Belle Skrevet 25. februar 2002 #1 Skrevet 25. februar 2002 Heisann:blomst: Hva synes dere om homofili? Blir dere "kvalme" og provosert når dere ser homofile koser/kliner offentlig? Bør homofile få adoptere barn? Håper at det er noen som vil si sin mening om dette!! Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld :klem2: Psst! Jeg er åpen lesbisk og STOLT av det :bukke:
Gjest Pus Skrevet 25. februar 2002 #2 Skrevet 25. februar 2002 Ingenting galt med at mennesker viser at de er glad i hverandre, men rå klining på åpen gate er ikke akkurat noe jeg syns er "søtt" å se på. Men det gjelder alle typer par. Jeg er for at homofile skal få lov til å adoptere.12
Mistyen Skrevet 25. februar 2002 #3 Skrevet 25. februar 2002 Og jeg er sikkert gammeldags, men synes ikke at homofile burde få adoptere. Har ikke noe imot dere personlig, men det er vel en grunn til at bare mann+kvinne = barn??????12
Hedda-78 Skrevet 25. februar 2002 #4 Skrevet 25. februar 2002 Har absolutt ingenting i mot homofile/lesbiske, og dei må gjerne få vise følelsane sine på åpen gate, men litt folkeskikk hører med. Synest ikkje det er kvalmt eller noko, men enkelte kan kanskje bli støtt av det. Eg synest at homofile/lesbiske i partnerskap (=gifte) bør få adoptere.12
tilla Skrevet 25. februar 2002 #5 Skrevet 25. februar 2002 Vil egentlig gå så langt å si at det er viktig at dere som er homofile viser følelsene deres offentlig, så vi ser at det er like naturlig å være homofil som heterofile. Men jeg er enig med Pus at råklining ikke er noe særlig og det gjelder alle par. Når det gjelder adopsjon synes jeg at homofile skal få adoptere på lik linje med heterofile. Så til dere som er åpne homofile, vis til omverden at dere er der. Vær et forbilde for dem som ikke tør å stå frem med legningen sin. Tilla1212[ Dette Innlegg er endret av: tilla den 2002-02-25 20:05 ]
Creo Skrevet 25. februar 2002 #7 Skrevet 25. februar 2002 Har ingen problemer med at homofile par "kliner offentlig", med måte selvsagt, som for alle andre. De bør få rett til å adoptere barn.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #8 Skrevet 25. februar 2002 Jeg syntest at alle par , homofile eller ikke skal få ha den samme retten til å oppdra et barn. Men tanken på å ha blitt vokst med To fedre, hadde gjort meg litt usikker. Når det gjelder å komme i puberteten, mensen , kjærester, venninnekrangel og sånt.... ------- /Ane
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. februar 2002 #9 Skrevet 26. februar 2002 Jeg mener at homofile har like stor "rett" til barn som heteofile par. Undersøkelser viser jo også at homofile flest er ressurssterke, har god økonomi og god helse. Så hvorfor ikke?? Men "råklining" på åpen gate har jeg lite sans for, det blir stort sett gjort bare for å provosere andre og da blir det hele veldig patetisk. OG nå snakker jeg om klining, ikke små kyss & klemmer og holde hender. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #10 Skrevet 26. februar 2002 Homofili aksepterer jeg fullt ut. Jeg blir ikke provosert av homofile/lesbiske som kliner offentlig - så lenge det dreier seg om "uskyldig" klining. Råklining provoserer meg en smule enten akten utføres at homofile eller heterofile. Med hensyn til spørsmålet om rett til å adoptere barn......vel, der må jeg melde pass. På det området er jeg nok en smule gammeldags og mener nei, ihvertfall så lenge heterofile med minimale handicap blir nektet adopsjon.12
Lionda Skrevet 26. februar 2002 #11 Skrevet 26. februar 2002 Jeg har tenkt mye på det med adopsjon for homofile, og jeg synes homofile bør få adoptere. Enslige som adopterer må såvidt jeg vet vise at de har mennesker rundt seg av det annet kjønn (bestefedre, onkler, venner)som er stabile voksenpersoner i barnets liv, og det samme kunne man kreve av homofile. Det er vel ikke noe verre å vokse opp med to mødre enn med en? Offentlig hengivenhet er koselig uansett om det er homofile eller hetrofile.
Kreps Skrevet 26. februar 2002 #12 Skrevet 26. februar 2002 jo synes de skal ha de samme rettighetene som hetrofile til og adoptere. Men råklining på gata passer seg værken for hetrofile eller homofile par! 12
Anette Skrevet 26. februar 2002 #13 Skrevet 26. februar 2002 Hei Vi har en jente i klassen vår som er lesbisk. Alle vet det, men hun vil ikke bekrefte det (bare til noen få). Jeg synes det er dumt at hun ikke står frem, for sånn som det er nå blir det mye hvisking og tisking. Flere av jentene synes det er ekkelt å dusje sammen med henne for de er redde for å bli beglodd. Det er kjempedumt! Jeg er selv 100% heterofil, og har ingen ting i mot lesbiske/ homofile, men synes det er dumt at ikke alle tør å stå frem. Når det gjelder adopsjon er jeg faktisk litt usikker. Anette
Gjest Pus Skrevet 26. februar 2002 #14 Skrevet 26. februar 2002 Hei Anette! Kanskje den jenta i klassen din vil bli likt for den hun er som person. Det at hun blir forelsket i det samme kjønn, er vel på mange måter en privat sak som hun selv må få velge om hun vil fortelle eller ikke. Vi som er hetrofile går vel ikke rundt å pressenterer oss som det. Eller forteller hva vi liker seksuelt av fetisjer....
Gjest Hilde Skrevet 26. februar 2002 #15 Skrevet 26. februar 2002 Vi lever i 2002, og da er det på tide at vi tolererer at noen mennesker er annerledes enn flertallet. Deriomot når det gjelder homofiles rett til adopsjon - da sier jeg nei. Leste et stykke i KK denne uken - om en ung jente sin oppvekst med en lesbisk mor. For henne var dette vanskelig i oppveksten - hun prøvde hele tiden å "dekke til" at den andre kvinnen faktisk var morens kjæreste... Hun fortalte rett og slett folk at det var en tante som bodde på gjesterommet deres... Hensynet til uskyldige barn MÅ gå foran voksnes ønsker om å bli foreldre...12
Creo Skrevet 26. februar 2002 #16 Skrevet 26. februar 2002 Hilde, men hvem er det som mikser til disse fordommene som barna eventuelt måtte møte? Ikke de andre ungene iallefall.
Gjest Hilde Skrevet 27. februar 2002 #17 Skrevet 27. februar 2002 Du sier noe der, Creo ... og til mer jeg tenker på det - til mer ser jeg at dette har jeg ingen som helst rett til å si ... Jeg var nok litt påvirket av artikkelen jeg leste. Beklager det forrige innlegget mitt - for innerst inne mener jeg at enhver må få lov til å bestemme over sitt eget liv - og ta sine egne valg, selvfølgelig...12
Belle Skrevet 27. februar 2002 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2002 Kjære dere alle!! Takk for mange svar og for at dere delte deres meninger med meg.. Det varmer med en slik god "støtte" og LITE fordomer mot homofili m.m. Takk nok en gang 12
krepsejenta Skrevet 1. mars 2002 #19 Skrevet 1. mars 2002 Hvorfor skal ikke homofile få lov til å adoptere ? Jeg er overbevist om at det ikke er værre å vokse opp med 2 av samme kjønn enn de som har foreldre som hater hverandre,slår barna sine & de som har kun en forelder i livet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå