Gjest Gjest_noraH_* Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 jeg har en veldig slank kropp(1,74 høy og 61/62 kilo), med en god midje. det er ikke sjenerende med klær på, men jeg kan ikke bruke dressbukser til jobb eller skjørt da den størrelser som passer rundt livet blir helt posete på rumpe og ben. man kan vel si at alt som eksisiterer av fett på kroppen min har lagt seg strategisk der:) jeg er usikker på hva som er gener da vi har litt hold rundt midjen i familien, men jeg lurer på om man kan miste mer magefett uten å gå ned i vekt generelt? jeg har jo skjønt såpass at man ikke kan punktslanke, likevel leser jeg masse råd her og der for å få mindre midje. noen lure treningsråd? trener nå spinning og styrke 3-4 ganger i uken.
Gjest TikiWonTiki Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 trening av det området, magen osv kanskje? funker det tror jeg
Gjest brutal_mann Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Den midjen kan du bare beholde! Det er veldig fin ting å ha under enkelte sengebaserte aktiviteter Bytt heller til andre klær
Gjest ts Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Den midjen kan du bare beholde! Det er veldig fin ting å ha under enkelte sengebaserte aktiviteter Bytt heller til andre klær hahaha!!! ja, kanskje det? er ikke helt sikkert på nøyaktig hva du sikter til, men jeg tolker det som relativt representabelt:)
Gjest Armule Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Hvis det er der alt samler seg (først) vil det også være (første) stedet som trenes bort. Styrketrening på mage vil ikke fungere i så stor grad, start med vanlig kondisjonstrening. Om du ikke allerede trener regelmessig, da?
Hapzen Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 eventuelt kan du trene pilates som bare går på bekken, mage og rygg... jeg synes ihvertfall det gjør underverker =)
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Første steg er vel å unngå usunt fett i kosten og heller bytte det ut med sunt fett, om du ikke gjør det allerede
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Blir helt sjokkert over svarene her... Tydelig at det er for mange inkompetente folk på dette forumet. Det er allmenn kjent innenfor alle seriøse treningsmiljøer at punktslanking er en fysisk umulighet. Så nei, det går ikke ann å trene for å blir slankere på én bestemt del av kroppen. Du kan ta sit ups til du spyr - det vil ikke gjøre midjen din smalere. Hvorfor? Fordi det som ligger rundt midjen din er fett; og sit ups er en øvelse som styrker musklene. De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre. Man fjerner ikke fett ved å trene en muskel på samme sted. Enkel logikk for alle som vet hvordan en kropp er bygget opp. Det du derimot kan gjøre er å begynne å trene skikkelig styrketrening, slik at du bygger opp muskelmasse. Dette vil tillate deg å gå ned i fettprosent (det vil si redusere mengden fett over hele kroppen) uten at du går ned i vekt (siden du da allerede har lagt på deg litt, i form av muskler).
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Første steg er vel å unngå usunt fett i kosten og heller bytte det ut med sunt fett, om du ikke gjør det allerede En kalori fra fett er en kalori fra fett. Om hun erstatter såkalt usunt fett (hvilket jeg antar du mener er mettet fett) med sunt fett, vil ikke dette utgjøre noen forskjell på verken vektnedgang eller midjemål. Det er ren idioti å tro at man får smalere midje av å bytte fettype. Å få smalere midje uten å gå ned i vekt er helt umulig, og verken sit ups eller fett kan gjøre noe med dette. Den gamle myten om at mettet fett er farlig er forøvrig avkreftet av forskere forlengst. Mennesket har spist mettet fett siden tidenes morgen, det har aldri gitt oss verken hjerteattack eller kreft. Det er de kunstige matvarene, de vi ikke er genetisk tilpasset å spise, som gir oss problemer. Det eneste fettet som virkelig er farlig, er det vi mennesker har tukler med: det vil si transfett, som man finner i blant annet margarin. Dette bør man unngå av helsemessige årsaker. Videre bør man selvsagt også unngå brød, ris, poteter, sukker, godteri, brus og annen moderne mat. Karbohydrater generelt var ikke en del av vårt kosthold før inntill få tusen år siden. Og det tar lengre tid enn som så å tilpasse et fordøyelsessystem til en ny type mat. Dersom du er slank men har mye fett rundt midjen vil jeg anta at du har høy fettprosent. Å være slank er som kjent ikke ensbetydende med å være sunn. Det du bør gjøre er å begynne å trene styrke, som nevnt tidligere, samt trene kondisjon, og selvsagt også spise naturlig og sunt.
Gjest ts Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 jeg har en veldig slank kropp(1,74 høy og 61/62 kilo), med en god midje. det er ikke sjenerende med klær på, men jeg kan ikke bruke dressbukser til jobb eller skjørt da den størrelser som passer rundt livet blir helt posete på rumpe og ben. man kan vel si at alt som eksisiterer av fett på kroppen min har lagt seg strategisk der:) jeg er usikker på hva som er gener da vi har litt hold rundt midjen i familien, men jeg lurer på om man kan miste mer magefett uten å gå ned i vekt generelt? jeg har jo skjønt såpass at man ikke kan punktslanke, likevel leser jeg masse råd her og der for å få mindre midje. noen lure treningsråd? trener nå spinning og styrke 3-4 ganger i uken. til de som anbefaler å bevege seg så trener jeg ca fire ganger i uken, hvor jeg bytter mellom spinning og styrke. og jeg spiser nok over gjennomsnittlig sunt - men ikke ekstremdiett(og det vil jeg ikke heller). jeg går for teorien med at man med ekstra styrketrening kan gå ned i fettprosent uten å miste vekt, ergo litt mer styrketrening. men jeg er litt interessert i dette med punktforbrenning og hvor statisk det er: dersom man trener ned fettprosent så er det vel begrenset hvor mye man kan miste på områder med lav fettprosent kontra områder med høy? altså - man vil etterhvert kunne redusere noe mer på fettrike områder? men teorien om punktslanking sier vel egentlig at dette ikke stemmer - og at man vil forbrenne ca samme prosent over hele kroppen istedetfor noe mer på fettrike områder.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 til de som anbefaler å bevege seg så trener jeg ca fire ganger i uken, hvor jeg bytter mellom spinning og styrke. og jeg spiser nok over gjennomsnittlig sunt - men ikke ekstremdiett(og det vil jeg ikke heller). jeg går for teorien med at man med ekstra styrketrening kan gå ned i fettprosent uten å miste vekt, ergo litt mer styrketrening. men jeg er litt interessert i dette med punktforbrenning og hvor statisk det er: dersom man trener ned fettprosent så er det vel begrenset hvor mye man kan miste på områder med lav fettprosent kontra områder med høy? altså - man vil etterhvert kunne redusere noe mer på fettrike områder? men teorien om punktslanking sier vel egentlig at dette ikke stemmer - og at man vil forbrenne ca samme prosent over hele kroppen istedetfor noe mer på fettrike områder. Det er ikke slik at man mister nøyaktig like mye fett overalt på kroppen, men greia er at man ikke selv kan styre hvor fettet skal tas fra. Hvor på kroppen man legger på seg eller mister fett først er genetisk betinget, og ikke noe som kan reguleres ved trening. Man må altså bare leve så sunt man kan, og håpe på det beste.
Gjest Gjest_Timeglasset_* Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 jeg har en veldig slank kropp(1,74 høy og 61/62 kilo), med en god midje. det er ikke sjenerende med klær på, men jeg kan ikke bruke dressbukser til jobb eller skjørt da den størrelser som passer rundt livet blir helt posete på rumpe og ben. man kan vel si at alt som eksisiterer av fett på kroppen min har lagt seg strategisk der:) jeg er usikker på hva som er gener da vi har litt hold rundt midjen i familien, men jeg lurer på om man kan miste mer magefett uten å gå ned i vekt generelt? jeg har jo skjønt såpass at man ikke kan punktslanke, likevel leser jeg masse råd her og der for å få mindre midje. noen lure treningsråd? trener nå spinning og styrke 3-4 ganger i uken. Kanskje du bare er et "eple" av fasong? Noe som betyr at det ikke er mye å gjøre meg det... Hvor stor er denne magen da i forhold til rumpen? Og hvordan er magen? fleskete? Stram? Det kan jo hende du har mageproblemer som gjør den oppblåst? Jeg føler meg ganske heldig som selv har timeglassfigur
Gjest ts Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 magen er ikke gal den, koselig å ta på ihvertfall:P jeg er nok et eple, og tror bare jeg må konkludere med at jeg får fremheve de lange slanke bena istedet:) fordeler og ulemper med det meste, jeg registrerer jo at pære og timeglasskvinner burker å "misunne" meg for slanke ben mens jeg drømmer om deres midje og rumpe. mannfolka har jammen nok å velge mellom :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå