Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så inderlig enig med deg, Deliha (krysser fingrne for at jeg skrev nicket ditt riktig icon_smile.gif)12

Skrevet

Leste i et tidligere innlegg at det ikke var normalt at to av samme kjønn har barn sammen. Dette er hva man kaller en god gammeldags fordom. Det er voksne som innplanter hos barn hva som er "riktig" og "galt", og det er voksne folk som må jobbe med seg selv mot slike intollerante holdninger.

Man ser tydelig et utdannelsesskille der de med høyere utdanning har lettere for å godta "mørkhudede", homofile osv.

En ting som definitivt er i de lesbiske og homofiles favør med henhold til adopsjon er at de som står fram oftere har høyere utdanning (leste dette i en artikkel) noe som vil sikre dem en bedre og tryggere økonomi, noe som igjen selvsagt er viktig for å kunne oppdra et barn.

Det er klart at det er bedre å få barna inn i skikkelig hjem enn å bo på barnehjem. En sa tidligere at vi har "flust med" folk som ønsker å ta til seg barn. Dette kan være tilfellet i Norge, men i verden ellers lever flerfoldig tusen barn på barnehjem, og også disse trenger et hjem.

I Norge snakker man om at man er så himla demokratisk, moderne og tollerant. Det kan umulig være tilfellet når man ser på hvordan enkelte behandler ex. lesbiske og homofile! Det burde være en selvfølge at de (vi??) får adoptere på lik linje som alle andre.

Må bare legge til en liiiiten ting til- svært mange heterofile par finner plutselig ut at de er gravide, uten at det er planglagt eller ønsket. Hos lesbiske og homofile er det derimot en stor avgjørelse som ikke bare plutselig skjer. Dette fører til at det barnet de får vil komme til et trygt og godt hjem der det er elsket og ønsket.

hoppe.gif Megan hoppe.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Megan den 2002-05-25 19:41 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Megan den 2002-05-25 19:46 ]

• 2 år senere...
Skrevet

Oiiiiii,det er snart 2.5 år siden jeg skrev dette innlegget :klø:

Skal si årene går fort!

Skal tro om mange av dem som skrev har endret syn/mening på mitt innlegg?!

:vinke:

Gjest StoreSky
Skrevet

Hva synes dere om homofili?

Helt ok for meg

Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig?

Nei, klining er lov for alle.

Bør homofile få adoptere barn?

JA!

Skrevet

:klem2: Klemmer Undomiel :klem2:

Skrevet

Jeg skriver inn nå jeg. Vet ikke egentlig om jeg har svart tidligere. Men dette er noe jeg har veldig sterke meninger om.

Jeg blir glad når jeg ser mennesker vise at de er glade i hverandre, uavhengig av kjønn. Faktisk blir jeg litt gladere om det f.eks er to jenter. For da blir jeg litt stolt også. Over å få se to mennesker som er modige og glade i hverandre. Og fordi disse to bare ved å være glade i hverandre er med på å gjøre verden litt bedre.

Jeg er veldig motstander av diskriminering av alle slag, og kanskje spesielt diskriminering av homofili (bruker det her om begge kjønn for enkelhets skyld) Jeg er heterofil selv, men det har ingenting med saken å gjøre. Jeg mener at diskriminering handler om hva slags verden man ønsker å leve i. For meg er det like latterlig å si at "homofile er greit for meg så lenge jeg slipper å se de", som det er å si det samme om mørkhudede.

Jeg har gått på barrikadene for dette tidligere og jeg gjør det igjen når som helst.

Og naturligvis mener jeg det er greit at homofile skal få adoptere barn. Om man tillater enslige å adoptere barn, men nekter homofile å adoptere, sier man jo at omsorgsevne er knyttet til seksuell legning.

Det er en forferdelig stygg ting å si om andre mennesker. Og ikke akseptabelt i mineøyne. Det er uansett ikke lengre slik at kjernefamilien er mor far og 2,1 barn. Den moderne familien kan være så mye. To mødre eller to fedre er bare variasjoner over temaet. Det viktigeste for et barn er at det er ønsket, elsket og får den omsorgen det trenger og har krav på.

Skrevet
Hva synes dere om homofili?

Helt ok for meg

Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig?

Nei, klining er lov for alle.

Bør homofile få adoptere barn?

JA!

Skriver under på dette! :)

Skrevet

Jeg har ingenting i mot homofile, og blir veldig provosert om noen kaller folk for "han derre homsa..." når de vet navnet på ham. Blir også provosert over menn som sier ææææsj! Når de ser menn gi hverandre et liiite kyss på TV, mens det er heeelt greit at to damer råkliner.

Det jeg er litt imot, og som jeg syns er kvalmt og hæslig, er at det er veldig "in" å være lesbisk. Dermed er det mange, spesielt unge jenter som kliner med alle og enhver andre jenter, for å gjøre seg mer interessante.

En klem eller et lite kyss på offentlig sted gjør meg ingenting, men har ikke interesse av å se folk råkline på gata, det gjelder både hetro og homofil...

Adopsjon blant homofile? Jeg er veldig usikker på hva jeg mener om det! Eneste grunnen jeg har for å tvile på at det er så lurt, er med tanke på at barnet kan bli mobbet og sett ned på av andre barn (og voksne). Ellers så har jeg ingen problem med det, men alt bør være til barnets beste...

Skrevet
Det jeg er litt imot, og som jeg syns er kvalmt og hæslig, er at det er veldig "in" å være lesbisk. Dermed er det mange, spesielt unge jenter som kliner med alle og enhver andre jenter, for å gjøre seg mer interessante.

Men spiller det noen rolle da?!

At unge mennesker sliter med å finne ut hvem de er også seksuelt er jo ikke noe nytt. Dette viser jo bare at de ser hvor mangfoldig verden er, og kanskje er det en del av disse som finner sin egen seksuelle legning mye tidligere enn de ville gjort om flere av verdens tabuer bestod. Kan ikke helt se hvem det kan skade at unge jenter prøver ut sin egen seksualitet litt om de ønsker det selv. :)

Selv klinte jeg med en god del gutter i tenåra, og ser ikke helt forskjellen.

Skrevet

At unge mennesker sliter med å finne ut hvem de er også seksuelt er jo ikke noe nytt. Dette viser jo bare at de ser hvor mangfoldig verden er, og kanskje er det en del av disse som finner sin egen seksuelle legning mye tidligere enn de ville gjort om flere av verdens tabuer bestod. Kan ikke helt se hvem det kan skade at unge jenter prøver ut sin egen seksualitet litt om de ønsker det selv

:kose:

Enig med deg der!!!

Skrevet

Jeg synes det er like naturlig med homofile som med heterofile. Dette med adopsjon har jeg andre tanker om. Ikke fordi jeg ikke mener at de homofile ikke bør få adoptere. Det synes jeg de skal, men jeg tror ikke det norske samfunnet er klart for det ennå, desverre..

Gjest Kvinne 30
Skrevet

Jeg er en heterofil kvinne som vil si min mening om det:

Jeg tenker ikke at folk skal få ulike rettigheter ettersom hvem de blir forelsket i. Jeg tenker som så at alle er mennesker: og de menneskene som er skikket til/oppfyller de formelle kravene til adopsjon skal naturligvis få adoptere.

F.eks. tjener nok i inntekten, bor ordentlig og kan sørge for kjærlighet/omsorg/stabilitet. Folk som oppfyller det må selvfølgelig få lov til å skape et nytt hjem for et/flere barn som behøver et!

Synes det er litt rart å diskutere det, for jeg syns det er en selvfølge :roll:

Jeg bryr meg ikke døyten om folk kliner offentlig eller ikke. Jeg synes det er hyggelig, så lenge det foregår nogenlunde anstendig. På en måte syns jeg det er koselig at folk kysser offentlig, for jeg ser ALTfor lite kjærlighet rundt meg i Norge.

Skrevet

hvorfor i all verden skulle ikke homofile få barn slik som hetrofile. de kan da ta like godt vare på ett barn som alle andre.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Muligens pga mobbing, barn kan si de styggeste ting til "unormale" barn.

Skrevet

Gjennom flere undersøkelser er det vist at barn av homofile ikke blir mobbet mer enn andre barn. Har dessverre ikke noen link, men dette blir stadig vist til i debatter om homofile skal få adoptere. Slik jeg ser det, er det eneste "gode" argumentet mot homofil adoptering derved avkreftet. Jeg er for at homofile skal få adoptere. Alle adoptivforeldre blir nøye vurdert før de får lov til å adoptere. Seksuell legning har ingenting med omsorgsevne å gjøre. Jeg tror derimot at et homofilt par som velger å adoptere har tenkt grundig gjennom det på forhånd, og dermed vil være mye bedre skikket til å ta seg av barn enn mange av oss heterofile er.

Men klining på offentlig sted har jeg lite til overs for. At mennesker viser at de er glad i hverandre er selvfølgelig flott å se, men det bør være innenfor anstendighetens grenser. Og dette gjelder også vårkåte heterofile par. Å se et par rulle rundt på gresset i parken i byen, og nesten spise hverandre opp, er like ille om de er heterofile som homofile.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

okay jeg bare gjettet jeg.

Gjest Madley
Skrevet

Jeg er dog en del innhabil i denne saken, men jeg svarer likevel jeg.

- Nei jeg liker ikke å se lesbiske homofile kline. Liker ikke å se noen kline.

-Ja vi burde få adoptere. Vi er vanlige folk som spiser, drikker og puster akkurat som dere andre. Noen er rare, noen er tjukke, noen er tynne og igjen akkurat som dere.

Ingen merkelig rase eller sinnsykdom..ergo...det burde ikke være noe problem.

Skrevet
Muligens pga mobbing' date=' barn kan si de styggeste ting til "unormale" barn.[/quote']barn kan si de styggeste ting til hvilken som helst barn.
Skrevet

:-) anna:

Jeg mener ikke at de som er usikre på sin legning ikke skal få utforske for å finne ut av dette...Men; veldig mange jenter som er fullt og helt sikker på at de er hetro, og driver og skal tøffe seg og få menn til å tenne ved å kline med venninnene sine syns jeg er tåpelig, og syns det sier veldig mye om de som personer...

Har aldri sagt at de som er usikre ikke skal få finne ut av det de er usikre på! Du må ikke tolke noe som jeg aldri har skrevet da, da blir det fort misforståelser skjønner du... :)

Skrevet

Pterodactylkake skrev:

Muligens pga mobbing, barn kan si de styggeste ting til "unormale" barn.

Hmm...kan ikke unngå å komentere denne setningen som ble skrevet! Å lese at barn av homofile og lesbiske er unormale synes jeg blir helt feil,det er ikke noe unormalt med disse barna.

De er som ALLE andre barn!! Hva gjør det i så fall unormal???

Må et barn som ikke bor sammen med mor eller far bli kalt for unormal? Nei synes ikke det,det blr så feil...

Ser også det ble skrevet at barn kan si så mye styggt til ett annet barn og mobbe det,dessverre skjer det.Men i denne situasjonen mener jeg at det de voksnes fordommer som "smitter" over til barna!

Tror de voksne må ta en stor del av skylden!!

Sånn,der fikk jeg sagt mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...