Gå til innhold

Har malt og flikket litt før salg; henge opp bilder igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Vi skal selge leilighet, 3-roms med sentral beliggenhet på et tettsted. Regner med den går greit fort, men da jeg irriterer meg grønn over alle de elendige annonnsebildene hos andre boliger på finn, vil jeg at våre bilder skal bli bra!

Vi har nå fjernet litt møbler og ommøblert slik at det ser luftigere ut, spesielt på stua. Har i den forbindelse sparklet og flikket over alle spikerhull og små sår. Og nå ser det veldig tomt ut på veggene her! Spesielt ettersom at vi ikke kan ha bokhyllene våre framme, siden de må forankres til vegg (har små barn, så det MÅ vi).

Bør vi henge opp et og annet bilde, slik at det ser litt triveligere ut? Tidligere hadde vi jo feks 4 små bilder ved hverandre = 4 spikerhull, mens nå kan vi kanskje bare henge opp 1 stort = 1 spikerhull.

Og bokhyllene bør vi kanskje sette opp igjen?

Akkurat nå er det ei stue av middels leilighetsstørrelse med kun sofaer, salongbord og tv. Stusslig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok bort det meste når vi skulle selge, av bilder og bokhyller også masse små pyntegjenstander. Kjøperne skal se for seg sine egne ting i huset ikke dine ting. Men det er likevel lurt å gjøre det litt hjemmekoselig med å tenne litt stearinlys og kanskje ha noen freshe farger (på feks. puter)

Jeg ville ikke satt opp bokhyllene igjen det gjør at det virker mindre.

Flott at dere har flikket over småhull og slikt, helhetsinntrykket har mye å si.

Lykke til med salget :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Vi tok bort det meste når vi skulle selge, av bilder og bokhyller også masse små pyntegjenstander. Kjøperne skal se for seg sine egne ting i huset ikke dine ting. Men det er likevel lurt å gjøre det litt hjemmekoselig med å tenne litt stearinlys og kanskje ha noen freshe farger (på feks. puter)

Jeg ville ikke satt opp bokhyllene igjen det gjør at det virker mindre.

Flott at dere har flikket over småhull og slikt, helhetsinntrykket har mye å si.

Lykke til med salget :)

Takk for svar. Nei, personlige ting skal uansett ikke stå framme. Når jeg mener bilder, tenker jeg først og fremst på å kjøpe et stort bilde fra IKEA og henge over sofaen, slik at det ikke blir så tomt, ikke bryllupsbilder osv.

Bør vi kanskje kjøpe noen grønnplanter å sette i hjørnene? Jeg synes absolutt ikke at det ser hjemmekoselig ut her nå, mer ribbet. Stearinlys osv er jo fint og trivelig, men nå som det er så lite møbler her inne så er det jo ikke så mange plasser å sette slike ting på!

Jeg tenker at kjøperen etter all sannsynlighet kommer til å henge opp et bilde over sofaen selv, og da gjør kanskje ikke ett spikerhull så mye? Jeg prøver å lete på finn etter bilder som kan gi litt inspirasjon, men jeg synes at de fleste leilighetene enten er for rotete (regninger og magneter på kjøleskapet!) eller for sterile. På bildene synes jeg at rommene ser mindre ut dersom det kun er bord, sofa og tv på bildene. Er det ikke plass til mer innpå der, tenker jeg da. Men en kjøper tenker kanskje annerledes?

Gjest megvel
Skrevet

Jeg synes ikke du skal henge opp bilder igjen. Dere flytter vel så snart dere kan, og du kan vel leve uten bilder på veggene en periode?

Ang. planter og freshe puter, spør megler om hva h*n mener om det :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært på visning der alle møblene var fjernet, leiligheten virket stor på den måten, men det var vanskelig å se for seg hvordan det ble med møbler. (Endte opp med å ikke kjøpe den leiligheten)

Den leiligheten vi endte opp med å kjøpe, hadde en liten sofa, bord og en liten hylle i stuen under visningen. ellers så var resten av møblene fjernet (ikke seng på soverommet)

Tror det blir noe slikt vi også kommer til å gjøre det når vi skal selge (mest sansylig i løpet av det neste året - trenger litt større plass) På soverommet tar sengen vi opp store deler av rommet, noe som sikkert får det til å virke mindre, så denne kommer vi iallefall til å fjerne/sette inn en mindre før bilder og visning når den tiden kommer.

Gjest Smaragd
Skrevet

Syns ikke du skal henge opp bilder nei :)

De som flytter inn, kommer uansett ikke til å bruke akkurat samme spiker, så da må de til å sparkle og male igjen - som du jo nettopp har gjort :)

De fleste klarer å se for seg hvordan en leilighet blir, uten å måtte ha den "ferdig pyntet" :)

Skrevet (endret)

Jeg syns heller ikke du skal henge opp bilder. Og hvis du gjør det må du sparkle det nye hullet, det er slett ikke sikkert at ny kjøper vil ha et bilde akkurat der.

Det du kan prøve er å kjøpe en isoporplate (maxbo har) som du kler med et fint stoff - stift på baksiden. Avhengig av hvilken vegg dere har kan du henge dette uten merker. Evt lage et stort bilde som kan stå bak sofaen for å lage et fokus.

Planter er bra, et pledd liggende over armlenet på sofaen er bra (jeg syns bedre enn puter). Et lite bord (hvis du har/får tak i) i et hjørne med en lampe eller et fat med stearinlys og noe pynteting er fint.

Syns ikke dere bør sette opp bokhyllen igjen.

Endret av Ella_Grey
Skrevet

Tusen takk for nye svar!

Da dropper jeg å sette opp noe som krever hull i veggen.

Isoporplate med fint stoff var en god idè!

Jeg synes ikke at et soverom gjør seg bedre uten dobbeltseng, synes det gir bedre inntrykk av hvor god plass kjøperen vil få rundt senga, om den står der. Og så skal vi jo faktisk bo i leiligheten fram mot salg! Liknende leiligheter ligger 1-2 mnd på finn, så helt tomt kan det nok ikke være her. Men som noen over her sa så skal vi klare oss fint uten bilder i den tiden!

Gjest Gjest_Sanna_*
Skrevet

Jeg hadde haugevis med bilder på veggene da jeg hadde visning og solgte huset mitt. Det var aldri snakk om at jeg måtte fikse spikerhullene etterpå. Dette er kjøpers ansvar.

For min del så fjernet jeg kun helt overflødige saker på bilder og visning .. Jeg synes at bilder på veggene er en så naturlig og viktig del av sammenhengen at jeg hadde ikke fjernet dem før salget var overstått. Det blir fryktelig tomt og trist uten noe på veggene.

Skrevet
Jeg hadde haugevis med bilder på veggene da jeg hadde visning og solgte huset mitt. Det var aldri snakk om at jeg måtte fikse spikerhullene etterpå. Dette er kjøpers ansvar.

For min del så fjernet jeg kun helt overflødige saker på bilder og visning .. Jeg synes at bilder på veggene er en så naturlig og viktig del av sammenhengen at jeg hadde ikke fjernet dem før salget var overstått. Det blir fryktelig tomt og trist uten noe på veggene.

Nå er jo bildene allerede fjernet da. Det var MYE spikerhull på stua før, så da tok jeg like gjerne ned alt og malte over (flekkvis), dessuten var det mye skrapesår etter hund på dørkarmer osv.

Samtidig føler jeg at et hus blir noe annet enn en leilighet. Her er det jo ikke så innmari mange vegger å dra over. Dessuten er leiligheten vår en av mange i samme område, og pga elendige annonsebilder på samtlige andre, håper jeg at vår kommer til å skille seg ut litt. Og da var liksom plettfrie vegger en del av planen... Det er malte huntonitplater, så her vises hullene godt.

Men jeg synes det ble alvorlig tomt her inne uten bokhyllene ja. Det er hvite Billy-bokhyller med "ryddig" innhold (de så ikke overfyllte og stygge ut da de stod fram). Hm, vanskelig å bestemme seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...