Holly Hobbie Skrevet 9. september 2003 #1 Skrevet 9. september 2003 Er jo halvt "telemarksk", og forloveden min og jeg har veldig lyst til å gifte oss der. Vi trenger tips om aktuelle lokaler i Tokke-distriktet (helst Høydalsmo/Øyfjell). En tom låve, eller gård hvor de leier ut lokaler. Har slekt der, så jeg skal spørre dem også, men i tilfelle det er noen telemarkinger her med gode tips, så ville jeg bare spørre. På forhånd tusen takk. Klem
Christinamor Skrevet 9. september 2003 #2 Skrevet 9. september 2003 Min forlover (og jeg var hennes)giftet seg i Eidsborg stavkirke for noen år siden, og hadde selskapet på Lårdal Bygdetun, rett ved siden av kirken. Dvs kirken er vel en del av bygdetunet....Tror det var et gammelt samfunnshus tidligere - laftet og veldig koselig. Vi var vel en 60 stykker er (dette var i 1998, så jeg husker ikke sikkert), og beliggenheten er praktfull - det er et tun med masse gamle, lafta hus, og ligger opp mot skogen. Du finner nummeret i katalogen under Lårdal!! Verdt å sjekke ut!! Fortell hvd det går, da, send en pm eller no'!!
Holly Hobbie Skrevet 9. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2003 Takk for tipset Christina - jeg undersøker med en gang! Jeg har vært der før men husker ikke helt hvordan det er. Klem
Christinamor Skrevet 9. september 2003 #4 Skrevet 9. september 2003 Fant dette, så har du numemret mm... :D Vest-Telemarks Museum i Eidsborg: Den gamle gården "Vindlaus" er bygd ut til et fascinerende og mangfoldig friluftsmuseum. Museet ligger midt i et frodig og mektig kulturlandskap, og viser århundrelange tradisjoner i folkekunst og handverk. Anlegget i Eidsborg har 30 hus, Eidsborg Stavkirke og rike utstillinger med rosemaling, kniver, drikkekar, bunader, sølv m.m. Åpent 1. juni- 1. september, elles etter avtale. Telefonnummer kan ikke legges i innlegg og er derfor fjernet, Marianne (moderator)
Holly Hobbie Skrevet 9. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2003 Tusen takk, kjempefin ide. Har jo vært der tusenvis av ganger med familien- må ha vært litt trøtt i formiddag! "Svigerforeldrene" mine og forloveden min fra England har tilmed vært der, og var veldig imponert husker jeg. Vi var rundt på museet og kirken og på dåpsgudstjeneste dagen etter. Ante ikke at det gikk an å arrangere der! Nå blir nok kjæresten min glad! Men vet du om det er overnattingsmuligheter like ved - Dalen er jo en mulighet, men alle har kanskje ikke lyst til å bo på dyrt hotell? Jeg får kontakte turistkontoret, kanskje. Tusen takk for hjelpen! Klem
Christinamor Skrevet 9. september 2003 #6 Skrevet 9. september 2003 Venninnen min booket et visst antall hytterpå campingen i Høydalsmo, så mange bodde der. Derfra er det vel en 20min til bygdetunet på Eidsborg. Vielsen blir også veldig intim i Eigsborg stavkirke, den er jo veldig liten. Organisten skrev selv noter slik at de fikk Queen of Sheba inn....på trampeorgel!! Godt gjort!! nå blir det spennende å høre hvordan planene dine går, for kikke innom frem til du er i havn :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå