Gjest Janus Skrevet 2. november 2012 #61 Del Skrevet 2. november 2012 Elsker "utenlandske" jenter, men når det kommer til stykket så er det ikke utseende som er avgjørende, selv om det selvsagt er viktig. Det er personligheten man må forholde seg til og leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra* Skrevet 2. november 2012 #62 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) I det øyeblikket jeg skrev i profilen min på nettdatingsiden min at jeg har utendlansk mor, sank responsen betydelig. har ikke bilde i profilen og lurer da på om norske gutter ikke synes utendlanske er noe pene? har påpekt at jeg praktiserer norsk kultur. Tja, nå er jeg riktignok adoptert, men har aldri opplevd problemer med respons fra norske menn:) Husk at de som dropper deg pga etnisitet ikke er verdt å samle på uansett. (Og nei - jeg sier ikke det fordi det er "riktig", men fordi jeg mener det.) Sikker på at du er utrolig pen både inn-og utvendig:) Endret 2. november 2012 av Cleopatra* 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #63 Del Skrevet 2. november 2012 Se på Jarle Bernhoft, Odd Magnus Williamson, Vinni... De har alle utenlandske damer... Anonym poster: e3567342f2baf6074e1fdaa16e6e1965 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #64 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg synes generelt utenlandske jenter er spennende, om de så er afrikanske, eller amerikanske, australske, og noen asiatiske, mange asiatiske kan være søte, men jeg takler ikke indiske og pakistanske jenter, de holder jeg meg langt unna! Anonym poster: 897e6e2b151ef2006fc4aec3ef1942d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #65 Del Skrevet 2. november 2012 Den største rasisten som har sittet på Stortinget, Hallgrim Berg, er selv gift med en "utendlansk" dame. Ei dame fra Thailand (nei, det er ingen spøk, mannen har to barn med henne også). Anonym poster: 4c1c16e77f9f5cbe8fe4c2c4c39214d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 2. november 2012 #66 Del Skrevet 2. november 2012 Ja, og til en viss grad er jeg en av de. Hvis du vil vite grunnen så ligger det i at vi pga. feminisme og likestilling har fått tutet ørene fulle med at vi må respektere og være snille med jenter/kvinner, ellers er vi ekle sjåvinistiske mannsgriser -- dette har vi fått høre, på ulike måter, siden vi var smågutter. Selvfølgelig er ikke alle norske menn tafatte, men dette er nå i hvert fall en av grunnene for hvorfor det kan virke som at vi er mer tafatte enn menn med andre kulturer. Endel av oss har tatt disse lærdommene så dypt innover oss at vi ALDRI tør å flørte eller sjekke omtrent, for da er man jo en kåt ekkel gris, må vite! Slik barnelærdom har mange menn fra andre kulturer aldri fått, tvert imot har de fått lære at de må være harde og aldri la seg disrespektere, stå opp for seg selv, også videre. Man kan respektere og være snille mot kvinner selvom man flørter med dem! Hva legger du i ordet å flørte da?Tror du det å klå en kvinne på brystene og jokke på hennes er flørting? Eller er flørting mer blikkontakt og smil og iniativ til videre samtale? Ja, det kan være et herk i enkelte land som feks Tyrkia og Tunisia, der er mennene ganske ekle, og ikke flørtende, men plystrer på deg,roper hei sexy, stopper deg osv, det er ikke gøy. Når jeg tenker "bra"flørting, så tenker jeg mer på hvordan menn i feks Sør amerika, Sør Europa og enkelte andre steder oppfører seg, de flørter på en fin og "søt"måte. Og ikke gi meg noen kjønnsdebatt, menn er ikke tafatte pga feminismen, det eneste du da sier er at menn er en gjeng med sauer som ikke kan tenke selv. Grunnen til at menn er mer tafatte, er fordi nordmenn er "kalde"mennesker. Vi snakker ikke til hverandre, såvidt vi smiler til hverandre, og dette gjelder såklart norske kvinner og. Jeg har prøvd jeg, å smile til en mann på gata, da får jeg en reaksjon som går ut på å se vekk/smile kort tilbake etc istedenfor å smile bredt og gi meg øyenkontakt.Men kvinner skal vel ta skylda for alt dere ikke fikser eller hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 3. november 2012 #67 Del Skrevet 3. november 2012 Grunnen til at menn er mer tafatte, er fordi nordmenn er "kalde"mennesker. Vi snakker ikke til hverandre, såvidt vi smiler til hverandre, og dette gjelder såklart norske kvinner og. Jeg siterer dette fordi du traff spikeren på hodet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #68 Del Skrevet 3. november 2012 Grunnen til at menn er mer tafatte, er fordi nordmenn er "kalde"mennesker. Vi snakker ikke til hverandre, såvidt vi smiler til hverandre, og dette gjelder såklart norske kvinner og. Sant det. Så snart en krysser grensen over til Sverige så møter man en helt annen kultur. Der kan jeg slå meg ned på en benk og personen ved siden av slår bare helt plutselig av en prat. Jeg var innom et bibliotek i Sverige for et år siden for å søke gjennom noen svenske aviser etter en artikkel. Plutselig slo damene ved siden av meg en prat og en av ba meg om min email-adresse, siden den gang har vi skrevet litt frem og tilbake. Så markant er forskjellene mellom Sverige og Norge! Anonym poster: 4c1c16e77f9f5cbe8fe4c2c4c39214d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #69 Del Skrevet 3. november 2012 Dette handler nok om at mange tror at "utenlandske jenter" ikke får lov til å date Norske gutter eller ha Norske gutter som kjærester av familien sin. I noen tilfeller stemmer det jo, men langt fra alle. Disse guttene er vel kanskje ikke interessert i eventuelle familieintriger som måtte oppstå når jenta dater en etnisk Norsk gutt og styrer vel unna hele greie. Jeg syntes det er synd at vi som samfunn aksepterer holdninger som dikterer hvem etnisk Norske kan date. Like barn leker best Anonym poster: f1a6b31bf0dd450592c0e93ea31b4c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janus Skrevet 3. november 2012 #70 Del Skrevet 3. november 2012 Grunnen til at menn er mer tafatte, er fordi nordmenn er "kalde"mennesker. Vi snakker ikke til hverandre, såvidt vi smiler til hverandre, og dette gjelder såklart norske kvinner og. Viktig at du tok med at det gjelder kvinner også, hvis ikke hadde jeg måtte korrigere deg. Men hvorfor er det slik egentlig? Er det kulden? Janteloven? Jeg ser ikke på nordmenn som kalde mennesker, men de er ikke kontaksøkende og like åpne som mennesker i andre land jeg har reist til. Det som kan oppfattes som å være kald, er like mye sjenanse, tilbakeholdenhet, sosiale sperrer, etc. Når du først kommer i snakk med en "nordmann", så er det noe helt annet. Utvekslingsstudenter har i flere sammenhenger kommentert hvor vanskelig det er å bli kjent med nordmenn. For eksempel her. "Nordmenn er vennlige, men sjenerte og vanskelig å bli kjent med." Første gangen jeg var i USA var veldig uvant. Alle var plutselig interesserte i meg, smilte til meg, var nysgjerrig, ønskte meg en fin dag, og så videre. Jeg ble faktisk litt satt ut når en ung pike tok kontakt med meg på en benk i en park i San Francisco og begynte å snakke med meg. Midt på lyse dagen. Dagen etterpå kom jeg i snakk med en mann som jeg ble snakkende med i to timer. Helt ut av det blå. Mange slike historier. Nordmenn kan være sosiale og utadvendte, men kun i det rette element. Er du for eksempel i fjellet, så er det normalt å se på hverandre, smile og hilse, men gud forby om du skulle smile og gi øyekontakt om samme mennesket passerer deg i en gate på bakkeplan. Da skal du se rett frem med et steinansikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 3. november 2012 #71 Del Skrevet 3. november 2012 Like barn leker best Anonym poster: f1a6b31bf0dd450592c0e93ea31b4c60 Ikke nødvendigvis enig i det. Det er ikke forskjellen mellom gutten og jenta som er problemet i alle tilfeller, men det familiære rundt, intriger som innebærer at jenta ikke får lov til å date Norske gutter av faren og brødrene sine osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #72 Del Skrevet 3. november 2012 Ikke nødvendigvis enig i det. Det er ikke forskjellen mellom gutten og jenta som er problemet i alle tilfeller, men det familiære rundt, intriger som innebærer at jenta ikke får lov til å date Norske gutter av faren og brødrene sine osv. Nettopp. En persons bakgrunn (familieforhold, verdier, kultur osv) kan man ikke skille fra jenta eller gutten. Det kommer med totalpakken. Derfor tror jeg at like barn leker best, uansett hvor politisk ukorrekt det måtte være Anonym poster: f1a6b31bf0dd450592c0e93ea31b4c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 3. november 2012 #73 Del Skrevet 3. november 2012 Nettopp. En persons bakgrunn (familieforhold, verdier, kultur osv) kan man ikke skille fra jenta eller gutten. Det kommer med totalpakken. Derfor tror jeg at like barn leker best, uansett hvor politisk ukorrekt det måtte være Anonym poster: f1a6b31bf0dd450592c0e93ea31b4c60 Joda, ser den, men jenta i slike familier har ikke nødvendigvis det samme settet av verdier, holdninger og innprentede lære for hvordan man skal forholde seg til det annet kjønn i kroppen. Man kan med andre ord si at de iboende holdningene hos foreldrene ikke sammenfaller med hennes holdninger, og da kan man helt klart skille bakgrunnen fra jenta. Problemet er jo ikke at hun syntes de er for forskjellige men at familien hennes gjør det, og det er en vesentlig forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #74 Del Skrevet 3. november 2012 Kan svare litt på det. "utenlandske jenter" kan tolkes. Altså, hadde ikke hatt noe imot å gå på date med jenter fra Vest-Europa eller USA, med vestlig utseende. Noen jenter fra Midt-Østen er selvfølgelig vakre, men da slår kulturen inn. Noen er vestlig orienterte, mens andre overhodet ikke er det, og det er det siste jeg sliter med. Asiater er ikke min greie. Og dypt religiøse jenter er ikke noe for meg. Beklager, men jeg synes virkelig ikke det er NOE attraktivt med en jente som går rundt i et telt, ansiktet tildekket eller ikke, lukter rart og er mørk i huden. Det faller utenfor de preferanser jeg har. Ikke akkurat politisk korrekt, men pokker heller. Anonym poster: 894ed7d7c7fcb0c9df8a45d41c828147 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #75 Del Skrevet 3. november 2012 Dette kommer vel til å høres litt stereotypisk ut, men bestandig hatt en liten "greie" for feminine jenter fra Bosnia, Serbia etc. Heftig sminke, langt hår og feminine kropper og klesstil :D Anonym poster: 8c7b7059bbbbacbaa6d509e78738760f Anonym poster: 8c7b7059bbbbacbaa6d509e78738760f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #76 Del Skrevet 3. november 2012 Dette kommer vel til å høres litt stereotypisk ut, men bestandig hatt en liten "greie" for feminine jenter fra Bosnia, Serbia etc. Heftig sminke, langt hår og feminine kropper og klesstil :D Anonym poster: 8c7b7059bbbbacbaa6d509e78738760f Anonym poster: 8c7b7059bbbbacbaa6d509e78738760f koselig:D jeg får begynne å sminke meg heftig! Anonym poster: 0a7fe5c1c75708e60f97c5b142a0510a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janus Skrevet 3. november 2012 #77 Del Skrevet 3. november 2012 Har sett intenst på en spansk såpeserie med svensk tekst i dag. Tror jeg må flytte til Spania. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 3. november 2012 #78 Del Skrevet 3. november 2012 Har sett intenst på en spansk såpeserie med svensk tekst i dag. Tror jeg må flytte til Spania. Masse vakre damer fra Spania og Italia;-) er halvt spansk selv så vet hva jeg snakker om hehehe.. No gay, men de vakreste kvinnene er sør amerikanske fordi de har flotte former med stor rumpe og lår og skikkelg timeglassfigur, og jeg synes de afrikanske kan være vakre og. Jeg tror norske gutter må bare "kaste seg ut i det" hvis de skal bli kjent med utenlandske(og norske)kvinner, ikke tro at alle har flerfoldige drapstørste fettere som skal ta deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janus Skrevet 3. november 2012 #79 Del Skrevet 3. november 2012 Masse vakre damer fra Spania og Italia;-) er halvt spansk selv så vet hva jeg snakker om hehehe... Det forklarer en GOD del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #80 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg syns det er litt "overflatisk" å tro at alle utlandske kvinner har strenge foreldre som nekter dem kjæreste. Ja,det er mange,og ja,mitt råd er å ikke prøve seg på sånne,men dette blir dømming basert på hvor de er i fra,jhvorfor ikke ta sjansen og snakke sammen i et par minutter for å spørre? Anonym poster: 0a7fe5c1c75708e60f97c5b142a0510a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå