Gjest sint Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Tittelen sier seg vel selv? Jeg synes det er skikkelig ekkelt, og føler nesten ikke jeg har lyst å gå ut på byen lenger. Ikke føler jeg for å gå en fin tur alene etter at det har blitt mørkt. Og jeg blir så sint så sint på mennesker som utfører disse handlingene som skremmer normale greie mennesker
Siiw Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Skjønner hva du mener TS - Er ikke typen til og gå ut men var ute på fredag, ikke mye folk.. men Utrolig nok maaange utlendinger: O og så var det en eldre mann - full var han og det satt noen utlendinger ute å - og snakket på språket sitt.. og han buste ut i vei med det og det andre:P og pekte på dem, og dem svarte med å snakke utrolig rart på språket sitt eneste som gikk i gjen var en lyd som hørtes ut som dem ropte på katta. og ei jeg var med opfattet noe av det... var noe med guden demmes i værtfall! og du føler deg ikke trygg da:S uansett!!!! Greit nok dem skadet ingen men det var måten dem var tilbake på. Og jeg veit ikke alle under en KAM!!! men det funker dårlig- for 1 utlending ødlegger fort for alle. Og nå i købhenhavn så var det jo ei NORSK flyvertinne som ble drept av en utlending, ja man skal jaggu føle seg trygg ved og være norsk! nooot..! Var ute og gikk på dagtid og da gikk det en utlendig bak meg og følte meg litt offer da:P hehe!! det er paranoid:-)
Gjest ts Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg er ikke paranoid i den forstand at jeg tror at noen er ute etter spesielt meg,men synes det er ekkelt at mange av disse hendelsene rammer så tilsynelatende vilkårlig Og jeg mente ikke dette som en tråd for å henge ut utlendinger spesielt.
kisskissbangbang Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Skjønner hva du mener TS - Er ikke typen til og gå ut men var ute på fredag, ikke mye folk.. men Utrolig nok maaange utlendinger: O og så var det en eldre mann - full var han og det satt noen utlendinger ute å - og snakket på språket sitt.. og han buste ut i vei med det og det andre:P og pekte på dem, og dem svarte med å snakke utrolig rart på språket sitt eneste som gikk i gjen var en lyd som hørtes ut som dem ropte på katta. og ei jeg var med opfattet noe av det... var noe med guden demmes i værtfall! og du føler deg ikke trygg da:S uansett!!!! Greit nok dem skadet ingen men det var måten dem var tilbake på. Og jeg veit ikke alle under en KAM!!! men det funker dårlig- for 1 utlending ødlegger fort for alle. Og nå i købhenhavn så var det jo ei NORSK flyvertinne som ble drept av en utlending, ja man skal jaggu føle seg trygg ved og være norsk! nooot..! Var ute og gikk på dagtid og da gikk det en utlendig bak meg og følte meg litt offer da:P hehe!! det er paranoid:-) Hvor gammel er du?
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tenker også på det, verden går feil vei! Har ved et par anledninger ute på tur med hund på kveldstid følt ubehag av menn som følger etter / gjemmer seg bak tre/ blottere og et tilfelle som løp forbi meg å stod og onanerte da jeg passerte. Etter dette går jeg kun i byggefelt på høst/vinteren når det allerede er mørkt når jeg kommer hjem fra jobb, og skal ut med hunden etter middagen. Førstår ikke disse kvinnene som er ute på trening/joggetur i tettsittende treningstøy på turstier i skogen om kveldene. Jada, selvfølgelig skal vi kvinner ikke måtte begrense oss, men kunne gå hvor vi vil og kle oss som vi vil, MEN jeg har ingen planer om å havne i den statistikken!
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Hohoho! Tenk å bli redd fordi noen snakket på et annet språk! (Og jeg tror ikke den tragiske saken i København har noe som helst med nasjonalitet å gjøre. Det var nok helt tilfeldig at det var en nordmann som ble drept)
tineline Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Jeg blir ikke redd. Jeg har ikke tenkt å bli redd fordi VG skriver oppslag (som jeg forøvrig aldri får med meg) på førstesiden. Dette er min verden, og jeg oppfører meg slik jeg alltid har gjort. Det er nå engang sånn at det er svært lite vilkårlig rammede ofre i Norge. Så enkelt er det! Jeg er selvsagt ikke dum, så jeg ville ikke gått alene midt på natta langs den nederste delen av Akerselva, men jeg er heller ikke redd for å bevege meg rundt i Oslo natterstid. Og jeg ville garantert vært det dersom jeg var mørkeredd. Det har med andre ord ikke noe med utlendinger å gjøre for min del.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Kvinner er jo generelt mer positive til innvandring enn menn, og stemmer som regel rødt, så mange kvinner får det jo som de ber om. Kvinner i Norge må nok være forberedt på langt mindre bevegelsesfrihet enn de har vært vant til, det er en pris man må betale.
Gjest navnelapp Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Eg er heller ikkje redd. Eg opplever ikkje utlendingar som meir truande enn andre, eg syns dei fleste oppfører seg heilt greitt. Det er utruleg sjeldan du ser ein utlending stå og ha seg med seg sjølv i eit kratt, mi erfaring er at det er stort sett psykiatriske pasientar som driv med slikt og dei finn ein overalt. Mitt råd er å ikkje dramatisere ting, den situasjonen Siiw beskriv er ikkje farleg i det heile. "følte meg litt offer"? Slikt er ganske tøysete å seie. Mannen gjekk berre bak deg? Det får vere grenser til dramatisk talent.
Gjest fniseguri Skrevet 4. mars 2010 #11 Skrevet 4. mars 2010 Når det skjer et drap får det en bølgeeffekt og det skjer rundt om i landet. Skjer hvert år. En blir drept på østlandet så skjer det også på sørlandet og i nordnorge. Hva som utløser det vet jeg ikke helt, men antar det er mentalt forstyrrede mennesker som mister den siste løse skruen når de ser det har skjedd allerede og derfor gjør det samme selv. Jeg bor selv i en av norges største byer, kan godt vandre langs turstier i nærområdet med hunden midt på natten, men jeg går ikke i sentrum alene om natten eller i helgene. Da skjer det mye rart, voldtekter, vold, ran, m.m. Hadde det nå engang kommet en kåt voldteksforbryter løpende ut av skogen en sen natt hadde han nok måtte ofre både pikk og andre lemmer før han hadde nådd meg. Uten hund derimot hadde ikke jeg vandret rundt i mørket alene i skogen. Men jeg er ikke paranoid og tror herr fremmed bak meg en kveld skal voldta meg fordi han går bak iført mørk hette og med raskt ganglag. Tror ikke herr fremmed hadde hatt så serlig lyst på bobledressmus med kjøter heller
Gjest Gjest_jeanett_* Skrevet 4. mars 2010 #12 Skrevet 4. mars 2010 Det er idiotisk å være redd mennesker pga språk eller hudfarge. For noen uvitende holdninger. Det finnes dritt i alle farger
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #13 Skrevet 4. mars 2010 Det er idiotisk å være redd mennesker pga språk eller hudfarge. For noen uvitende holdninger. Det finnes dritt i alle farger Når 61 av 61 overfallsvoldtekter i Oslo de siste 3 årene har blitt begått av menn med utenlandsk bakgrunn på tross av at de utgjør et klart mindretall av folketallet totalt sett, så er det ikke idiotisk å være skeptisk. Det har ingenting med hudfarge å gjøre, men kultur har nok veldig mye å si, siden visse nasjonaliteter er vanvittig overrepresenterte.
Antlers Skrevet 4. mars 2010 #14 Skrevet 4. mars 2010 Jeg tenkte ikke spesielt på farer før jeg en dag ble overfalt selv. Hadde vel den typiske tankegangen om at "Uff, stakkars dem som blir utsatt for slikt, men det kommer jo aldri til å skje meg". Det kan skje med hvem som helst, når som helst. Det virker som om det har blitt mye verre de siste årene også, for etter det første overfallet har jeg opplevd 4(!) nye forsøk på overfall til tross for at jeg nekter å oppsøke situasjoner hvor jeg vet det kan være utrygt. Sist gang var det faktisk snakk om forsøk på overfall, av seksuell art, utenfor et kjøpesenter klokken 7 på kvelden. Man er virkelig ikke trygg noe sted. I 4 av de 5 tilfellene var det forøvrig snakk om overfallsmenn av utenlandsk opprinnelse (i det ene tilfellet en gjeng på 4 stykker). Jeg skulle selvsagt ønske jeg kunne bevege meg utendørs uten å bekymre meg for slikt, men realiteten er at det innebærer stor risiko. Jeg er ikke villig til å risikere liv og helse når jeg vet hvor lett det er å bli et offer i dagens norge.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #15 Skrevet 4. mars 2010 Hadde det nå engang kommet en kåt voldteksforbryter løpende ut av skogen en sen natt hadde han nok måtte ofre både pikk og andre lemmer før han hadde nådd meg.
Snasen Skrevet 4. mars 2010 #16 Skrevet 4. mars 2010 (endret) Jeg blir ikke redd. Jeg har ikke tenkt å bli redd fordi VG skriver oppslag (som jeg forøvrig aldri får med meg) på førstesiden. Dette er min verden, og jeg oppfører meg slik jeg alltid har gjort. Det er nå engang sånn at det er svært lite vilkårlig rammede ofre i Norge. Så enkelt er det! Jeg er selvsagt ikke dum, så jeg ville ikke gått alene midt på natta langs den nederste delen av Akerselva, men jeg er heller ikke redd for å bevege meg rundt i Oslo natterstid. Og jeg ville garantert vært det dersom jeg var mørkeredd. Det har med andre ord ikke noe med utlendinger å gjøre for min del. I den delen sprader det vektere titt og ofte, så at du skal bli drept der, den sjangsen er veldig liten. Derimot, et sted du føler deg helt trygg, og sikker...DER blir man halshugget. Tviler på at man egentlig kan vite hvor det er trygt og ikke, de psykotiske folkene går fritt uansett, og ikke bare ved akerselva. Endret 4. mars 2010 av Snasen
Gjest navnelapp Skrevet 4. mars 2010 #17 Skrevet 4. mars 2010 Dette skaper berre hysteri, dei som drep kvinner er mennene som har vore gift eller sambuar med dei og som er sjukeleg sjalu. Når vart sist ei tilfeldig kvinne ute ein fredagskveld halshogd? Tenk over språkbruken.
Snasen Skrevet 4. mars 2010 #18 Skrevet 4. mars 2010 Dette skaper berre hysteri, dei som drep kvinner er mennene som har vore gift eller sambuar med dei og som er sjukeleg sjalu. Når vart sist ei tilfeldig kvinne ute ein fredagskveld halshogd? Tenk over språkbruken. Ikke ta det helt bokstavelig. La meg si det på den "normale måten" å drepe noen på, slik at du skjønner det da: "Derimot, et sted du føler deg helt trygg, og sikker...DER blir man slått i hodet, dratt inn i en bil, og sagte men sikkert kvelt med et gummidekk, før en til slutt blir voldtatt".
Epica Skrevet 4. mars 2010 #19 Skrevet 4. mars 2010 Jeg er livredd, tør ikke gå alene når det er mørkt ute... Derfor stemmer jeg Frp..
Gjest navnelapp Skrevet 4. mars 2010 #20 Skrevet 4. mars 2010 Ikke ta det helt bokstavelig. La meg si det på den "normale måten" å drepe noen på, slik at du skjønner det da: "Derimot, et sted du føler deg helt trygg, og sikker...DER blir man slått i hodet, dratt inn i en bil, og sagte men sikkert kvelt med et gummidekk, før en til slutt blir voldtatt". Ja, men då spør eg igjen; Når skjedde det sist? Voldtekter har det vore nokre av dei siste åra, dei få som var ansvarlege for den lange rekka av overfallsvoldtektene i Oslo sit inne for tida. Bortsett frå Faizah-saka, som no er oppklart så og seie, så har det vel ikkje vore slike saker i Oslo-området på lang tid? Som tidlegare sagt; det er (ex-)sambuarane som drep.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå