Gjest Gjest_sunniva_* Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Hvor mange kg kan jeg gå ned på 4 måneder, uten å sulte? Planen er å gå på spinning 3 ganger i uka, samt en time kombinert step og styrke. Etterhvert kan jeg kanskje få lagt inn en styrkeøkt til. Rir dessuten 4-5 ganger i uka, og blir litt gåing osv i løpet av dagene. Hvis jeg i tillegg spiser sunt, lite og ofte, og ligger på et fornuftig kaloriunderskudd, hvor mye tror dere jeg kan forvente å gå ned på 4 mnd?
Wiggins Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Hvor mange kg kan jeg gå ned på 4 måneder, uten å sulte? Planen er å gå på spinning 3 ganger i uka, samt en time kombinert step og styrke. Etterhvert kan jeg kanskje få lagt inn en styrkeøkt til. Rir dessuten 4-5 ganger i uka, og blir litt gåing osv i løpet av dagene. Hvis jeg i tillegg spiser sunt, lite og ofte, og ligger på et fornuftig kaloriunderskudd, hvor mye tror dere jeg kan forvente å gå ned på 4 mnd? Vel, hvis du er litt overvektig kan du forvente å gå ned maksimalt ca. 8 kg på en sunn og varig måte på fire måneder. Det er litt individuelle forskjeller her, det er ikke umulig at du kan komme opp i 9-10 kg på fire måneder, men da skal du trene mye. Det viktigste er å være i litt aktivitet hver dag, ikke om du går på treningssenter tre-fire dager per uke. Én styrkeøkt per uke er så lite at jeg tror du vil ha liten eller ingen progresjon i styrkeøvelsene. Skal du få noen særlig progresjon må du opp i minst to ganger per uke, helst tre. Husk at det å trene styrke gir deg større muskler, noe som kan bremse vektnedgangen eller kanskje gjøre at du øker i vekt, men volumet blir bedre fordelt. Det er mulig å være 170 cm høy, veie 57 kg og se dvask ut, og det er mulig å være like høy, veie 70 kg og se veltrent ut. Kroppsbygning har selvsagt mye å si her, dette er bare et spissformulert eksempel med to antatt ganske like kroppstyper.
Gjest TS Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 tusen takk for flott svar! Jeg er vel det man kan kalle lubben, og litt overvektig. Selv om ikke treningssenteret er det viktigste, kommer jeg nok til å trene 4 ganger i uka, for jeg føler meg så mye bedre når jeg trener regelmessig! Dessuten føler jeg det er lettere å spise sunt da:) Jeg tar jeg alltid trappene fremfor heisen, går til og fra jobb (ikke mer en 15 min per vei, men bedre enn ingenting), og blir litt trappegåing på jobben også. Så med både jobb, hest og trening vil jeg ha en ganske aktiv hverdag. Men da skal jeg i hvertfall få lagt inn en styrkeøkt til, så blir det i det minste to styrkeøkter i uka til å begynne med. Er 168 cm, men litt usikker på vekta, skal veie meg i morgen tidlig. Jeg vil nok ned rundt 10 kg, så skal jobbe hardt for å få det til!
Azalea Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Hvor mange kg kan jeg gå ned på 4 måneder, uten å sulte? Planen er å gå på spinning 3 ganger i uka, samt en time kombinert step og styrke. Etterhvert kan jeg kanskje få lagt inn en styrkeøkt til. Rir dessuten 4-5 ganger i uka, og blir litt gåing osv i løpet av dagene. Hvis jeg i tillegg spiser sunt, lite og ofte, og ligger på et fornuftig kaloriunderskudd, hvor mye tror dere jeg kan forvente å gå ned på 4 mnd? Hei TS. Jeg vil bare anbefale deg Grete Roede, jeg har prøvd mye rart men det har fungert kjempebra. Ikke bare gikk jeg ned 10kg på 4mnd. men også masse kunnskap om mat og drikke som jeg ikke viste fra før. Det er nå 3-4 mnd. siden jeg sluttet på kurset og jeg har ikke gått opp i vekt igjen, tenker veldig lite på mat og slanking faktisk, det går liksom av seg selv. Om du ikke melder deg inn på kurs, så kan du jo bare gå inn på hjemmesiden deres å lese litt. Lykke til hvertfall!
Gjest TS Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 takk for tipset! tror nok det kunne vært veldig motiverende med et kurs, men akkurat nå tror jeg ikke jeg har råd til det. Men skal i hvertfall ta en titt på hjemmesiden som du sa:) Og gratulerer med flott vektnedgang, håper jeg klarer å være like flink! Trente du mye de månedene forresten?
Azalea Skrevet 4. mars 2010 #6 Skrevet 4. mars 2010 takk for tipset! tror nok det kunne vært veldig motiverende med et kurs, men akkurat nå tror jeg ikke jeg har råd til det. Men skal i hvertfall ta en titt på hjemmesiden som du sa:) Og gratulerer med flott vektnedgang, håper jeg klarer å være like flink! Trente du mye de månedene forresten? Tusen-tusen takk for det. Jeg var ikke en av de som trente kjempemasse, men passet på så jeg trente nok i forhold til det kursleder sa. I noen uker trente jeg ekstra fordi jeg ble så motivert. Jeg trente aldri på treningsenter, jeg gikk lange turer og syklet uansett hvor jeg skulle. Og passet på at jeg rakk en lengre tur på søndager, friskluft er deilig. For meg så var det viktigst å få hjelp til å få i gang forbrenningen igjen, jeg spiste alt for sjeldent og hadde ikke energi. Og jeg gikk bare opp i vekt. :S I begynnelsen sleit jeg veldig med å få i meg all den maten som jeg skulle spise men etterhvert gikk dette kjempegreit. Jeg var en av de som ikke gikk ned så mye i kg. i begynnelsen, men mange cm. Så ikke få panikk om du ikke går ned i kg. i begynnelsen. Eneste tipset jeg har aller først er å drikke nok vann (minst 2 liter vann daglig) dette renser kroppen din. Kurset koster litt, men du har virkelig igjen for det. Jeg er ikke proff på dette, men er det noe du lurer på så bare send PM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå