Gå til innhold

trenger hjelp. trening og kost! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste to ukene kutta ut alkohol i hverdagene, kun til helger, og skal kutte ut med sjokolade og chips ellers og.

det jeg spiser i løpet av en dag kan væra:

frokost: to-tre bødskiver, brus eller saft.

lunsj: en brødskive. litt frukt. små spising av chips.

middag: stooor porsjon kylling og pommes frites. et glass brus.

mellommåltid: chips nøtter og kake.

kvelds. to brødskiver med peanøttsmør eller salami.

tenkte å kutte ut brus chips og kake.

men hva kan jeg erstatte det med? jeg er en skikkelig godterimoms.

har og trent i to uker. til strippe dvd'en til carmen electra og gått tur.

syns ikke jeg merker mye forskjhell men brusen har sikkert en del og si? :)

tips noen??? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest CookieMonster
Skrevet

Sorry, men det kostholdet der var helt forferdelig dårlig.

Det eneste sunne her er vel frukten og nøttene du spiser. Kanskje kyllingen og brød avhening av tilberedning og type. Du burde endre kostholdet ditt drastisk, ikke bare for å gå ned i vekt, men også for å gi kroppen din de næringsstoffene den trenger...

Jeg ville droppet treningsdvd`n og tatt meg en løpetur/treningsstudio, styrketrening er veldig viktig. Dersom du ikke liker noe av dette, så kunne du kanskje gå lange turer hver dag eller begynne med en type idrett/gruppetrening?

Skrevet (endret)

Jeg er grønn. karbohydrater og proteiner er noe jeg ikke skjønner meg på.

så vidt jeg vet hva sunt fett er :P

men ja jeg tenkte å gå mer turer og kjøpe meg strikk til å trene styrke med. høres det okey ut? :)

Endret av Tallika
Skrevet

Takk Lotte28. :)

Skal kose meg med dem nå. Hvis man lærer litt om dette, går det bedre ser du. :ler:

Skrevet (endret)

Det du trenger mer av er grønnsaker.

Oppskrift på enkel suppe.

Kok opp en buljongterning i en liter vann.

En halv kålrot i terning- først i gryta.

Litt kjøtt i terninger. (jeg bruker å brune det i panna)

En løk eller purreløk, kuttes opp, og slenges i gryta.

En broccoli kuttes opp, og slenges i til slutt.

Når broccolien har kokt i 8 minutter er suppa ferdig. Ha i litt pepper, og littegrann salt.

Dette blir flere posjoner, og suppa kan varmes opp i morgen også.

Jeg synes ikke videoen din er så dum, det viktigste er å komme i gang. Hvis det er moro, så er det lettere å fortsette.

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)

Takk! :)

Ja denne vil jeg prøve, men leste i en annen tråd at man kan miste mye muskler med å spise mye suppe. eller misforstår jeg nå?

ja den dvden er ganske bra altså. blir litt svett og syns den treninga er bra skal bestille noen pilates dvd'er og, men leste det ikke var veldig forbrennende men jeg vil jo ikke forbrenne. vil bare ha et bra kosthold for tiden. :)

jeg er elendig til å få i meg grønnsaker må bli bedre. :gjeiper:

Endret av Tallika
Skrevet

ps, ps. vil si at jeg ikke er ute etter å slanke meg men heller holde vekta og få bedre kondiss, og en sunnere helse generelt. :)

Skrevet
Takk! :)

Ja denne vil jeg prøve, men leste i en annen tråd at man kan miste mye muskler med å spise mye suppe. eller misforstår jeg nå?

ja den dvden er ganske bra altså. blir litt svett og syns den treninga er bra skal bestille noen pilates dvd'er og, men leste det ikke var veldig forbrennende men jeg vil jo ikke forbrenne. vil bare ha et bra kosthold for tiden. :)

jeg er elendig til å få i meg grønnsaker må bli bedre. :gjeiper:

Denne suppa er mitt i blinken for deg, fordi den har bra med grønnsaker, og den er også bra for musklene fordi det er mye mer mat i denne suppa enn det som er vanlig for supper. Og fordi musklene trenger grønnsaker.

Det går an å variere med nesten alle slags grønnsaker. Jeg passer på å ha i det som skal kokes mest først, og det som ikke trenger å koke så mye til slutt. da synes jeg alt blir passe,

Skrevet (endret)
Denne suppa er mitt i blinken for deg, fordi den har bra med grønnsaker, og den er også bra for musklene fordi det er mye mer mat i denne suppa enn det som er vanlig for supper. Og fordi musklene trenger grønnsaker.

Det går an å variere med nesten alle slags grønnsaker. Jeg passer på å ha i det som skal kokes mest først, og det som ikke trenger å koke så mye til slutt. da synes jeg alt blir passe,

Ville anbefalt å ha litt proteiner i form av kjøtt, evt. mager kjøttpølse feks. i denne supen da TS ønsker bevare vekten og heller få/vedlikeholde muskler og bedre sin kondis.

TS:

Her er ett alternativ på ett normalt dagsinntak for en kvinne, ca 200 kalorier:

Kan du få litt tips og inspirasjon til mat og måltider:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=90...amp;artid=10628

Endret av Lotte28
Skrevet

Takker begge to. Gleder meg til å teste ut suppa i morgen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...