? Den vanlige veska jeg isåfall skal ha i tillegg til kameraveska er ganske liten..
Maxi Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Aldri hatt noe problemer med dette. Jeg har alltid med meg en sekk/liten koffert i tillegg til veska mi.
Kristin Skrevet 4. mars 2010 #3 Skrevet 4. mars 2010 Jeg har ikke hatt noe problem med å få med meg en veske i tillegg til en liten koffert.
Betina Skrevet 4. mars 2010 #4 Skrevet 4. mars 2010 Du har helt rett! De har blitt kjempe strenge på dette område. Flydde hjem fra London for 2 uker siden, og hadde da handlet en haug i tax free butikken. Alt dette måtte jeg stappe opp i håndvesken min! Den ble så sprengt og så tung at den til slutt røyk Har heller ikke hatt dette problemet før, men dette er visst nytt i fra 2010.
Hinata Skrevet 4. mars 2010 #5 Skrevet 4. mars 2010 Tror jeg leste om det i avisa at de skulle bli strengere på akkurat dette, jeg tør ihvertfall ikke ta med mer enn et kolli hvis jeg ikke er sikker på at jeg klarer å dytte den ene oppi den andre hvis de ber meg om det
Gjest mil Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 Det går ofte bra med to små kolli, men det er lurest å ha en større veske som du kan få plass til alt i ved behov.
Maxi Skrevet 4. mars 2010 #7 Skrevet 4. mars 2010 Hm, får se om de sier noe når jeg skal fly nå da. Jeg skal fly til London med norwegian på mandag og jeg skal ha med en liten koffert + håndveska mi. Men om de sier noe så får jeg nok plass til alt i kofferten.
Gjest Smaragd Skrevet 4. mars 2010 #9 Skrevet 4. mars 2010 en kolli = en hund et kolli = bagasje Ja, skjønner du pirker her, men nå heter vel den hunderasen strengt tatt collie? ...om vi alikevel pirker....? ...og skal vi VIRKELIG pirke - så er ikke definisjonen på et kolli bagasje heller Kolli Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Kontroll av kartongkolli i en forsendelse.Et kolli (flertallsformen kolli har etterhvert i praksis avløst den korrekte entallsformen kollo) er en selvstendig enhet i et vareparti som sendes som fraktgods. Ordet er dannet av det italienske collo (hals), og betød opprinnelig altså «det man kan bære på nakken». Et kolli kan ha størrelse fra et brev til en stor pakket eller upakket produktenhet. Vanligvis inneholder et kolli flere produkter som sendes fra en selger til en kunde. En forsendelse kan fordeles på flere kolli dersom størrelsen på forsendelsen og pakkingen tilsier det. Et kolli består av et pakkeinnhold og en emballasje. Pakkingen uføres for å tjene formålet, med kartonger, trekasser, fyll- og støtdempningsmateriale eller spesielle utførelser. Også en container kan fungere som et kolli og inneholde en forsendelse eller en del av en forsendelse. Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Kolli»
Gjest anonym ts Skrevet 4. mars 2010 #10 Skrevet 4. mars 2010 ringte likesågodt til norwegian, og de sa det ikke var no problem å ha med seg f.eks kameraveske i tillegg. så da vet dere det
Maxi Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har vært ute å reist med Norwegian nå og jeg hadde med en ganske stor veske + en koffert. Det var ikke noe problem med det.
reiseglad Skrevet 26. mars 2010 #12 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har vært ute å reist med Norwegian nå og jeg hadde med en ganske stor veske + en koffert. Det var ikke noe problem med det. Ikke noe problem for deg, kanskje, men for oss som kommer sist inn i flyet og ikke får plass til vår ene veske...... Vise litt hensyn kanskje???
Maxi Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Jeg kunne selvsagt også lagt vesken i kofferten, men regnet ikke med at noen ville ha bagasjen sin under MINE bein akkurat.
lilleGrethe Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 Jeg reiser mye med Norwegian, og har opplevd begge deler. Det kommer nemlig an på om flyet er fullt eller ikke. Hvis flyet er fullt har de ikke plass til at folk har mer håndbagasje enn det som er tillatt. Hvis du da ikke får plass til all håndbagasjen innenfor det lovlige volumet, må du sjekke det inn (og betale for innsjekket kolli).
aline Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Det som kan være greit å huske på, er at både hvor mange kolli du har med, og det at det er størrelseskrav på det du kan ha med, ikke blir gjort av flyselskapet for å være ekkel med oss passasjerer. ett fly er så og så stort, det er så og så mange seter og det er laget hyller til bagasje over setene som er tilpasset det antall seter som er på flyet. Utifra det er det altså ganske logisk at dersom flyet er fullt, så kan ikke jeg ta det som en selfølge at jeg skal kunne ta med meg mer bagasje en de skriver er ok, rett og slett fordi det faktisk kan gjøre at andre ikke får sin bagasjeplass, selv om DE holder seg til reglene. Stort sett går det vel uansett greit, fordi man gjerne putter den tilmålte kofferten i hylla oppe og tar den ekstra veska under setet forran seg, dermed er de vel oftest ganske greie på det. Men greit å huske på dersom noen faktisk følger reglene og ikek tillater deg å ta med mer en det som er gitt beskjed om i forkant.
Fortunatus Skrevet 12. april 2010 #16 Skrevet 12. april 2010 Har en gang hatt med en julegave + sekken min inn på flyet og det gikk helt greit. Men det var engang jeg var ute og fløy og en mann hadde med seg to kjempestore dyner i slike dynepose med seg inn på flyet! Flyvertinna ble mildt sagt forbannet fordi de to dynene hadde ikke plass i hattehyllen eller under setet.. Hvor de dynene ble oppbevart vet jeg ikke.
Gjest Marlo Skrevet 12. april 2010 #17 Skrevet 12. april 2010 Det nevnes kameraveske. Dette blir ofte regnet som spesiell bagasje som burde bæres som håndbagasje i tillegg til vanlig håndbagasje. Jeg har alltid hatt med meg en veske som håndbagasje, og i tillegg en ganske stor sekk med kamerautstyr og har til dags dato aldri hatt noen problemer med å ha med meg begge inn på flyet. De vil heller la deg ha med kamerautstyr som ekstra håndbagasje, enn å måtte erstatte ødelagt utstyr som blir kastet inn i flyet med annen bagasje. (kanskje ikke når det gjelder utstyr for et par tusen, men i min sekk er det ofte utstyr for nærmere 100.000kr)
Gjest Marlo Skrevet 12. april 2010 #18 Skrevet 12. april 2010 en kolli = en hund et kolli = bagasje Burde kanskje lære seg hvordan ord staves ... har til dags dato aldri hørt om en rase som heter Kolli, og jeg trodde jeg hadde litt peil innenfor hundeverden
Amys Skrevet 15. april 2010 #19 Skrevet 15. april 2010 Hittil i år har jeg reist 4 ganger med norwegian, og en gang med sas, alle gangene med ryggsekk + håndveske, og ingen av gangene har jeg fått problemer. (den ene turen var etter jul, og flyet var sprekkferdig av bagasje, men de hang seg ikke opp i håndvesker da heller). Tidligere når jeg har vært ute å reist har jeg måttet veie håndbagasjen et par ganger, for å sjekke at den er innenfor grensene, og da har de sjekket bare sekken, og ikke håndvesken. I veska pleier jeg å ha bok, mp3-spiller, vannflaske og liknende, så det er ikke sånn mini-veske på størrelse med en lommebok heller
Betina Skrevet 15. april 2010 #20 Skrevet 15. april 2010 Dette er visst nye regler fra 2010, men ikke sikkert alle er like strenge. Kommer vel an på hvor flaks man har med kabinpersonalet Siterer norwegian sine hjemmesider: "Håndbagasje Det er tillatt med kun ett kolli kabinbagasje per person. Maksimum vekt er 10 - ti kilo. Maksimum størrelse er 55 x 40 x 23 cm." De er visst også så vennlige at de ser bort fra stellevesker hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå