Gå til innhold

1 bryllupsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå kommet dit i planleggingen (inne i hode) at jeg skal stå opp på hotellet første dag som gift og spise lunch med venner og familie.

Hva skal jeg ha på meg?

Kan jeg ha kosedress?

Tror jeg har lyst på en rosa :sjenert: men noen som vet et sted de har gode kosedresser? Gjerne på nett :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Spise frokost/lunsj på et hotell med venner og familie i kosedress? Nei!!!!

Gjest Gjest_kaprifolen_*
Skrevet

Jeg hadde hvit silkekjole med en lekker bolero, hvite pensko og oppsatt hår på vår brunch med bryllupsgjestene dagen etter bryllupet... :jepp:

Rosa kosedress kunne kanskje egnet seg hvis det var snakk om champagnefrokost med forloverne deres på rommet....

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er egentlig en kosedress? Jeg har alltid sett for meg at en kosedress er noe av det samme som en grilldress, altså en glorete joggedress, men jeg ser ikke helt for meg at dette passer til 1.bryllupsdag, så da er det vel noe annet da? :klø:

Du gifter deg om sommeren, så om jeg var deg ville jeg tatt på meg en pen sommerkjole. :)

Skrevet

Jeg hadde nok heller tatt på meg en litt pen sommerkjole, men du må selvsagt se selv. :)

Hør med de andre, så det ikke blir sånn at du møter opp i kosedress mens de møter opp pent kledd...!

Skrevet

Kosedress er ikke pent uansett! :snurt:

Stemmer for forslaget til de andre over...få deg en pen sommerkjole eller drakt og bruk heller det :jepp: det er mye penere og passer bedre i en slik setting syns jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal du ha kosedress kan du drite i å gre ut pulesveisen i bakhue og for det er det alle kommer til å tenke, at du rett og slett ikke hadde tid til å ta på deg noe annet. At du har planlagt å se ut som en dass denne dagen i fire måneder er da bare pinlig!! Det lyser jo; nå er jeg gift og jeg driter i åssen jeg ser ut... En enkel sommerkjole eller et pent skjørt er vel ikke no problem, så kan du heller ta på dasseantrekket på kvelden når mannen din og du er alene...

Skrevet

Synes det innlegget der var litt vel krasst kanskje, men budskapet er jo klart.

Selvsagt kan du gå i akkurat det du vil, men når familie og venner kommer for å feire dere med frokost på hotellet - som jeg går utifra er litt pent og pyntelig anrettet - så er det jo fint å ta seg litt godt ut. Det hadde jeg gjort, i hvert fall.

Som jeg sa, om du ønsker å gjøre dette til noe litt mer casual, så burde du nok si ifra på forhånd :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har nå kommet dit i planleggingen (inne i hode) at jeg skal stå opp på hotellet første dag som gift og spise lunch med venner og familie.

Hva skal jeg ha på meg?

Kan jeg ha kosedress?

Tror jeg har lyst på en rosa :sjenert: men noen som vet et sted de har gode kosedresser? Gjerne på nett :)

HER

Skrevet

Noe så grusomt ! :skratte:

En fin sommerkjole er tingen på en lunsj/brunsj dagen etter bryllupet.

Skrevet

Jeg skal ha en tunika, trang hvit bukse og pene høye sandaler, tror jeg...eller kjole. Syntes heller ikke kosedress er noe for en sånn dag, men hver bestemmer jo for seg. ChillNorway har jo endel fine kose kjoler, jeg har flere av de, men velger å ikke bruke de den frokosten, vil være litt finere.

Se kosekjoler:

http://www.homecoming.as/Klaer/ChillNorway

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet

Skal man spise i restauranten på hotellet kler man på seg skikkelig, så enkelt er det med den saken. Hotellet setter nok heller ikke pris på gjester som kommer i pysj ned dit. At folk faktisk går ut i en hel dress når de er eldre enn 3 år er virkelig noe av det særeste jeg ser. Men, vil man se ut som en diger baby, så.. :ler:

Skrevet

Med kosedress tenker jeg sånne todelte "joggedresser" i fløyels-stoff jeg, var det ikke D...ET ts mente?

For sånne kan jo se ganske fine ut da, en helt ny en, og med tilbehør som matcher

Gjest Gjest
Skrevet
Med kosedress tenker jeg sånne todelte "joggedresser" i fløyels-stoff jeg, var det ikke D...ET ts mente?

For sånne kan jo se ganske fine ut da, en helt ny en, og med tilbehør som matcher

Jeg tenkte også på det, men synes fortsatt ikke det passer seg hvis det er en arrangert frokost med gjester fra bryllupet...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tenkte også på det, men synes fortsatt ikke det passer seg hvis det er en arrangert frokost med gjester fra bryllupet...

Samme her, men så må det sies at eneste stedet jeg evt går med det ute er til og fra postkassa. Har jo sett på moten i det siste at folk har forskjellig sperre på det. Uansett syns jeg ikke det passer seg å bruke joggedress/kosedress i en hotellrestaurant, hvertfall ikke når man har invitert flere familie og venner til å delta. Kunne under tvil syns det vært greit hvis det bare var ts og mannen.

Skrevet

Du får prøve å oppføre deg litt voksent når du først har blitt gift og ikke gå rundt som en liten unge i kosedress i en hotellrestaurant.

Skrevet

Jeg må le av denne tråden.

Finnes det virkelig mennesker som har lært seg å gå som vil vise seg ute i offentlighet i en sparkebukse? En kosedress er det samme som en joggedress, så det er da ikke helt vanlig antrekk på en hotellfrokost sammen med venner?

På den andre siden er det nokså spesielt med hun andre her som har planlagt hvilke plagg hun skal ha på seg dagen etter bryllupet flere måneder i forveien. Hvem planlegger sånt???

Skrevet

har da sett mange som går i sånne fløyelsdresser på hoteller og andre offentlige steder. Om den er ny, så den ikke er slitt, og den sitter pent, og man er stilig på håret, pent sminket etc, så er det da temmelig frecht.

Gjest Gjest
Skrevet
har da sett mange som går i sånne fløyelsdresser på hoteller og andre offentlige steder. Om den er ny, så den ikke er slitt, og den sitter pent, og man er stilig på håret, pent sminket etc, så er det da temmelig frecht.

Er vel på chartertur det. Det går jo folk omtrent i bikini i spisesalen.

Jeg synes også det er frekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...