Gjest Tenke Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Jeg har vært sammen med han i 5 mnd. Han har virkelig stor mage, og når vi har sex, så blir det veldig mye rystelese på kroppen. (ja, han har pupper også) Mye hud i bevegelse. Men han kler også kiloene. Han er en veeeeldig pen mann! Nå har han slanket seg veldig mye, men noen atlet blir han aldri. Han har funnet en yndlingstrening han prøver å være på, men ikke altid det blir regelmessig p.g.a barn, jobb. Jeg er også redd for helsen hans, belastning på knær og mye magefett. (Jeg er en helsefreek.) Det er ikke snakk om kraftig kropp, det er mage som henger utover bukselinningen, og mannepupper. Vi har snakket mye om dette i det siste, og han spurte meg om når vi skal legge oss, om det er en liten flamme der inne som brenner for sex.... -Og det er ikke det. Jeg elsker han som person, men jeg elsker ikke kroppen hans. Det har jeg sakt til han også. Han har også et stort sex behov, og jeg er jo med på notene. Han er utrolig flink med det ene og det andre, men jeg vet ikke helt. Jeg har ikke lyst til å gi slipp på han. Han sier jo at jeg burde dumpe han, med et smil. Dette er jo et avstandsforhold, og jeg prøver å se om det har blitt noe forskjell fra gang til gan, men det klarer jeg ikke. Han sier selv at magen skal vekk, og ta bukplastikk når han har kommet ned der han vil være. Men det er så langt dit. Når vi besøker hverandre så når vi går tur, så har jeg ikke lyst til å leie han. Jeg har ikke lyst til at noen som jeg kjenner skal se at jeg leier på en tykkas. Dette har vi også snakket om. Jeg har aldri vært sammen med noe på hans magestørrelse før, p.g.a at jeg ikke synes det er noe fint med mage, og at de ikke har tiltrekningskraft sexuelt på meg. Noen flere? Hva er deres tanker?
kontorstol Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Du har vært sammen med han i 5 måneder? Kom denne magen nå den siste uka eller var han sånn når dere ble sammen? Da er spørsmålet, hvorfor ble du sammen med en mann du ikke finner attraktiv? Som du syns det er ekkelt å ha sex med? Og som du tydeligvis er flau over? Slå opp, finn deg en mann du tenner på, og la han finne en dame som tenner på han.
Modic Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Du har vært sammen med han i 5 måneder? Kom denne magen nå den siste uka eller var han sånn når dere ble sammen? Da er spørsmålet, hvorfor ble du sammen med en mann du ikke finner attraktiv? Som du syns det er ekkelt å ha sex med? Og som du tydeligvis er flau over? Slå opp, finn deg en mann du tenner på, og la han finne en dame som tenner på han. Jeg må nok si at jeg tenker det samme.
Hapzen Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Altså, om du er flau over kjæresten din tror jeg desverre ikke du er så glad i han som du kanskje tror... eller så er du ekstremt overfladisk. Det er overhode ikke meningen å dømme deg, men når jeg er skikkelig glad i en person så liker jeg ALLE sidene hans.... Min mann er ikke tjukk, men han lå på seg litt etter vi ble sammen, når vi er i syden så tenker jeg ikke engang på det. For han er MIN mann og jeg er stolt av han uansett...
Kamikatze Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jepp, la gubben få ei som fortjener ham. De fleste menn får mage uansett, med årene. Er han så bra på så mange områder, er han det jo på alle områder for ei som ikke lar seg plages med sånt. Du er vel neppe så spesiell at han ikke kan finne seg ei å klaffe med på det området. Ellers får du melde deg på sånn kurs der folk med edderkoppskrekk lærer seg å klappe og kose med taranteller, og sånn. Det skurrer litt i mine ører, når en er sammen med noen en ikke tenner på. Det er vel det nærmeste vi kommer prostitusjon, uten betaling? "Jeg synes kjerringa er motbydelig i senga, men hun er ei jævel på å støvsuge", liksom?
estrella Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Klarer ikke forstå hvorfor du er sammen med han. Han fortjener noe mer enn en kjæreste som er flau over han. Dere virker mer som gode venner, da du ikke tenner på han o.l Hadde gått ifra han hvis jeg var deg. Så kan han få seg en kjæreste som ikke er flau over å være sammen med han og som liker hans utseende som han er
aline Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du er sammen med en mann du synes er ekkel å ha sex med, og det etter bare 5 måneder!!! Du har ingen tenning p ham, ingen flamme inni deg som du sier, men du elsker ham? Og alt dette etter kun 5 måneder? Nei, det er foreløpig såpass nytt at om du går nå, så sårer det neppe like mye som om du fortsetter ett forhold med en mann du aldri har tent seksuellt på, og er flau over å bli sett sammen med, helt fra starten av forholdet. Finn en som passer det du ønsker, og la ham finne en som ser ham for mer en magen hans.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Til ts: Dette må være kjempevanskelig for dere begge. Du elsker kjæresten din som person, men skulle ønske at han var slankere. Han er tydeligvis veldig glad i deg også og jobber det han kan med saken. Veldig synd om noen kilo ekstra skal få ødelegge et ellers fint forhold, men samtidig så skjønner jeg deg jo godt. Det er ikke så enkelt som at en bare kan bestemme seg for å tenne på noen. Til alle: Se dere rundt! Dette er helt sikkert en problemstilling som er aktuell for mange. Ts har bare vært sammen med kjæresten i fem måneder og han var overvektig da de ble sammen, sånn sett hadde hun et valg. Vanskelig nok, men tenk på alle de som ble sammen med en normalvektig kjæreste og som få år etterpå sitter igjen med en betydelig overvektig partner, og som fremdeles elsker partneren som person, men som sliter med at ekstrakiloene som har kommet på virker avtennende. Da blir det litt for enkelt å bare si at finn deg en annen. Til ts igjen: Ikke meningen å vri tråden bort fra deg og dere altså. Ville bare ha frem at dette er en viktig problemstilling som gjelder mange. Flott at du tør å ta den opp så ærlig og direkte som du gjør!
kontorstol Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Til alle: Se dere rundt! Dette er helt sikkert en problemstilling som er aktuell for mange. Ts har bare vært sammen med kjæresten i fem måneder og han var overvektig da de ble sammen, sånn sett hadde hun et valg. Vanskelig nok, men tenk på alle de som ble sammen med en normalvektig kjæreste og som få år etterpå sitter igjen med en betydelig overvektig partner, og som fremdeles elsker partneren som person, men som sliter med at ekstrakiloene som har kommet på virker avtennende. Da blir det litt for enkelt å bare si at finn deg en annen. Men i dette tilfellet er saken at de har vært sammen i 5 mnd. Han var sånn når de ble sammen og da har hun faktisk valgt det selv. Hun ble ikke sammen med en i utgangspunktet slank person som nå har blitt overvektig. Det kan ikke sammenlignes, og hadde det vært tilfellet hadde mitt svar selvfølgelig blitt annerledes.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Men i dette tilfellet er saken at de har vært sammen i 5 mnd. Han var sånn når de ble sammen og da har hun faktisk valgt det selv. Hun ble ikke sammen med en i utgangspunktet slank person som nå har blitt overvektig. Det kan ikke sammenlignes, og hadde det vært tilfellet hadde mitt svar selvfølgelig blitt annerledes. Jada, jeg skjønner at dette er to forskjellige ting. Forsøkte å skrive nettopp det. Men problemstillingen om avtenning pga overvekt hos partneren tror jeg at angår veldig mange, enten det er tidlig eller senere i forholdet. Vond og vanskelig problemstilling som ofte ikke lar seg løse så lett.
kontorstol Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Jada, jeg skjønner at dette er to forskjellige ting. Forsøkte å skrive nettopp det. Men problemstillingen om avtenning pga overvekt hos partneren tror jeg at angår veldig mange, enten det er tidlig eller senere i forholdet. Vond og vanskelig problemstilling som ofte ikke lar seg løse så lett. Ja det er nok ganske vanlig, men hvis de hadde vært sammen i 5 år og han sakte men sikkert hadde lagt på seg hadde nok svarene gått mer på å motivere til å trene sammen, legge om til et sunt kosthold osv. Her skriver hun at hun etter 5 mnd syns han er nærmest ekkel og flau over han. Hvorfor skal han måtte være i et forhold med en dame som helt fra begynnelsen av syns han er ekkel? Urettferdig ovenfor han, og det gjør nok vondt for han også. Jeg har selv vært i et forhold hvor han var avvisende og jeg følte at han mente jeg var ekkel og det er IKKE en god følelse. Det beste for alle måtte vel være at hun fant noen andre, og at han fikk muligheten til å ha en kjæreste som faktisk elsker hele han og ikke bare på lang avstand.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 Ja det er nok ganske vanlig, men hvis de hadde vært sammen i 5 år og han sakte men sikkert hadde lagt på seg hadde nok svarene gått mer på å motivere til å trene sammen, legge om til et sunt kosthold osv. Her skriver hun at hun etter 5 mnd syns han er nærmest ekkel og flau over han. Hvorfor skal han måtte være i et forhold med en dame som helt fra begynnelsen av syns han er ekkel? Urettferdig ovenfor han, og det gjør nok vondt for han også. Jeg har selv vært i et forhold hvor han var avvisende og jeg følte at han mente jeg var ekkel og det er IKKE en god følelse. Det beste for alle måtte vel være at hun fant noen andre, og at han fikk muligheten til å ha en kjæreste som faktisk elsker hele han og ikke bare på lang avstand. Skjønner godt hva du mener og vi er nok ganske enige. Men hun sier at hun elsker han og hadde det vært enkelt for henne å gå, ville hun sikkert bare ha gjort det. Det at hun ble sammen med han til tross for kiloene forteller vel at det må være sterke følelser med i bildet. Hun skriver også at han har slanket seg veldig mye og at de kan snakke om problemene. Han vil tydeligvis selv ned i vekt og har bevist at han mener alvor. Synes synd på dem begge! Er sikker på at hun så gjerne vil tenne på den hun elsker, men altså ikke klarer det. Modig og fint av henne å ta det opp som hun gjør, synes jeg. Til ts: Kanskje du kan si litt mer om hva du tenkte om dette da dere ble sammen? Du visste om problemet og at kiloene ikke ville bli borte over natta. Han forstår deg sikkert og er redd for å miste deg...
kontorstol Skrevet 3. mars 2010 #13 Skrevet 3. mars 2010 Skjønner godt hva du mener og vi er nok ganske enige. Men hun sier at hun elsker han og hadde det vært enkelt for henne å gå, ville hun sikkert bare ha gjort det. Det at hun ble sammen med han til tross for kiloene forteller vel at det må være sterke følelser med i bildet. Hun skriver også at han har slanket seg veldig mye og at de kan snakke om problemene. Han vil tydeligvis selv ned i vekt og har bevist at han mener alvor. Synes synd på dem begge! Er sikker på at hun så gjerne vil tenne på den hun elsker, men altså ikke klarer det. Modig og fint av henne å ta det opp som hun gjør, synes jeg. Jeg tenker, hvordan kan hun si at hun elsker han når hun i tillegg til å syns han er uattraktiv, er flau over han? Avstandsforhold som har vart i 5 måneder, i tillegg til at hun syns han er ekkel. Hvordan kan det kalles å elske noen? Når jeg ble sammen med min samboer ville jeg holde han i hånda og vise for hele verden at han var min. Om jeg hadde følt meg flau over å gå ved siden av han hadde jeg følt vi hadde virkelig store problemer. Så store problemer som man bare ikke skal ha på et så tidlig stadie.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tenker, hvordan kan hun si at hun elsker han når hun i tillegg til å syns han er uattraktiv, er flau over han? Avstandsforhold som har vart i 5 måneder, i tillegg til at hun syns han er ekkel. Hvordan kan det kalles å elske noen? Når jeg ble sammen med min samboer ville jeg holde han i hånda og vise for hele verden at han var min. Om jeg hadde følt meg flau over å gå ved siden av han hadde jeg følt vi hadde virkelig store problemer. Så store problemer som man bare ikke skal ha på et så tidlig stadie. Dette kan vel egentlig bare ts svare på... Er også spent på det. "Jeg tenker, hvordan kan hun si at hun elsker han når hun i tillegg til å syns han er uattraktiv, er flau over han?" Nettopp her mener jeg at problemstillingen blir mer generell. Vi elsker en partner og slutter ikke med det fordi om det kommer på noen kilo ekstra eller alderen krever sitt. Men før eller senere kan det komme til et punkt der man helt slutter å tenne på partneren og til og med blir flau over han/henne.
Hanselot Skrevet 3. mars 2010 #15 Skrevet 3. mars 2010 Skjønner godt hva du mener og vi er nok ganske enige. Men hun sier at hun elsker han og hadde det vært enkelt for henne å gå, ville hun sikkert bare ha gjort det. Det at hun ble sammen med han til tross for kiloene forteller vel at det må være sterke følelser med i bildet. Hun skriver også at han har slanket seg veldig mye og at de kan snakke om problemene. Han vil tydeligvis selv ned i vekt og har bevist at han mener alvor. Synes synd på dem begge! Er sikker på at hun så gjerne vil tenne på den hun elsker, men altså ikke klarer det. Modig og fint av henne å ta det opp som hun gjør, synes jeg. Til ts: Kanskje du kan si litt mer om hva du tenkte om dette da dere ble sammen? Du visste om problemet og at kiloene ikke ville bli borte over natta. Han forstår deg sikkert og er redd for å miste deg... Det du sier om at det er trolig sterke følelser involvert så har du nok rett i det, men hadde de riktige sterke følelsene vært involvert så hadde ikke ts vært i denne situasjonen. Det fins mange grunner til å ikke bryte ut av ett forhold, kjærlighet er en av dem. Latskap, redsel for å bli ensom er to andre.
kontorstol Skrevet 3. mars 2010 #16 Skrevet 3. mars 2010 Dette kan vel egentlig bare ts svare på... Er også spent på det. "Jeg tenker, hvordan kan hun si at hun elsker han når hun i tillegg til å syns han er uattraktiv, er flau over han?" Nettopp her mener jeg at problemstillingen blir mer generell. Vi elsker en partner og slutter ikke med det fordi om det kommer på noen kilo ekstra eller alderen krever sitt. Men før eller senere kan det komme til et punkt der man helt slutter å tenne på partneren og til og med blir flau over han/henne. Egentlig ikke helt enig, fordi (for meg) kommer det å elske over tid. En dypere kjærlighet som "vokser til" etterhvert som jeg blir kjent med personen. Jeg hadde ikke sluttet å elske en som legger på seg (min x la på seg 20 kg), men jeg hadde ikke begynt å elske en jeg ikke likte (utseendemessig, personlig, seksuelt).
Lissi Skrevet 3. mars 2010 #17 Skrevet 3. mars 2010 Jada, jeg skjønner at dette er to forskjellige ting. Forsøkte å skrive nettopp det. Men problemstillingen om avtenning pga overvekt hos partneren tror jeg at angår veldig mange, enten det er tidlig eller senere i forholdet. Vond og vanskelig problemstilling som ofte ikke lar seg løse så lett. Kreft er noe jeg kaller vondt og vanskelig.... Bra vi er forskjellige!
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Egentlig ikke helt enig, fordi (for meg) kommer det å elske over tid. En dypere kjærlighet som "vokser til" etterhvert som jeg blir kjent med personen. Jeg hadde ikke sluttet å elske en som legger på seg (min x la på seg 20 kg), men jeg hadde ikke begynt å elske en jeg ikke likte (utseendemessig, personlig, seksuelt). Ja, men nettopp det jeg mener! Sånn generelt kommer det å elske over tid og det er følelser som vokser seg sterke og ikke lett blir bort selv om partneren legger på seg. Men hva så om utviklingen er kommet så langt at du ikke lenger klarer å tenne på partneren, men fremdeles elsker..?
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2010 #19 Skrevet 3. mars 2010 Kreft er noe jeg kaller vondt og vanskelig.... Bra vi er forskjellige! Skjønner poenget ditt. Men vil du si at kjærlighetssorg f eks ikke kan være vondt og vanskelig bare fordi kreft er verre? - Litt kjipt at vi mistet alt vi eide i brannen, men pyttsan, var jo ikke så ille likevel, for det kunne vært en tsunami som tok hele nabolaget.
Lissi Skrevet 3. mars 2010 #20 Skrevet 3. mars 2010 Skjønner poenget ditt. Men vil du si at kjærlighetssorg f eks ikke kan være vondt og vanskelig bare fordi kreft er verre? - Litt kjipt at vi mistet alt vi eide i brannen, men pyttsan, var jo ikke så ille likevel, for det kunne vært en tsunami som tok hele nabolaget. Kjærlighetssorg er vondt, det har jeg opplevd. Å miste alt i brann er vondt, det har jeg opplevd. Men at fyren "din" har litt mage å ikke er kjekk nok utseendemessig bør ikke være VONDT OG VANSKELIG. Enten så tar man vedkommende for det han er og var også for 5 mnd siden. Eller så går man videre og finner en som er slank nok, og dumper han når alderstilleggene kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå