Gå til innhold

Andre som blir "gale" av tanken på livsvarige forpliktelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det bare jeg som tenker at en hverdag med partner blir ensformig i lengden? Tanken på å gjøre de samme rutinene, de samme aktivitetene, sånn ca den samme sexen dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, år etter år, tiår etter tiår... Den tanken blir jeg gal av spesielt når jeg har partner, hva med dere? Det er litt deprimerende, så hvordan kan man endre en sånn tankegang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det bare jeg som tenker at en hverdag med partner blir ensformig i lengden? Tanken på å gjøre de samme rutinene, de samme aktivitetene, sånn ca den samme sexen dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, år etter år, tiår etter tiår... Den tanken blir jeg gal av spesielt når jeg har partner, hva med dere? Det er litt deprimerende, så hvordan kan man endre en sånn tankegang?

Og da lurer jeg på dette: Hvilken bok har du lest der det står at det er slik det skal bli, og hvorfor tror du at det blir slik?

Hvis dette er den forventningen du bærer med deg inn i et forhold - så trenger du nok å endre måten din å tenke på - iallefall hvis du ønsker å lykkes med et forhold over lang tid. Det høres jo nesten ut som du har tenkt å være "gratispassasjer" i et forhold - og ikke selv bidra til at det blir noe annet enn det triste bildet du beskriver.

Men - kanskje har du ikke møtt den kjæresten du vil leve sammen med - eller så bare tuller du med oss?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har forpliktelsesangst så det suser.

Jeg frykter litt det samme som deg, og jeg frykter også (kanskje paradoksalt nok) et eventuelt fremtidig brudd.

Det jeg prøver å gjøre er å fokusere på i dag, og ikke tenke så veldig langt fremover. Kjæresten min gjør meg lykkelig akkurat nå, og kommer å gjøre det i morgen også. Jeg kjenner kjærligheten vokse, det er betryggende. Kanskje fremtiden til og med bringer noe enda bedre enn det vi allerede har.

Jeg har ikke helt samme frykten som deg da, jeg frykter f eks ikke å ha sex med bare denne mannen resten av livet. Vi har så bra sex og eksperimenterer mye, har aldri den samme sexen. Og jeg har rast fra meg til den store gullmedaljen, så jeg vet hva topp sex er når jeg finner det. Rutiner og aktiviteter er jo også opp til ethvert par å endre på og sprite opp.

Det jeg frykter er å bli "lei" av han, sånn helt generelt.

Skrevet

Jeg hadde forpliktelsesangst så det holdt og rakk før jeg møtte min nåværende samboer. Nå klarer jeg ikke å se for meg å ikke skulle leve resten av livet sammen med ham.

Vi har et spennende forhold, sexlivet er det beste jeg noensinne har hatt (etter nesten to år sammen utforsker vi fremdeles hverandre og spriter opp med nye ting). Tror bare at du ikke har møtt den rette ennå ;)

Skrevet
Jeg hadde forpliktelsesangst så det holdt og rakk før jeg møtte min nåværende samboer. Nå klarer jeg ikke å se for meg å ikke skulle leve resten av livet sammen med ham.

Vi har et spennende forhold, sexlivet er det beste jeg noensinne har hatt (etter nesten to år sammen utforsker vi fremdeles hverandre og spriter opp med nye ting). Tror bare at du ikke har møtt den rette ennå ;)

Som om jeg skulle sagt det selv...

Ting kan forandre seg. Kanskje du ikke er klar for et seriøst forhold akkurat nå.

Det er vel heller ingen lov som sier at du MÅ ha et seriøst forhold, mange trives som single, iallefall i perioder av livet.

Men det er også uvurderlig gode sider ved et langvarig forhold, f.eks den gode tryggheten, en som kjenner deg kjempegodt (på godt og vondt) og en å dele gleder og sorger med. Det er også en å skape en familie med (om deg bare er dere og evt en pus - eller en drøss med unger, er det uansett en familie).

Gjest Zienna
Skrevet

Ja, jeg var det før jeg møtte kjæresten min. Eksen snakket ofte om bryllup, barn etc., men det skrek bare "nei" inni meg. Vi har et relativt nytt forhold, men vi snakker allerede om det, for vi er hundre prosent sikre på at det blir oss to. :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...