lintin Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg venter på en pakke fra USA og ser at den har blitt stoppet i tollen, ingen overraskelse det siden verdien er rundt 600 kr. Er imidlertidig litt usikker på feilmeldingen som kommer på posten.no: Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Handels/proformafaktura mangler Har noen peilig hva dette egentlig betyr og hvor lang tid dette kan ta å behandle? Venter desperat på en kjole jeg skal gå med førstkommende lørdag
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Tyder på at avsender ikke har fylt ut og lagt ved proforma faktura. Kort sagt ett formular som deklarerer pakkens innhold, verdi, opprinnelsesland, m.m. Jeg foreslår du kontakter Posten Kundeservice for å høre om det er noe du kan bidra med.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har erfaring med at det ofte tar hvertfall ei uke ekstra hvis pakken blit inndratt i tollen... Kanskje lurt å se seg om etter en annen kjole bare tilfelle...
lintin Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har erfaring med at det ofte tar hvertfall ei uke ekstra hvis pakken blit inndratt i tollen... Kanskje lurt å se seg om etter en annen kjole bare tilfelle... Uffa, nå må jeg visst ut på shopping...
Solsikke84 Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Faktura/proforma er et dokument som skal følge pakken, der skal vanligvis stå adressen varen kommer fra, adressen den skal til, hva pakken inneholder og vareverdien til innholdet, opprinnelses land (feks made in China).. Firmaet som bekrafter pakken (Posten, TNT, UPS, DHL osv) kan nok hjelpe deg videre her. I mange tilfeller er det helt OK at mottaker utstedet en proforma dersom de har kunnskapen om varen til å kunne gjøre dette. Noen av transportselskapene har også maler på proforma liggende på sine nettsider som kan hjelpe. Merk at det sjelden er poeng i å kontakte tollen direkte, om feks sendingen er sendt med UPS, så er det mest trolig UPS som har denne men som ikke får lov til å løse den ut før nødvendige papirer er i boks. Dersom du bor sentralt så er det kanskje ikke for sent i dag.
stoffen Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Ettersom kvinneguiden kom opp først på søket mitt anng dette fortjener tråden litt mer: Tollerne vet ikke hvordan de skal fortolle pakken for deg fordi deklarasjon og/eller faktura mangler (for alt jeg vet mistenker de også avsender for å ha skrevet ned verdien av forsendelsen). De kommer til å sende deg et brev som forklarer hva du må gjøre videre, men i stedet for å vente på dette send en mail til: [email protected] emne: Manglende faktura for CJ000000000XX (kollinummer) vedlegg: Legg ved et skjermskudd/kvittering/mail fra avsender som forklarer hva forsendelsen inneholder og prisen
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Er du helt lost eller? Tråden er et år gammel!
stoffen Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Hehe, ja jeg er fullstendig lost. Selv om tråden er gammel mener fortsatt Google den er for meg er best på "proformafaktura mangler" og tråden mangla jo bare det jeg skrev. Beklager om det var støtende for deg at jeg skrev i enn gammel tråd. Som du ser, jeg er helt fersk her; sikkert mye å lære.
Jade Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 Sikkert flere som lurer på det samme! Og da er det jo flott at tråden som er høyest på søkeresultatet får en løsning!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #10 Skrevet 22. juni 2011 Og hvis du er like heldig som jeg har vært tre ganger, ligger alle papirene vedlagt i plastlomme utenpå pakken, men de i tollen gidder bare ikke å se på dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå