Gå til innhold

"Du kommer til å mase om bryllup og baby"

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_maya_h
Skrevet

Kjæresten min vil ikke fortsette, fordi han mener jeg kommer til å mase om bryllup og baby om noen år! Han er over 30, jeg er 28, og jeg har sagt klart i fra om at jeg aldri skal ha unger! :oS Hvorfor vil han ikke tro på meg?!? : (

Videoannonse
Annonse
Gjest *Twinklestar*
Skrevet
Kjæresten min vil ikke fortsette, fordi han mener jeg kommer til å mase om bryllup og baby om noen år! Han er over 30, jeg er 28, og jeg har sagt klart i fra om at jeg aldri skal ha unger! :oS Hvorfor vil han ikke tro på meg?!? : (

det virker på meg som en dårlig unskyldning for å gjøre det slutt. beklager men viss han skylder på det, er nok grunnen til at han ikke vil fortsette en helt annen..

Skrevet

det er sikkert bare en unnskyldning for å dumpe deg. Legge skylden på deg, liksom.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Si han heller kan dumpe deg hvis du begynner å mase.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Fordi han har lest evolusjonsteorien sin.

Fordi han har sett på verden rundt seg

Fordi han vet noe om kvinner

Fordi han vil få rett

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi han vil få rett

:jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Du er kvinne. Dere ønsker så å si det samme hele hurven, så jeg forstår ham godt. Før eller siden vil nok du også begynne å nagge om dette.

Gjest gjest_maya_h
Skrevet

Åja. Så det at jeg ikke har lyst på unger, selv om jeg jobber med små barn daglig, det teller ikke? Jeg kommer _uansett_ til å skifte mening? Believe me - jeg vi likke ha unger. Flotte skapninger, for all del (hvis ikke hadde jeg ikke ønsket å jobbe med dem), men når jeg kommer hjem orker jeg ikke flere barn resten av dagen.

Så det der stemmer nok ikke, er tross alt 28, har hatt en del år og tenkt på dette, for å si det sånn.

Gjest Gjest
Skrevet
Åja. Så det at jeg ikke har lyst på unger, selv om jeg jobber med små barn daglig, det teller ikke? Jeg kommer _uansett_ til å skifte mening? Believe me - jeg vi likke ha unger. Flotte skapninger, for all del (hvis ikke hadde jeg ikke ønsket å jobbe med dem), men når jeg kommer hjem orker jeg ikke flere barn resten av dagen.

Så det der stemmer nok ikke, er tross alt 28, har hatt en del år og tenkt på dette, for å si det sånn.

Ha ha ha! Vel, det er jo gode nyheter for meg da at enkelte kvinner TILSYNELATENDE ikke ønsker seg barn, i og med at jeg er en mann som deler dette ønsket. Men egentlig tror jeg at kvinner som deg er en fiksjon, et fabeldyr, et eventyrvesen, en luftspeiling, fata morgana. For egentlig er alle kvinner opptatt av dette, selv om de aldri så mye er på karrierejakt eller på selvutviklingskjøret.

Gjest gjest_maya_h
Skrevet
Ha ha ha! Vel, det er jo gode nyheter for meg da at enkelte kvinner TILSYNELATENDE ikke ønsker seg barn, i og med at jeg er en mann som deler dette ønsket. Men egentlig tror jeg at kvinner som deg er en fiksjon, et fabeldyr, et eventyrvesen, en luftspeiling, fata morgana. For egentlig er alle kvinner opptatt av dette, selv om de aldri så mye er på karrierejakt eller på selvutviklingskjøret.

Jeg skjønner at dette er en måte å starte en evolusjonsdiskusjon på. Men det orker jeg ikke. Jeg vet hva jeg mener, og jeg har mine grunner for ikke å ønske å sette unger til verden.

PROBLEMET mitt er vel at jeg føler jeg ikke blir trodd av kjæresten min, som ønsker å avslutte forholdet PÅ GRUNN AV DETTE? Skikkelig trist. Tror jeg skal foreslå som en skrev her; at jeg skal spørre han om han ikke heller kan dumpe meg HVIS jeg noen gang skulle spørre om dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Vikarierende grunner. Om han ikke ønsker barn i den grad at han er villig til å dumpe deg. Hvorfor har han ikke sterilisert seg?

Han prater tull for å bli kvitt deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres ut som en dårlig unnskyldning... Hvis du hadde sterilisert deg, ville han da stolt på at du aldri kom til å mase om barn? Jeg synea at om man skal slå opp skylder man eksen å i hvert fall gi et ærlig svar om hvorfor.

Skrevet

Slike kvinner finnes. Flere enn du tror. Jeg er ikke en av dem, men jeg har opptil flere i familien. Hos dem er det bevisste valg. Så de er ingen av de tingene du lister opp. Du må utvide horisonten gitt! :)

Skrevet
Vikarierende grunner. Om han ikke ønsker barn i den grad at han er villig til å dumpe deg. Hvorfor har han ikke sterilisert seg?
Fordi man kan "reversere" steriliseringer på menn. Og da blir det enda verre!! Ikke nok med at han må høre på mas og kjas om unger og bryllup; I tillegg må han høre på mas om at han skal fjerne steriliseringen! :P
Gjest Gjest
Skrevet

Han høres bare ut som han ikke vil forplikte seg ved å være i et langvarig forhold, eventuelt er det bare en dårlig unnskyldning fordi han er lei. Høres jo litt slitsomt ut å måtte gjøre det slutt med kjærestene i tilfelle de kommer til å mase om unger og bryllup, men det blir vel lettere når han er over 50 og kan ta damer som er ferdig med overgangsalderen :) Så er han sikker, liksom. Selvsagt finnes det kvinner som ikke vil ha barn, og kvinner som lar være å tenke over om de ville hatt barn dersom partneren ikke ønsker det.

Men det kan jo være en del av personligheten hans, jeg har en bekjent som har valgt en nokså utsvevende livsstil (lite jobb, endel rus osv), og han er 100% klar på at han ikke ønsker seg barn - og han har såvidt jeg vet ikke vært samboer en gang i en alder av 35+, selv om han har hatt endel kjærester og har lett for å forelske seg/være betatt.

Skrevet

Han prater tull for å bli kvitt deg.

:jepp:

bare vent. kjenner til denne. om et år er "venninne hans" høygravid med han.

hadde noen sagt sånn til meg hadde jeg droppa pilla og tynt han for penger. :jepp:

Gjest womenwomen
Skrevet

Fordi han vil få rett

Jeg ble dumpet en gang av en eldre mann som jeg likte veldig godt på alle måter - han og - svært sterk gjensidig tiltrekning,uvanlig sterk vil jeg si , svært like personligheter og interesser , men ulike i alder ..sikkert av samme årsak - han antok jeg kom til å mase om både bryllup og barn i fremtiden ...som om det skulle være en selvfølge .

7 år etter han dumpet meg har jeg funnet ut at jeg sansynligvis aldri vil gifte meg eller få barn likevell .Ikke ville jeg det da - og heller ikke nå .

Så synd han ikke spurte meg om mine meninger om dette ...før han antok ting som en selvfølgelighet .Så mye vi gikk glipp av i mellomtiden ... de 7 årene gikk fort .Og jeg syns det er litt trist den dag i dag ..bare å møte han tilfeldig . Var litt BIG LOVE vet du som man ikke glemmer eller treffer igjen . Så synd det var så ufornuftig at vi traff hverandre .Nå er det for sent ! .

Skrevet

En mann som vil dumpe deg pga grunner du ikke vertifiserer er jo helt blåst. Men noen menn har bare fryktelig redsel, kanskje ønsker han noe annet? At han ser for seg et annet liv? Prøv å snakk sammen om hva dere ønsker å gjøre med livene deres det hjelper masse og det setter ting i perspektiv. Kjærester skal være forståelsesfulle!Ja og det gjelder også å overbevise ham på at du ikke vil ha barn.Stoler han ikke på deg er han ikke verdt det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi han vil ha unger og bryllup, men finner ikke frem til hvordan han skal si det uten å tape ansikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...