Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde
Skrevet

Krepsejenta: Det var da litt av en sammenligning... icon_smile.gif

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er og for at homofile skal få adoptere,slik at flest mulig barn kan få et hjem,istedenfor å bo på forskjellige barnehjem etc.

Jeg har ingen fordommer mot homofile,det er rett og slett noe jeg ikke tenker over engang.

(mis)Unner alle som er så heldige å få oppleve den store kjærligheten,det være seg heterofilt eller homofilt.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt for at homofile skal få adoptere barn. De er overflod av godkjente adopsjonsforeldre.

Det er ingen rettighet å få adoptere barn hverken for homofile eller heterofile, alle blivende adopsjonsforeldre må først anbefales av det lokale sosialkontoret for så å godkjennes av adopsjonskontoret. Ulike land setter også opp ulike kriterier som må oppfylles før adopsjon.

Om jeg skulle adoptere bort barna mine ville jeg absolutt ikke ønske at de skulle bo hos et homofilt par.

Kjenner noen få homofile, de er kjekke og oppegående mennesker, plager ikke meg at de er homofile og lever sammen med personer av samme kjønn.

Men liker hverken at heterofile eller homofile råkliner rett fremfor øynene på meg.

Jeg er sikkert ikke helt politisk korrekt, men antar du vil ha et ærlig svar.

hjerte.gif-lig hilsen

Netti *sss* brunette.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-03-02 01:37 ]

Skrevet

Netti,

tror du virkelig ikke at det homofile paret ville gitt barnet ditt et bedre hjem enn det du, som ikke ville ha det, kunne gjort?

Skrevet

For meg får folk være i hvilken fil de vil (nesten). Så lenge de får være seg selv og er lykkelige med det er det flott! Jeg får lov å leve ut den jeg er, hvorfor skal ikke andre det? Har flere homsevenner og tenker stort ikke så mye på hvem de ligger med når jeg ikke er der. Å kose og klemme på åpen gate er helt greit, bare kos, jeg gir mannen min et kyss og en venninne en klem, uten at jeg egentlig tenker så mye over hva andre mått ha å si om det. Dermed tenker heller ikke jeg så mye på hva andre gjør.

Når det gjelder adopsjon, så mener den tradisjonelle og rekajsonære delen av meg at alle barn skal vokse opp med mamma og pappa som elsker hverandre og som lever lykkelige sammen.

Men den delen av meg som lever i virkeligheten mener at alle barn har rett til å vokse opp sammen med noen som elsker det og tar vare på det etter beste evne og etter alle kunstens regler. Om det er en mor alene, far alene, far og mor, mor og mor eller far og far... jeg tror ikke det er det viktigste. Men alle barn skal føle seg ønsket. Og jeg tror at et barn som er adoptert er ønsket. Veldig ønsket. Og det må da være bedre å fikse et ønske om dette under "ordnete" forhold enn at lesbiske er på byen og har seg i håp om å bli gravide?

Så kan man jo lage en egen diskusjon om det faktisk er en menneskerett å få barn?

12

Skrevet

homo er helt kult. er det noe som gjør meg kvalm er det homofobe. synes det er en skam at regjeringspartiet krf aksepterer diskriminering av homser! fy inn i skammekroken med valgerd og hennes dobbeltmoralske kumpaner!

og det burde være en soleklar rett for homofile/lesbiske å få adoptere, alt tilsier at de er 100% likeverdige som foreldre, det eneste problemet er uopplyste folks fordommer. og DE burde da ikke være homsenes ansvar! uansett, verden er proppfull av barn som trenger en familie. at det er et overskudd av håpefulle adoptivforeldrewannabes i norge er bare en konsekvens av at verden er dårlig organisert, og hvorfor skal det å leve i et heterofilt samliv gjøre at noen har mer rett til å adoptere? det sier overhodet ingenting om deres omsorgsevner!

Gjest petra
Skrevet

Homofile bør ikke få adoptere barn.De er sefølgelig flinke og alt d der, men d er ikke normalt at 2 gutter eller 2 jenter skal ha barn. Hadde d vert normalt,så hadde vell d klart d selv(noen lesper klarer d)

Klining på gaten er ekkelt uansett kjønns sammensettning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo på sin plass at mennesker må selv styre sin seksualitet, men når det kommer til adopsjon så synes jeg ærlig talt at et sted må grensen gå, Vi er jo tross alt i år 2002 men at lesber og homoer skal kunne adoptere er vel i drøyeste laget. tenk iallefall på barna , tror de trenger både en mamma og en pappa, og ikke dobbel mamma eller pappa...........hva blir de neste???

Skrevet

hva blir det neste mon tro? aleneforeldre? iiik!

Skrevet

Heisan Villen..

Du "iiiiiikkkker" når du sier hva blir det neste,aleneforeldre?? Da kan jeg opplyse deg om at det er allerede mulig å få seg et barn uten å ha en far eller mor med i bildet.

I Danmark får man insemasjon på en klinikk uten at man må være to til og ta seg av barnet!!

Så nå vet du det Villen..

(Men det er strenge kriterier på å få det da).12

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg gjentar bare det som så mange andre her har sagt jeg:

Jeg synes det er helt greit at folk (uansett fil icon_lol.gif ) viser følelser offentlig, men man må jo ta litt hensyn, selvfølgelig.

Når det gjelder homofiles rett til å adoptere - vel, jeg synes de burde få lov til det, jeg. Det er mulig at noen barn vil oppleve fordommer og slikt, men det er vel kanskje en "vanesak". Hvis vi hadde vært vant til barn med to mammaer/to pappaer, så hadde vi ikke syntes at det var noe rart icon_smile.gif12

Gjest Cruella
Skrevet

Dette er et sårbart tema som det ikke finnes noe enkelt svar på. Jeg har venner som lever i homofilt samliv, og føler at dette er spesielt flotte mennesker. Når man har tatt steget så langt å erkjenne med seg selv sin homofile, seksuelle legning, har man nok gått noen runder med seg selv. Gjennom en slik refleksjons-og modningstid, tror jeg man utvikler seg enormt som menneske, og de tankene man har om sin egen sårbarhet, sikkert har overføringsverdi til andre essensielle problemstillinger. Disse menneskene er ofte preget av toleranse og evne til reflksjon. Dette burde være flotte egenskaper som foreldre, kansje det er nettopp disse menneskene som skulle fått lov til å være foreldre... Imidlertid, selv om de fleste av oss ønsker å være politiske korrekte, er det grunnholdningene våre som styrer. Det kan være supert å vokse opp med homofile adoptivforeldre for noen, mens for andre kan det fortone seg som et sant helvete, det avhenger mye av hvordan miljøet en vokser opp i er, hvordan omgivelsene responderer på denne "spesielle" familien. Som adoptert har man allerede en ballast med seg, uansett hva en har opplevd før adopsjon eller om en som nyfødt ble skilt fra moren. (Er selv adoptert). Bare separasjon fra mor er et enormt traume/tap av den viktigste relasjonen som finnes for en nyfødt. Mange adopterte kjenner seg annerledes/mer sårbare enn andre, og vil nok få det enda tøffere ved å bli adoptert av et homofilt par, pga mange reaksjoner fra omgivelsene. Man blir på en måte dobbelt utsatt. Synes det er vanskelig å trekke noen konklusjon, masse som taler for og imot. Jeg tror i alle fall at selv om holdingene til homofili i samfunnet har endret seg, har vi et langt stykke igjen å gå.

Jeg har en sønn, som jeg som de fleste andre foreldre, stadig bekymrer meg for. Det som ikke bekymrer meg, er om han skulle finne ut at han var homofil. Synes bare i så fall litt synd på ham, fordi jeg tror han ville møtt en del motbør i livet og kanskje måtte gjennom en del smertefulle prosesser.

Kan ikke gi noe annet svar, jeg.

Skrevet

hei belle. det var ironisk ment i forhold til innlegget rett over. aleneforeldre kryr det jo av allerede. tror de fleste homofile/lesbiske som lever i parforhold og går inn for å få barn på en eller annen måte er mer forberedt på foreldrerollen enn det haugevis av hetero-foreldre er.

Skrevet

Det var da voldsomt å enige alle var her!

Da får jeg vel komme med mitt utsagn:

NEI,homofile bør ikke få hverken adoptere, eller få barn på andre måter!

Hvorfor? Fordi barn trenger både en mor og en far! Ikke rart mange unger blir litt "skrudde" i dag,når vi ser på hvilke oppvekstforhold de har.

Homofile som kliner i all offentlighet?

Like motbydelig som at hetrofile gjør det!

Helt greit med et lite kyss på kinnet,men klining: Nei takk!!

(Nå får jeg vel så hatten passer...)

Skrevet

Hei Ismen..

Nei du skal ikke få kjeft av meg icon_smile.gif

Alle har sine meninger og synspunkter.

Det er lov til å være uenig icon_smile.gif

Respekterer at du er "i mot" dette!!12

Skrevet

Hei igen icon_smile.gif

Jeg og min partner skal om en tid reise til Danmark,der skal hun få insemasjon.

Dette gleder vi oss til..

Ville bare dele dette med dere icon_smile.gif

12

Skrevet

Heisann:) du ville vite andres meninger om homofili, og her kommer min.

Jeg har aldri hatt noe imot homofile, og det er kanskje av den grunn at min bror er homofil. Han sto fram som homse for nesten to år siden og da var han bare 16 år. Jeg ble såklart overraska, men det kom ikke som noe sjokk. Det første jeg tenkte da han fortalte det var "hva sier andre", og jeg som bor på en veldig liten og fordomsfull plass, hadde aldri selv turt å stå frem her. Men han turte og dette beundrer jeg han stort for. Det var selfølgelig en del som tok avstand fra han, men han fikk oxo nye venner, og mye nærmere venner på grunn av at han ikke lenger var så innestengt. Jeg er stolt over å ha en bror som er homofil og som står for det, for det er jammen mye jeg har lært av dette. Jeg er selv 17, og lever et godt liv. Jeg kommer ikke bo på dette stedet mye lenger, og det er vell mest på grunn av alle fordommene folk har på sånne små steder.

Til et av de andre spørsmålene dine, om jeg syns at homofile bør få adoptere? Ja, selfølgelig syns jeg det, de er da som alle andre mennesker? Jeg har faktisk hørt om folk som "gifter" seg med det motsatte kjønn for å få adoptere. Men hvorfor skal man gjøre det?? Mener de som er imot at homofile skal få adoptere at ei jente MÅ ligge med en gutt for å få en unge, selv om dette er noe jenta ikke vil? Dette er jo helt på tryne, syns jeg da.

Til det siste spørsmålet om jeg syns det er ekkelt å se homser og lesbiske kose med hverandre offentlig? Er det så uvanlig å se jenter kysse? Jeg tror egentlig at folket har mer imot homser enn de har imot lesbiske, for gjennom alle år har jenter hatt ett merr intimt forhold til hverandre enn det gutta har. Jeg tror personlig at gutta misunner oss jenter dette. Jeg hadde nok lagt mer merke til at to gutter hadde sittet på en bar og klina enn om dette var to jenter. Jeg hadde ikke harr noe imot det selfølgelig, men jeg hadde bare lagt mer merke til det.

Men som sagt, jeg beundrer dere som står fram veldig! jeg syns det er utrolig tøft av dere!! Stå på!:)

Skrevet

Pent innlegg,MADDA icon_smile.gif

Takk....12

Skrevet

Hei & Hå

Har nå lest igjennom alle svarene.

(Nok en gang):)

Kjempe fint at så mange har vist sin interresse for mitt lille innlegg!!

icon_smile.gifTAKKTAKK:)12

• 2 uker senere...
Skrevet

HeiHei..

wow,imponert når jeg ser at så mange har lest innleggene her icon_smile.gificon_smile.gif

Artig med responsen icon_smile.gif12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...