Belle Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #101 Skrevet 29. juni 2004 Mobing av barn med homofile foreldre er et tema man vet lite om... tror jeg... Men det er jo ingen andre enn oss som kan gjøre noe med det. Jeg skal i allefall sørge for at mine barn ikke opplever homofili og homofile foreldre som noe rart. :-)anna! STOR applaus til deg! Det er nettop det du skriver som er så VIKTIG! Det er vi voksne som skal lære barna at alle ikke alle er like,men at vi er like mye verdt som ALLE andre menesker. Respekt og aksept for hvem man er og ikke hvordan man lever i forhold til legning!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #102 Skrevet 11. desember 2005 Dere har og har alltid hatt en dårlig skjult agenda. Og den agendaen dere har er jeg sterkt imot ← .. eh ja, og det var jødenes agenda at folk skulle bli arbeidsledige før 2.verdenskrig. Hallo..!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #103 Skrevet 11. desember 2005 Heisann:blomst: Hva synes dere om homofili? Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig? Bør homofile få adoptere barn? Håper at det er noen som vil si sin mening om dette!! Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld :klem2: Psst! Jeg er åpen lesbisk og STOLT av det :bukke: ← Aksepterer de som er det,men er jo en kjennsgjerning at det er veldig pop å leve slik også. jeg synes ikke noe om at to av samme kjønn kliner offentlig. nei, synes ike de bør få adoptere. Når man lever annerledes enn normalen, så kan man ike få alt. men de skal jo abselutt kopiere kjernefamilien i et og alt.
Shea Skrevet 11. desember 2005 #104 Skrevet 11. desember 2005 Heisann:blomst: Hva synes dere om homofili? Jeg synes at legning ikke spiller noen rolle så lenge kjærligheten er ekte. Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig? Om det er en lett suss og klem er det greit. Synes det er upassende uansett hetrofil eller homofil om noen stiller seg opp og råkliner.Bør homofile få adoptere barn? Ja, om nettverket rundt dem er ivaretatt slik at barnet også får en viss inflytelse av det motsatte kjønn som foreldrene er. Håper at det er noen som vil si sin mening om dette!! Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld :klem2: Psst! Jeg er åpen lesbisk og STOLT av det :bukke: ←
LilleMy Skrevet 11. desember 2005 #105 Skrevet 11. desember 2005 For meg spiller det liten rolle, homofil eller ikke. Blir ikke kvalm eller satt ut av at homofile koser/kliner offentlig, i alle fall ikke kvalmere enn jeg måtte bli av ett eventuellt hetrofilt par som gjorde det samme! Adoptere barn? Greit for meg så lenge de står i de samme køene og de samme kravene må fylles (bortsett fra akkurat kvinne og mann).
Gjest Sexy Sadie Skrevet 11. desember 2005 #106 Skrevet 11. desember 2005 Jeg har ingen problemer med homofili. Det er ikke jeg som bestemmer hvordan folk skal vise sin kjærlighet.
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #107 Skrevet 11. desember 2005 Kjærlighet mellom mennesker er kjærlighet, uansett om personene er av samme kjønn eller ikke. Jeg liker å se folk kline uansett om de er av forskjellig kjønn eller samme. Og da mener jeg kline, som i å spise opp ansiktene til hverandre. Et vanlig kyss tåler jeg fint å se. Når det gjelder adopsjon så bør de ha samme rettigheter som heterofile, og når det gjelder barn som vokser opp hos homofile foreldre, så er det andre, utenforstående voksne som gjør dette til et problem for barnet. Det er de som lærer sine egne barn at dette er feil, og som på den måten påfører dem fordommer de selv sitter inne med. Og dette er det som igjen tas ut overfor barna som lever med to foreldre av samme kjønn.
Gjest lilletroll Skrevet 13. desember 2005 #108 Skrevet 13. desember 2005 Heisann:blomst: Hva synes dere om homofili? Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig? Bør homofile få adoptere barn? Håper at det er noen som vil si sin mening om dette!! Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld :klem2: Psst! Jeg er åpen lesbisk og STOLT av det :bukke: ← Jeg synes homofili er som heterofili - to mennesker som er blitt glade i hverandre. Synes ikke det er mer upassende at homofile viser sin kjærlighet offentlig enn at heterofile gjør det. Jeg er for at homofile bør få adoptere. (For ordens skyld hvis det er av betydning, jeg er en heterofil gift kvinne)
Gjest Fruktfat Skrevet 13. desember 2005 #109 Skrevet 13. desember 2005 Har ikke noe imot dere personlig, men det er vel en grunn til at bare mann+kvinne = barn??????12 ← hva hvis mann+kvinne= ikke kan få barn, da er det vel riktig at de skal forbli barnløse????
Diktern Skrevet 13. desember 2005 #110 Skrevet 13. desember 2005 Jeg er heilt for at homofile skal få adoptere, fordi jeg trur evnen til å vera en god forelder ligger en anna plass enn i den seksuelle legninga.
Gjest Selvsagt Skrevet 14. desember 2005 #111 Skrevet 14. desember 2005 bør homofile få adoptere på lik linje med andre par. Klining offentlig har mest med alder å gjøre og ikke legning og jeg legger ikke merke til det. Det er positivt å se at så mange er for at homofile par kan adoptere.
BMD Skrevet 15. desember 2005 #112 Skrevet 15. desember 2005 Hva synes dere om homofili? Dette med at homofili ikker er naturlig er noe piss som bunner i religiøse tabuer. Alle som har hatt litt med frie dyr å gjøre ser fort at det er like vanlig som brunost på matpakka. Aper er helt rå på det området. Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig? Jeg synes det er koselig å se folk kline offentlig jeg. Homser som kliner offentlig ser ofte litt ekstra stolte og forelskede ut. Det er ekstra koselig. Bør homofile få adoptere barn? Ja. Men vi må respektere det hvis "giverlandet" ikke vil la homofile adoptere barna deres. Mener å ha skjønt at f.eks. Kina ikke er så ivrige i så måte. Håper at det er noen som vil si sin mening om dette!! Værsågod
Gjest christineemily Skrevet 15. desember 2005 #113 Skrevet 15. desember 2005 Som 18-åring fant jeg ut at mamma var lesbisk. Da ble min toleranse satt på en hard prøve... Hadde jo alltid sett på meg selv som veldig åpen og frisinnet! Men når det var min egen mamma.... Det var veeeldig rart! Jeg likte mammas kjær'ste veldig godt, så det var ikke det det sto på, men måtte jo snu opp ned på hele min vante oppfatning av henne! Jeg trodde jo jeg kjente henne, men... Hadde vært bedre å få vite det lenge før! LENGE før! Men jeg vennet meg fort til det faktisk. Det var jo fortsatt den samme kjære mamma'n min . Og kjær'sten til mamma er topp hun ! Hadde jeg vokst opp med begge to hadde jeg ikke tatt skade av det!!! Barna mine har stilt endel spørsmål, - de er 5 & 9 år og store nok til å forstå at denne samlivsformen ikke er den vanligste. Og har uten om og men godtatt svarene jeg har gitt dem. Jeg syns det er flott at de har mulighet til å se andre sider av livet en A4-formatet!
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #114 Skrevet 15. desember 2005 Barna mine har stilt endel spørsmål, - de er 5 & 9 år og store nok til å forstå at denne samlivsformen ikke er den vanligste. Og har uten om og men godtatt svarene jeg har gitt dem. Jeg syns det er flott at de har mulighet til å se andre sider av livet en A4-formatet! ← Her ligger sakens kjerne! Barn godtar hva som helst dersom de får et godt svar på det de spør om. Ergo er det som nevnt tidligere vi voksne som skal stå til ansvar dersom våre barn mobber andre barn fordi disse har to foreldre av samme kjønn. Barn kommer ikke som ferdige produkter med fordommer og full pakke. Det er VI som gir dem den bagasjen de har med seg i livet.
Ladyen Skrevet 15. desember 2005 #115 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Noen her inne skrev at det er unaturlig at et barn skal vokse opp med to "foreldre" av samme kjønn. I såfall er det mye unaturlig som har foregått i alle verdenshjørner, til alle tider. I et hetroseksuelt parforhold kan det godt være at mannen har vært fysisk tilstede innimellom, bidratt med sine gyldne dråper, men har ellers ikke brydd seg så veldig mye om barna han har avlet. Pappaer har ofte jobbet mye, drukket og sviret sammen med sine kamerater. Og ungene har vokst opp blant mammaer, venninner, tanter og bestemødre... Og jeg tror ikke det har blitt noen forferdelig mangelfullt utviklede unger av den grunn. Unger trenger omsorgsfulle mennesker rundt seg og det er over hodet ikke avhengig av kjønn eller legning. Jeg sier et rungende JA til homoseksuell legning/praksis/adopsjon og alt som ellers kan gjøre mennesker glade og hele, i kropp og sjel. :brunette: :pippi: :skjeggebass: :smilejente: :brunette: Endret 15. desember 2005 av Elmaand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå